RK-31-2012-13.doc RK-31-2012-13pr01.pdf | |
Číslo materiálu | 13 |
Číslo jednací | RK-31-2012-13 |
Název | Informace o procesním auditu Krajské správy a údržby silnic Vysočiny, příspěvkové organizace |
Zpracoval | H. Strnadová, P. Bartoš, H. Motlová |
Předkládá | H. Strnadová |
Počet příloh | |
Popis problému | Na základě požadavku samosprávy Kraje Vysočina, byl pověřen Odbor dopravy a silničního zajištěním vypracování procesního auditu na Krajské správě a údržbě silnic Vysočiny, příspěvkové organizaci (dále jen KSÚSV). Na základě výběrového řízení na akci Procesní audit Krajské správy a údržby silnic Vysočiny, příspěvkové organizace, Kosovská 1122/16, Jihlava byla vybrána jako zpracovatel firma DYNATECH s. r. o.. Firmou DYNATECH s. r. o., byl předložen materiál Procesní audit nastavení řídící kontroly v nákupních procesech a procesech oběhu účetních dokladů na KSÚSV, analýza současného stavu a navrhovaná opatření . |
Návrh řešení | Krajský úřad Kraje Vysočina, Odbor dopravy a silničního hospodářství navrhuje Radě Kraje Vysočina: - vzít na vědomí: Procesní audit nastavení řídící kontroly v nákupních procesech a procesech oběhu účetních dokladů na KSÚSV, analýza současného stavu a navrhovaná opatření dle materiálu RK-31-2012-13, př. 1. - uložit řediteli Krajské správy a údržby silnic Vysočiny, příspěvkové organizace: * aktualizovat vnitřní předpisy: S 45 Podpisový řád, S 32 O finanční kontrole, S 34 O oběhu účetních dokladů, S 29 Pokyny k zadávání veřejných zakázek, S 11 Vnitřní kontrolní činnost v souladu se závěry Procesního auditu nastavení řídící kontroly v nákupních procesech a procesech oběhu účetních dokladů na KSÚSV, analýzy současného stavu a navrhovaných opatření * zajistit nezávislost výkonu funkce interního auditora v souladu se zákonem č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů - doporučit řediteli Krajské správy a údržby silnic Vysočiny, příspěvkové organizace zvážit ekonomickou náročnost a případně zrealizovat elektronizaci řídící kontroly, rozdělení rolí správce rozpočtu a hlavní účetní, vytvořit nový účetní rozvrh, nastavení účtů v ekonomickém SW dle nového účetního rozvrhu, uspořádání školení pro všechny finanční účetní a seznámení s novým účetním rozvrhem, identifikaci všech zaměstnanců plnících jakoukoliv roli v řídící kontrole a přiřazení elektronických podpisů, zavést elektronickou administraci veřejných zakázek, provádět cyklicky externí a interní audity prověřující hospodárnost nakládání s veřejnými prostředky, přijetí etického kodexu organizace, vytvoření katalogu rizikových oblastí služeb, nákupů a zakázek v nichž by mohlo docházet k nekontrolovaným výdajům |
Stanoviska | Stanoviska nebyla vyžádána. |
Návrh usnesení | Rada kraje bere na vědomí Procesní audit nastavení řídící kontroly v nákupních procesech a procesech oběhu účetních dokladů na KSÚSV, analýza současného stavu a navrhovaná opatření dle materiálu RK-31-2012-13, př. 1; ukládá řediteli Krajské správy a údržby silnic Vysočiny, příspěvkové organizace: * aktualizovat vnitřní předpisy: - S 45 Podpisový řád; - S 32 O finanční kontrole; - S 34 O oběhu účetních dokladů; - S 29 Pokyny k zadávání veřejných zakázek; - S 11 Vnitřní kontrolní činnost v souladu se závěry Procesního auditu nastavení řídící kontroly v nákupních procesech a procesech oběhu účetních dokladů na KSÚSV, analýzy současného stavu a navrhovaných opatření ; * zajistit nezávislost výkonu funkce interního auditora v souladu se zákonem č. 320/2001 Sb. o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů; doporučuje řediteli Krajské správy a údržby silnic Vysočiny, příspěvkové organizace zvážit ekonomickou náročnost a případně zrealizovat elektronizaci řídící kontroly, rozdělení rolí správce rozpočtu a hlavní účetní, vytvořit nový účetní rozvrh, nastavení účtů v ekonomickém SW dle nového účetního rozvrhu, uspořádání školení pro všechny finanční účetní a seznámení s novým účetním rozvrhem, identifikaci všech zaměstnanců plnících jakoukoliv roli v řídící kontrole a přiřazení elektronických podpisů, zavést elektronickou administraci veřejných zakázek, provádět cyklicky externí a interní audity prověřující hospodárnost nakládání s veřejnými prostředky, přijetí etického kodexu organizace, vytvoření katalogu rizikových oblastí služeb, nákupů a zakázek v nichž by mohlo docházet k nekontrolovaným výdajům. |
Odpovědnost | odbor dopravy a silničního hospodářství, KSUSV |
Termín | 30. 6. 2013 |