RK-40-2013-43.doc RK-40-2013-43pr01.doc RK-40-2013-43pr02.doc RK-40-2013-43pr03.xls | |
Číslo materiálu | 43 |
Číslo jednací | RK-40-2013-43 |
Název | Zajištění dopravní obslužnosti Kraje Vysočina - typ smlouvy |
Zpracoval | H. Strnadová, P. Bartoš, H. Motlová |
Předkládá | H. Strnadová |
Počet příloh | |
Popis problému | Tento materiál je předkládán Radě Kraje Vysočina v souladu s harmonogramem prací dle usnesení 1310/25/2013/RK. Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1370/2007, o veřejných službách v přepravě cestujících po železnici a silnici (dále jen Nařízení EU ) stanoví povinnost uvést uzavírání stávajících smluv o závazku veřejných služeb do souladu s novou právní úpravou v rámci přechodného období, tj. nejpozději do 3. 12. 2019. Jedná se o provedení výběru dopravců zajišťujících dopravní obslužnost v souladu s Nařízením EU. Výběr dopravců může být proveden postupem podle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách (dále jen zákon o veřejných zakázkách), tj. zadávací řízení, nebo postupem podle zákona č. 194/2010 Sb., o veřejných službách v přepravě cestujících a o změně dalších zákonů (dále jen zákon o veřejných službách), tj. nabídkové řízení. Zvolený postup má vliv mimo jiné na typ smlouvy a tím rozdělení rizik mezi dopravce a objednatele dopravy. Postup uzavření smluv dle zákona o veřejných službách, jeho výhody a nevýhody, je popsán v materiálu RK-36-2013-43, př. 1, postup uzavření smluv dle zákona veřejných zakázkách, jeho výhody a nevýhody, je popsán v materiálu RK-36-2013-43, př. 2. Současně v materiálu RK-40-2013-43, př. 3 je upřesněn harmonogram prací dle aktuálního vývoje. |
Návrh řešení | Odbor dopravy a silničního hospodářství překládá radě kraje k posouzení tyto varianty: - varianta A) uzavření smluv s dopravci postupem podle zákona o veřejných službách, - varianta B) uzavření smluv s dopravci postupem podle zákona o veřejných zakázkách. Odbor dopravy a silničního hospodářství z důvodů - možnosti objednatele provádět změny v dopravní obslužnosti s ohledem na možnost flexibilně reagovat na přepokládané změny ve školství, na možné požadavky obcí, reakce na případný rozvoj průmyslových center a ovlivnění zaměstnanosti v Kraji Vysočina, ovlivnění vývoje pracovních příležitostí vhodnou nabídkou přepravních služeb, - vhodnosti brutto smlouvy pro zavedení elektronického odbavování cestujících (čipové karty), příp. jednotného jízdného, a pro přípravu komplexního dopravního systému v Kraji Vysočina, - možnosti dělit zakázku na části doporučuje radě kraje doporučit postup dle varianty B. |
Stanoviska | Ředitel Krajského úřadu Kraje Vysočina jmenoval pracovní tým, jehož zástupci ze zainteresovaných odborů předložili následující stanoviska: Odbor analýz a podpory řízení: vzhledem k vyšší operativnosti a dalším výhodám popsaným v materiálu RK-36-2013-43, př. 2 doporučuje postupovat podle varianty B. Odbor informatiky souhlasí s navrhovaným řešením. Odbor ekonomický nemá připomínky k předloženému materiálu. Odbor kultury, památkové péče a cestovního ruchu se též přiklání k variantě B, podle zaslaných informací se jeví jako vhodnější řešení pro Vysočinu. Odbor sociálních věcí k návrhu předloženému odborem dopravy a silničního hospodářství nemám připomínek. Odbor zdravotnictví souhlasí s navrhovanou variantou B. Odbor školství, mládeže a sportu souhlasí s navrhovanou variantou B. Odbor regionálního rozvoje nemá připomínky a souhlasí s doporučením předkladatele. Dopravní komise Rady Kraje Vysočina na svém jednání dne 5. 12. 2013 materiál projednala a souhlasí s variantou B. Současně požaduje po ODSH pravidelně informovat o činnostech při výběru dopravců. |
Návrh usnesení | Varianta A Rada kraje doporučuje pro výběr dopravců postup podle zákona č. 194/2010 o veřejných službách v přepravě cestujících a o změně dalších zákonů. Varianta B Rada kraje doporučuje pro výběr dopravců postup podle zákona č. 137/2006 o veřejných zakázkách. |
Odpovědnost | odbor dopravy a silničního hospodářství |
Termín | 31. 12. 2016 |