RK-03-2012-39.doc RK-03-2012-39pr01.doc RK-03-2012-39pr02.doc | |
Číslo materiálu | 39 |
Číslo jednací | RK-03-2012-39 |
Název | Informace o možnostech implementace novely zákona o zadávání veřejných zakázek |
Zpracoval | V. Kotrbová |
Předkládá | Z. Kadlec |
Počet příloh | |
Popis problému | Jedná se o informaci o opatřeních, která je nutná učinit před nabytím účinnosti novely zákona č. 137/2006 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen zákon o VZ ). Dne 1. 4. 2012 se předpokládá nabytí účinnosti rozsáhlé novely zákona o VZ. Tato novela přinese mimo snížení horních limitů pro zakázky malého rozsahu na polovinu mnoho další změn, které budou znamenat značný nárůst administrativní zátěže - stručný přehled navrhovaných změn je uveden v materiálu RK-03-2012-39, př. 1. V materiálu RK-03-2012-39, př. 2 je uveden orientační přehled počtu veřejných zakázek, které bude Kraj Vysočina vyhlašovat v roce 2012. V souvislosti s uvedenou novelou jmenoval ředitel Krajského úřadu Kraje Vysočina (dále jen KrÚ ) tým, jehož úkolem je stanovení nárůstu administrativní zátěže a navržení možných řešení dopadů novely na činnosti KrÚ. V současné době není proces zadávání veřejných zakázek na KrÚ centralizován - tzn. každý odbor zadává zakázky samostatně s tím, že Oddělení ekonomicko právní pro čerpání prostředků EU Odboru regionálního rozvoje KrÚ poskytuje metodickou pomoc pro veřejné zakázky na dodávky a služby, Odbor majetkový KrÚ a Odbor dopravy a silničního hospodářství KrÚ mají na starosti metodiku a zároveň realizují zakázky v případě staveb. Odbory KrÚ rozhodují, zda budou zakázky administrovat samostatně, či zda využijí služeb externích firem. Při činnosti týmu bylo zanalyzováno, že částka vynaložená ročně krajem na externí administraci VZ, se pohybuje v rozsahu 2 - 3 mil. Kč. Z toho vyplývá, že je nutno vypsat výběrové řízení na nadlimitní veřejnou zakázku na služby externího administrátora zadávání veřejných zakázek. Průzkumem mezi odbory administrujícími VZ bylo zjištěno, že i za předpokladu, že bude na kraji působit externí administrátor VZ (jehož činnost by ve výše uvedeném finančním objemu měla pokrýt cca 40 % nadlimitních VZ), vzniká u odborů požadavek na navýšení počtu funkčních míst na zajištění administrace VZ, které budou realizovány bez využití administrátora, a na kvalifikovanou kontrolu činnosti externího administrátora VZ. |
Návrh řešení | Předkladatel navrhuje radě kraje vzít na vědomí, že v souvislosti s předpokládaným nabytím účinnosti novely zákona o VZ bude postupováno následujícím způsobem: - zůstane zachována odpovědnost jednotlivých odborů případně samostatných oddělení KrÚ za zadávání VZ, související administraci a jejich následnou realizaci dle gesce (resortní resp. věcné příslušnosti), tedy ve věcně orientované organizační struktuře - zůstane zachována povinnost Odboru regionálního rozvoje KrÚ poskytovat ostatním útvarům KrÚ a jednotlivým pracovníkům metodickou pomoc pro zakázky na dodávky a služby a obdobná povinnost Odboru majetkového a Odboru dopravy a silničního hospodářství KrÚ pro zakázky na stavby - bude vypsána nadlimitní veřejná zakázka na služby administrátora veřejných zakázek rozdělenou na dvě části - a) administrace zakázek na dodávky a služby a b) administrace zakázek na stavební práce s tím, že vybraného administrátora budou volně využívat příslušné odbory, a to výlučně za účelem administrace nadlimitních veřejných zakázek. - s ohledem na nezbytně nutné požadavky na zvýšenou administraci VZ dojde k personálnímu posílení popsanému v materiálu RK-03-2012-39. |
Stanoviska | Stanoviska nebyla vyžádána, návrh je opřen o výstupy z činnosti příslušného pracovního týmu. |
Návrh usnesení | Rada kraje bere na vědomí, že bude výkon agendy zadávání veřejných zakázek uskutečňován dle postupu navrženého v materiálu RK-03-2012-39. |
Odpovědnost | ředitel KrÚ |
Termín | průběžně |