RK-15-2013-54.doc RK-15-2013-54pr01.doc RK-15-2013-54pr01upr1.doc | |
Číslo materiálu | 54 |
Číslo jednací | RK-15-2013-54 |
Název | Projekt IPO OP VK |
Zpracoval | I. Fryšová, B. Šprynarová, P. Kováčová, S. Lemperová, J. Hadravová, P. Tlustoš, M. Pech, K. Ubr, P. Adam |
Předkládá | M. Pech, I. Fryšová |
Počet příloh | |
Popis problému | Jedná se o rozhodnutí o podání projektu Přírodní a technické obory - výzva pro budoucnost . Dne 28. 2. 2013 byla vyhlášena výzva OP VK zaměřená na podporu přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách a základních školách v regionech a na podporu spolupráce těchto škol. Celý text výzvy je obsahem materiálu RK-15-2013-54, př. 1, 1a-1g. Stručný přehled aktivit projektu dle výzvy je uveden v materiálu RK-15-2013-54, př. 2. Termín pro podání projektu je stanoven výzvou nejpozději do 3. května 2013, předpokládaný termín začátku realizace projektu je 1. 7. 2013. Oprávněnými předkladateli žádostí o finanční podporu jsou kraje, předpokladem realizace projektu je partnerství se středními školami a školskými zařízeními (uvedených v §13 a §14 vyhlášky č. 108/2005 Sb., o školských výchovných a ubytovacích zařízeních a školských účelových zařízeních, ve znění pozdějších předpisů). Každá střední škola zapojená do projektu bude muset spolupracovat minimálně se 4 základními školami, kde minimálně 2 základní školy musí být z obce jiné než je sídlo střední školy. Usnesením č. 0515/10/2013/RK Rada Kraje Vysočina vzala na vědomí informace o vyhlášené výzvě k předkládání žádostí individuálních projektů ostatních z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost, prioritní osy 1 - Počáteční vzdělávání, Oblasti podpory 1.1 - Zvyšování kvality ve vzdělávání a uložila Odboru školství, mládeže a sportu ve spolupráci s Odborem regionálního rozvoje Krajského úřadu Kraje Vysočina připravit projektovou žádost a předložit ji k projednání Radě Kraje Vysočina. Usnesením č. 0141/02/2013/ZK Zastupitelstvo Kraje Vysočina schválilo převod finančních prostředků z Fondu strategických rezerv či cizích zdrojů ve výši 30 000 000 Kč určených na předfinancování projektu s tím, že finanční prostředky budou uvolňovány postupně podle aktuální potřeby projektu v případě, že projekt bude podpořen. Projektová žádost včetně všech příloh je uvedena v materiál RK-15-2013-54, př.1a - 1ee. Jednotlivé aktivity projektu byly navrženy mezi partnery: Kraj Vysočina je nositelem aktivit: - Vzdělávání pedagogických pracovníků v metodách a formách práce vedoucích k využití výstupů projektů OP VK směřující k podpoře technického a přírodovědného vzdělávání -Vzdělávání pedagogických pracovníků - Využití výstupů vzniklých v rámci IPo a IPn na podporu badatelsky orientovaného vzdělávání s přírodovědným a technickým zaměřením - Vzdělávání pedagogických pracovníků - Krajská setkání metodiků, vedoucích předmětových komisí a pedagogických pracovníků v oblasti přírodovědného a technického vzdělávání - společná pro SŠ a ZŠ - Dílny - Vytváření sítí spolupracujících škol na principu burzy středoškolských služeb s cílem vzájemné výměny zkušeností - Celokrajská přehlídka badatelské, konstrukční a řemeslné tvořivosti mladých Partneři projektu (Akademie - Vyšší odborná škola, Gymnázium a Střední odborná škola uměleckoprůmyslová Světlá nad Sázavou; Česká zemědělská akademie v Humpolci, střední škola; Gymnázium a Střední odborná škola, Moravské Budějovice; Gymnázium Havlíčkův Brod; Biskupské gymnázium; Gymnázium Jihlava; Gymnázium Pelhřimov; Gymnázium Třebíč; Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě; Gymnázium Žďár nad Sázavou; Gymnázium, Střední odborná škola a Vyšší odborná škola Ledeč nad Sázavou; Střední odborná škola Nové Město na Moravě; Střední odborné učiliště technické, Chotěboř; Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Pelhřimov; Střední průmyslová škola Jihlava; Střední průmyslová škola stavební akademika Stanislava Bechyně, Havlíčkův Brod; Střední průmyslová škola Třebíč; Střední škola obchodu a služeb Jihlava; Střední škola stavební Jihlava; Střední škola stavební Třebíč; Střední škola technická Jihlava; Střední škola technická Žďár nad Sázavou; Vyšší odborná škola a Střední odborná škola zemědělsko-technická Bystřice nad Pernštejnem; Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola, Žďár nad Sázavou; Vyšší odborná škola a Střední škola veterinární, zemědělská a zdravotnická Třebíč; Středisko praktického vyučování PBS Velká Bíteš) jsou nositeli aktivit: - vybavení pro laboratoře, odborné učebny, školní hospodářství (podle §13 Vyhlášky 108/2005 o školských výchovných a ubytovacích zařízeních a školských účelových zařízeních) a střediska praktického vyučování (podle §14 Vyhlášky 108/2005), - vybavení prostor pro výuku hmotným neinvestičním majetkem a spotřebním materiálem pro přírodovědné a technické vzdělávání (laboratorní pomůcky, spotřební materiál pro pokusy, nástroje pro dílny, případně další spotřební materiál), - vzdělávání pedagogických pracovníků k obsluze strojů a zařízení, které byly zakoupené v rámci projektu - bude-li to charakter zakoupeného vybavení vyžadovat, - celoroční, pravidelně se opakující volnočasové aktivity, zaměřené na přírodovědné a technické vzdělávání žáků SŠ, jejichž obsahová náplň musí navazovat na ŠVP příslušné SŠ - volnočasové kroužky - zapojení odborníků z praxe (včetně odborníků ze zahraničních firem) do výuky technických a přírodovědných předmětů - přednášky - využívání technických památek a interaktivních expozic technického a přírodovědného charakteru k přípravě školních/žákovských projektů zaměřených na popularizaci tohoto typu vzdělávání - exkurze - sdílení učeben/dílen/laboratoří SŠ pro povinnou výuku žáků ZŠ zaměřenou na přírodovědné a technické vzdělávání, - celoroční, pravidelně se opakující volnočasové aktivity zaměřené na přírodovědné a technické vzdělávání pro žáky základních škol (jejich obsahová náplň musí navazovat na ŠVP příslušné ZŠ) s využitím moderních učeben/dílen/laboratoří SŠ, případně podle možností v kombinaci s využitím dílen zaměstnavatelů, - programy vzájemného učení, kde žáci SŠ připravují a realizují pro žáky ZŠ vzdělávací aktivity/projekty zaměřené na přírodovědné a technické vzdělávání. Jednotlivé dílčí aktivity dle zaměření střední školy jsou uvedeny v projektové žádosti, viz RK-15-2013-54, př. 1a - 1z. |
Návrh řešení | Odbor školství, mládeže a sportu a Odbor regionálního rozvoje Krajského úřadu Kraje Vysočina navrhují radě kraje rozhodnout o podání projektové žádosti projektu Přírodní a technické obory - výzva pro budoucnost dle materiálu RK-15-2013-54, př. 1a - 154 a prohlásit skutečnosti uvedené v materiálu RK-15-2013-54, př. 1. |
Stanoviska | Grémium ředitele: Bude doplněno na jednání rady kraje. |
Návrh usnesení | Rada kraje rozhoduje podat projektovou žádost projektu Přírodní a technické obory - výzva pro budoucnost dle materiálu RK-15-2013-54, př. 1a - 1xx; prohlašuje skutečnosti uvedené v materiálu RK-15-2013-54, př. 1a - 1xx; ukládá Odboru regionálního rozvoje Krajského úřadu Kraje Vysočina předložit projektovou žádost Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy ČR. |
Odpovědnost | OŠMS, ORR |
Termín | 2. 5. 2013 |