Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro radu čj. RK-04-2010-21

RK-04-2010-21.doc
Číslo materiálu21
Číslo jednacíRK-04-2010-21
NázevVyhodnocení 1. etapy projektu krajského kontaktního centra - závěrečná zpráva
Zpracoval K. Mayerová, P. Pavlinec
Předkládá P. Pavlinec
Počet příloh
Popis problémuV návaznosti na realizaci strategie rozvoje eGovernmentu v kraji Vysočina a v návaznosti na materiál RK-03-2009-29 schválený usnesením 0097/03/2009/RK ze dne 20.1.2009 zrealizoval odbor informatiky pilotní fázi projektu krajského kontaktního centra.
Cílem této pilotní fáze bylo pořízení nástrojů na systematickou komunikaci s klienty kraje prostřednictvím různých komunikačních kanálů (telefon, email, web apod.) k vybraným tématům. V průběhu června 2009 až ledna 2010 probíhal testovací provoz s plným technickým nasazením systému se zaměřením na problematiku eGovernmentu. Konzultována byla problematika datových schránek, autorizované konverze, elektronického podpisu a pod. Informace byly poskytovány typicky obecním úřadům a příspěvkovým organizacím prostřednictvím telefonátů na bezplatnou linku a reakcemi na e-maily. Jednotlivé případy byly řešeny operátory - zaměstnanci odboru informatiky.
Návrh řešení Odbor informatiky bude prostředky kontaktního centra i nadále využívat k provozu informační linky k problematice eGovernmentu a navazujících agend (např. nasazení spisové služby pro příspěvkové organizace).
Zkušenosti z pilotní fáze systému Kontaktního centra kraje Vysočina lze pak shrnout do následujících bodů:

* Technologie kontaktního centra je připravená pro základní nasazení a provoz
* Zájem o informace ke konkrétní problematice výkonu veřejné správy jako je např. aplikace zákona o eGovernmentu je i přes intenzivní propagaci nečekaně omezený a v jednotlivých případech nezajistí dostatečné vytížení kapacit kontaktního centra
* Velká část telefonátů veřejnosti (cca 1/4) se týkala otázek z různých problematik mimo eGovernment. Z toho lze usuzovat že existuje obecný zájem o bezplatnou informační linku kraje
* Pro efektivní obsluhu kontaktního centra doporučujeme vyčlenit menší počet specializovaných operátorů popř. najmout na tuto činnost externisty.
* Mechanismy kontaktního centra umožňují efektivní správu znalostní báze a předávání informací a případů mezi operátory a pracovníky kraje
* Vzhledem k omezenému počtu řešených případů v pilotní fázi nebyla dostatečně otestována práce vzdálených (externích) operátorů (pracovníků MěÚ)
* V případě mohutnějšího nasazení kontaktního centra je nutné věnovat část investičních prostředků na pořízení dalších licencí a doplnění kapacit kontaktního centra
StanoviskaStanoviska nebyla vyžádána.
Návrh usneseníRada kraje
bere na vědomí
informaci o vyhodnocení 1. etapy projektu krajského kontaktního centra.
Odpovědnost OI
Termín 31. 1. 2010
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz