RK-03-2009-33.doc | |
Číslo materiálu | 33 |
Číslo jednací | RK-03-2009-33 |
Název | Informace o rozdělení Odboru sociálních věcí a zdravotnictví na dva samostatné odbory, Odbor sociální věcí a Odbor zdravotnictví |
Zpracoval | M. Březina |
Předkládá | Z. Kadlec |
Počet příloh | |
Popis problému | Krajský úřad kraje Vysočina řeší problematiku sociálních věcí a zdravotnictví prostřednictvím jednoho společného odboru. Agenda, která je tomuto odboru v současné době svěřena je tématicky, ale i rozsahově značně rozsáhlá. Na základě zmapování současných potřeb a odhadu potřeb v obou těchto oblastech do budoucnosti jsem s účinností k 1. 3. 2009 rozhodl o rozdělení Odboru sociálních věcí a zdravotnictví na dva samostatné odbory, tedy na Odbor sociálních věcí a na Odbor zdravotnictví. Hlavní důvody pro rozdělení odboru na dva samostatné odbory jsou tyto: 1. Velmi široká problematika - jak v oblasti samosprávné, tak v oblasti přeneseného výkonu státní správy . Oblast zdravotnictví: - odbor vykonává zřizovatelské povinnosti k 5 nemocnicím (celkem cca 4600 zaměstnanců, celkový obrat 3,3 mld. Kč), dvěma zařízením kojenecké péče a Zdravotnické záchranné službě. - v části přenesené působnosti mimo jiné řeší problematiku registrace nestátních zdravotnických zařízení( celkem 1344 vydaných registrací), výběrová řízení na provoz NZZ, řešení stížností, zajišťování územních znaleckých komisí. V roce 2008 zahájeno v této oblasti 340 správních řízení. Oblast sociální: - vykonává zřizovatelskou funkci k 22 zařízením (12 domovů pro seniory, 9 ústavů sociální péče, 1 rodinnou a manželskou poradnu s celkovým počtem zaměstnanců cca 1000 a ročním objemem hospodaření 610 mil. Kč) a spolupracuje s dalšími poskytovali sociální péče v kraji (cca 40 NNO). - v přenesené působnosti je odbor odvolacím orgánem v oblasti sociálních dávek, řeší oblast sociálně právní ochrany dětí, zajišťuje agendu registrace a inspekce sociálních služeb (210 registrovaných služeb). 2. Lepší koordinace řízení - dva odbory, dva odpovědní radní 3. Předpoklad dalšího intenzivního růstu obou oborů - sociální oblast: dopad demografie, dopady legislativních změn, reformy sociálního systému; zdravotnictví: nové technologie a možnosti, vyšší společenské nároky, dopad měnícího se legislativního prostředí 4. Snaha intenzivněji koordinovat zřizované organizace - např. společné nákupy, optimalizace poskytovaných služeb, intenzivnější spolupráce mezi zřizovanými organizacemi i zřizovatelem Změna v organizační struktuře byla provedena s účinností k 1. 3. 2009. Stávající odbor Sociálních věcí a zdravotnictví byl přejmenován na Odbor sociálních věcí. Ze stávajícího odboru bylo vyjmuto oddělení zdravotní péče, část oddělení zdravotní a sociální správy a právník. Tito zaměstnanci budou začleněni do nově zřízeného Odboru zdravotnictví. Další personální nároky spojené s rozdělením odboru a novými požadavky na jejich činnost budou řešeny samostatným materiálem ředitele úřadu. Po přechodnou dobu budou oba odbory sídlit na adrese Tolstého, pro Odbor zdravotnictví se hledají nové prostory. |
Návrh řešení | Ředitel Krajského úřadu kraje Vysočina navrhuje Radě kraje Vysočina vzít na vědomí rozhodnutí o změně organizační struktury Krajského úřadu kraje Vysočina dle materiálu RK-03-2009-33 |
Stanoviska | Stanoviska nebyla vyžádána z důvodu, že se jedná o informaci o již realizovaném opatření. |
Návrh usnesení | Rada kraje bere na vědomí rozhodnutí o změně organizační struktury Krajského úřadu kraje Vysočina dle materiálu RK-03-2009-33. |
Odpovědnost | ředitel |
Termín | 1. 3. 2009 |