Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro radu čj. RK-23-2011-37

RK-23-2011-37.doc
Číslo materiálu37
Číslo jednacíRK-23-2011-37
NázevŘešení tepelného hospodářství v Nemocnici Jihlava, příspěvkové organizaci - popis průběhu procesu veřejné zakázky Poskytování energetických služeb metodou EPC v objektech Nemocnice Jihlava a výběr nejvhodnější nabídky
Zpracoval E. Tomášová, J. Jelínek
Předkládá L. Kettner
Počet příloh
Popis problémuPopis průběhu procesu veřejné zakázky:

Rada kraje Vysočina svým usnesením č. 0015/01/2011/RK schválila dne 4. 1. 2011 záměr Nemocnice Jihlava, příspěvkové organizace, řešit tepelné hospodaření nemocnice metodou EPC.

Dne 7. ledna 2011 bylo uveřejněno v Informačním systému o veřejných zakázkách (IS VZ) oznámení o zakázce Poskytování energetických služeb metodou EPC v objektech Nemocnice Jihlava formou jednacího řízení s uveřejněním.

V úvodní fázi veřejné zakázky se kvalifikovalo 5 uchazečů, kteří si vyzvedli zadávací dokumentaci. Byly to společnosti:
* Energ, spol. s r.o., Vídeňská 89a, 639 00 Brno, Štýřice
* ENESA a.s., U Voborníků 852/10, 190 00 Praha 9, Vysočany
* EVČ s.r.o., Arnošta z Pardubic 676, 530 02 Pardubice, Zelené předměstí
* MVV Energie CZ a.s., Kutvirtova 339/5, 150 00 Praha 5
* SIEMENS s.r.o., Siemensova 1, 155 00 Praha 13

V průběhu zadávacího řízení se konaly dvě prohlídky místa plnění (ve dnech 14. března a 11. dubna 2011) a zadavatel odpovídal na dotazy uchazečů (bylo doručeno 6 písemných žádostí s dotazy a bylo zodpovězeno celkem 25 dotazů).

Lhůta pro podání nabídek skončila dne 19. dubna 2011 a nabídky podali 3 uchazeči (Energ, spol. s r.o., ENESA a.s. a MVV Energie CZ a.s.).

Po otevření obálek s nabídkami (20. dubna 2011) byly nabídky posuzovány a hodnoceny jmenovanou hodnotící komisí podle následujících kritérií:
1. Výše zaručených úspor všech forem energie v technických jednotkách za dobu 10 let od data uvedení tepelných zařízení do provozu po jejich rekonstrukci oproti potřebám v referenčním roce 2009 (váha 55%).
2. Nabídková cena (včetně DPH), kterou se pro účely nabídky rozumí celková cena, kterou zadavatel uhradí vybranému uchazeči za dobu 10 let (váha 30%).
3. Kvalita technického návrhu a rozsah nabízených služeb (váha 15%).


Hodnotící komise se sešla celkem třikrát a to v termínech:
* 4. května 2011 (úvodní jednání a stanovení předběžného pořadí nabídek)
* 27. května 2011 (stanovení druhého předběžného pořadí nabídek)
* 10. června 2011 (stanovení konečného pořadí nabídek)

Ve stejných dnech se před jednáním hodnotící komise (27. května a 10. června) konalo jednání s uchazeči, kteří vysvětlili koncepci svých nabídek, případně doplnění svých nabídek a zodpověděli dotazy zástupců pracovní skupiny pro jednání s uchazeči, která byla schválena na prvním jednání hodnotící komise).

Na svém posledním jednání (10. června 2011) se členové hodnotící komise sjednotili na stanovení konečného pořadí nabídek a doporučili zadavateli vyhlásit za nejvýhodnější nabídku společnosti ENESA a.s. a jednat s touto společností o konečné podobě a o uzavření smlouvy o poskytování energetických služeb.

Přehled navrhovaných energeticky úsporných opatření:

Společnost ENESA a.s., se kterou by měla být uzavíraná smlouva, má ve své nabídce uvedena následující opatření, která navrhuje k realizaci:
* zrušení parního provozu v kotelně a náhrada zrušené centrální výroby páry v kotelně (nový zdroj pro výrobu páry pro stravovací pavilon, pro sterilizaci, a pro vzduchotechniku),
* zprovoznění kogeneračních jednotek a jejich napojení z obou rozvoden,
* rekonstrukce předávacích stanic tepelné energie,
* automatizované hlídání 1/4 hodinového maxima při spotřebě elektrické energie,
* optimalizace chlazení technologie ve stávajících objektech s novou technologií v novém pavilonu,
* využití odpadního tepla u vybraných vzduchotechnických jednotek (u vybraných VZT jednotek doplnění rekuperace tepla),
* rekonstrukce chladicích boxů v kuchyni (nahrazení všech vstupních dveří chladírenských boxů),
* zavedení nového systému měření a regulace, výměna ventilů a kohoutů na topných tělesech a instalace systému IRC (systém individuelní regulace teploty v jednotlivých místnostech),
* dálková regulace osvětlení s automatickým přepínáním na denní a noční provoz,
* úsporná opatření při využívání pitné vody (regulátory průtoku vody u umyvadel a sprch).


OPATŘENÍ EPC VYBRANÉHO UCHAZEČE S DOPADEM NA MAJETEK KRAJE

Zprovoznění kogeneračních jednotek
- rekonstrukce trafostanic pro provoz KGJ
- osazení nového transformátoru VN pro vyvedení elektrického výkonu
Rekonstrukce hydraulického zapojení kotelny a jednotlivých předávacích stanic
Rekonstrukce předávacích stanic
- náhrada všech směšovacích stanic okruhů ÚT včetně čerpadel
- úprava měření a regulace s napojením na velín
- odstranění hydraulických spojek
Zrušení centrální výroby páry
- instalace plynového vyvíječe páry pro kuchyň (Certuss 300 kg/h)
- instalace plynového vyvíječe páry pro sterilizaci (Certuss 500 kg/h)
- instalace 7 ks el. parních vyvíječů pro vzduchotechniku (830 kg/h)
- náhrada termického odplynění na kotelně za nový doplňovací a vyrovnávací automat
Rekonstrukce topného systému
- osazení termostatických ventilů Danfoss RA-N (1455 ks)
- osazení termoelektrických hlavic systému IRC - dálkové řízení (1455 ks)
- realizace počítačem řízeného systému individuelní regulace teploty v místnostech
- napojení na centrální dispečink
Modernizace řídícího dispečinku energetiky nemocnice (HW,SW)
- Osazení systému měření a regulace pro hlídání 1/4 maxima a minima el. energie
- Optimalizace stávajícího systému chlazení (rekuperace)
- Rekonstrukce chladících boxů v kuchyni (výměna dveří a soustrojí za úsporná 25 ks) )
- Osazení VZT jednotek rekuperací - zpětné získávání tepla)
- Osazení měřičů teplé vody s dálkovým odečtem
Úsporná opatření na vodě
- osazení úsporných vodovodních baterií
Úspora elektrické energie
- náhrada světelných zdrojů za úsporné
- systém regulace osvětlení (denní/noční provoz)

Nakládání zadavatele s majetkem při realizaci projektu EPC

Poskytovatel energetických služeb je generálním dodavatelem modernizace systému, který je zodpovědný za kompletaci všech subdodávek do správně fungujícího celku. Je jediným smluvním partnerem zadavatele v období výstavby. Zadavatel plní kontrolní funkci a veškeré náměty a připomínky řeší pouze s generálním dodavatelem. Poskytovatel EPC komplexně ručí za kvalitu dodávek za svoje subdodavatele na dílčí celky i za komplexní funkčnost podle projektu.

Po dokončení modernizace energetického systému předá dodavatel zařízení do užívání zadavateli, provede zaškolení obsluhy a po dobu smlouvy alternativně dohlíží na hospodárný provoz systému. Co se týče vlastnictví instalovaného zařízení, v základní variantě EPC se vlastníkem okamžitě po dokončení modernizace stává zadavatel.

Po dobu smlouvy poskytovatel energetických služeb v pravidelných intervalech vyhodnocuje velikost dosažené úspory. Algoritmus vyhodnocování úspory je mezi zadavatelem a dodavatelem předem dohodnut podle návrhu vypracovaného dodavatelem a je zakotven ve smlouvě, klient má možnost si správnost údajů kdykoliv ověřit.

V případě nedosažení potřebné úspory je dodavatel povinen toto nedosažení klientovi v plné výši ročně kompenzovat. V případě překročení úspory má dodavatel nárok na objemu úspor, který je vypočten jako podíl stanovený ve smlouvě dohodnutým procentem na dosaženém překročení úspor.

Poskytovatel energetických služeb je po celou dobu trvání smluvního vztahu povinen dbát na udržování zmodernizovaného systému v takovém stavu, aby po dokončení smlouvy byl systém plně funkční. Celkový stav zařízení po skončení smluvního vztahu musí odpovídat plánované životnosti technických zařízení přesahující 20 let. U dodávek, u kterých je rychlejší morální stárnutí (zejména systém kontroly a řízení) musí být zajištěna dostupnost náhradních dílů nebo možnost upgrade na novější systémy.

Úspora dosažená realizací opatření tedy musí být systémová a trvalá, takže po skončení platnosti smlouvy připadne celá její výše klientovi.
Návrh řešení Odbor zdravotnictví navrhuje radě kraje vzít na vědomí informaci dle materiálu
RK-23-2011-37 a uložit řediteli Nemocnice Jihlava, příspěvkové organizace, předložit po zpracování dokumentace realizace projektu (předpoklad je do 1 měsíce po podpisu smlouvy s vybraným uchazečem) radě kraje ke schválení konkrétní požadavky na nakládání s majetkem kraje.
StanoviskaOdbor majetkový souhlasí s předloženým materiálem.

Odbor regionálního rozvoje sděluje, že z hlediska energetiky nejsou k řešení tepelného hospodářství v Nemocnici Jihlava, příspěvkové organizaci, pomocí metody EPC a výběru nejvhodnější nabídky, připomínky.
Návrh usneseníRada kraje
bere na vědomí
* výběr nejvhodnější nabídky, kterou podala firma ENESA a. s., U Voborníků 852/10, 190 00 Praha 9, Vysočany;
* popis průběhu veřejné zakázky;
* popis opatření EPC vybraného uchazeče s dopadem na majetek kraje;
* popis nakládání zadavatele s majetkem při realizaci projektu EPC;
ukládá
řediteli Nemocnice Jihlava, příspěvkové organizace, předložit radě kraje ke schválení konečný projekt řešení tepelného hospodářství v Nemocnici Jihlava, příspěvkové organizaci, metodou EPC
Odpovědnost ředitel Nemocnice Jihlava, příspěvkové organizace
Termín 30. 9. 2011
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz