Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro radu čj. RK-31-2008-31

RK-31-2008-31.doc  RK-31-2008-31pr1.doc  RK-31-2008-31pr2.doc
Číslo materiálu31
Číslo jednacíRK-31-2008-31
NázevII/150, II/128 hr. kraje - Lukavec, úsek č. 3 - obchvat obce Lukavec - výběr nejvhodnější varianty
Zpracoval T. Pípal
Předkládá L. Staněk
Počet příloh
Popis problémuV září 2007 byla projekční firmou SUDOP Praha a.s. na základě uzavřené smlouvy, vypracována technická studie obchvatu obce Lukavec v rámci akce II/150, II/128 hr. kraje - Lukavec . Předmětem smlouvy o dílo je vypracování technické studie obchvatu obce Lukavec a následně, po vybrání nejvhodnější varianty investorem, i vypracování projektové dokumentace obchvatu obce Lukavec ve stupni dokumentace pro územní rozhodnutí.
Ve vypracované technické studii jsou navrženy tři různé varianty obchvatu. Souhrnná situace variant je přílohou materiálu RK-31-2008-31, př. 1. Z tzv. nulovou variantou, tedy provedením průtahu obcí Lukavec nebylo uvažováno. Provést průtah obcí Lukavec v parametrech odpovídajících významu a dopravnímu zatížení komunikace není technicky a ani z hlediska hygienických požadavků reálné.
Pro návrh variant obchvatu je stanovena zájmová oblast s ohledem na územní plán vyššího územního celku, kde je trasa obchvatu vedena jako veřejně prospěšná stavba. Stopa pro návrh trasy je rovněž vymezena územním plánem obce - změnou ÚP č. 2., přesto jedna ze zpracovaných variant (červená) stopu vymezenou územně plánovací dokumentací opouští.

Popis jednotlivých variant :
Varianta 1 - zelená: respektuje osu obchvatu vyznačenou v územně plánovací dokumentaci. Šířkové uspořádání komunikace odpovídá normové kategorii S 9,5/60, Celková délka trasy je 1,898 km, odhad nákladů je nejnižší. Nevýhodou této varianty je, že při maximálním respektování trasy navržené v územně plánovací dokumentaci není možné dodržet požadavek na minimální poloměr směrových oblouků.
Při provedení varianty 1 je nutné provést související stavbu - rekonstrukce stávající sil. II/128 ve směru od Lukavce na sever v délce o cca 550 m více než při variantě 3.

Varianta 2 - modrá: je variací na variantu 1, respektuje osu obchvatu vyznačenou v územně plánovací dokumentaci. Šířkové uspořádání komunikace odpovídá normové kategorii S 9,5/60. Celková délka trasy je 1,898 km, odhad nákladů je o 20 mil. Kč vyšší než u varianty 1. . Nevýhodou této varianty je, že při respektování trasy navržené v územně plánovací dokumentaci není možné dodržet požadavek na minimální poloměr směrových oblouků. Při provedení varianty 2 je nutné provést související stavbu - rekonstrukce stávající sil. II/128 ve směru od Lukavce na sever v délce o cca 550 m více než při variantě 3.

Varianta 3 - červená: koridor vymezený územně plánovací dokumentací respektuje jen částečně. V km 0,000 - 1,200 trasa koridor opouští. Důvodem je návrh trasy obchvatu, který zcela odvede dopravu mimo zastavěné území a areál zemědělského areálu po silnici II/128 ve směru na obec Čáslavsko. Od km 1,200 trasa respektuje osu obchvatu vyznačenou v územně plánovací dokumentaci. Šířkové uspořádání komunikace odpovídá normové kategorii S 9,5/60. Celková délka obchvatové komunikace je 2,546 km, odhad nákladů je
téměř dvojnásobný proti variantě 1.
Tato varianta dodržuje požadavek na minimální směrové oblouky. Tato trasa odvede dopravu mimo zastavěné území a areál zemědělského areálu po silnici II/128 ve směru na obec Čáslavsko.

Obchvat obce Lukavec bude vybudován jako novostavba sil. II/128. Proto je nutné řešit vyřazení stávající komunikace silnice II/128 v průtahu obce Lukavec. Odbor dopravy a silničního hospodářství navrhuje přeřazení stávající komunikace sil. II/128 v úseku od km 0,170 do km cca 2,500 (dle staničení technické studie obchvatu obce Lukavec - varianta č. 3), a to včetně krátkých úseků napojení stávající sil. II/128 na obchvat, do místních komunikací a tedy i do vlastnictví Městyse Lukavec. Na jednání dne
17. 7. 2008 vyslovil Městys Lukavec s tímto návrhem souhlas. Zápis z jednání je přílohou materiálu RK-31-2008-31, př. 1. Před zařazením zmíněného úseku do místních komunikací požaduje Městys Lukavec provedení výměnu krytu vozovky ve stávajících šířkových poměrech. Vyřazení stávající komunikace ze silnic II. třídy a její zařazení do místních komunikací bude provedeno po vybudování obchvatu obce.
Návrh řešení Návrh řešení předpokládá rozhodnout o schválení varianty 3 obchvatu obce Lukavec v rozsahu dle technické studie vypracované firmou SUDOP Praha a.s., jako varianty nejvhodnější. Projektová dokumentace ve stupni dokumentace pro územní rozhodnutí bude vypracována pro kategorii silnice S 7,5 v souladu s šířkovým uspořádáním silniční sítě Páteřní sítě kraje Vysočina schváleným radou kraje usnesením č. 0273/08/2008/RK.
Návrh řešení dále předpokládá uložit odboru dopravy a silničního hospodářství oznámit rozhodnutí o výsledné variantě zhotoviteli projektové dokumentace, firmě
SUDOP Praha a. s. a zajistit vypracování projektové dokumentace ve stupni dokumentace pro územní rozhodnutí.
V souvislosti s výše uvedeným návrhem na rozhodnutí o dalším postupu přípravy stavby je vhodné řešit i budoucí uspořádání silniční sítě po vybudování obchvatu. Návrh usnesení proto obsahuje i souhlas s navrženým vyřazeným úseku stávající silnice II/128 ze silniční sítě a doporučení zastupitelstvu kraje rozhodnout o uzavření smlouvy o budoucí darovací smlouvě.
StanoviskaMěstys Lukavec souhlasí s výběrem varianty 3 obchvatu obce Lukavec v rozsahu dle technické studie vypracované firmou SUDOP Praha a.s., jako varianty nejvhodnější. Městys Lukavec souhlasí s navrženým zařazením stávající sil. II/128 v intravilánu obce do místních komunikací, a to s podmínkou výměny krytu vozovky před vlastním přeřazením.
Návrh usneseníRada kraje
rozhoduje
schválit výběr varianty 3 obchvatu obce Lukavec v rozsahu de technické studie vypracované firmou SUDOP Praha a. s., jako varianty nejvhodnější. Projektová dokumentace ve stupni dokumentace pro územní rozhodnutí bude vypracována pro kategorii silnice S 7,5 v souladu s šířkovým uspořádáním silniční sítě Páteřní sítě kraje Vysočina schváleným radou kraje usnesením č. 0273/08/2008/RK;
ukládá
odboru dopravy a silničního hospodářství oznámit rozhodnutí o výsledné variantě zhotoviteli SUDOP Praha a. s. a zajistit vypracování projektové dokumentace ve stupni dokumentace pro územní rozhodnutí;

souhlasí
s navrženým vyřazením stávající komunikace sil. II/128 v úseku mezi body jejího napojení na novou trasu obchvatu ze silniční sítě;
doporučuje
zastupitelstvu kraje rozhodnout uzavřít smlouvu o budoucí darovací smlouvě, podle které po vybudování obchvatu městyse Lukavec kraj Vysočina převede a městys Lukavec do svého vlastnictví převezme úsek silnice II/128 mezi body jejího napojení na novou trasu obchvatu včetně stavebního objektu nového napojení obchvatu městyse Lukavec na stávající silnici II/128 severně od městyse Lukavec.
Odpovědnost odbor dopravy a silničního hospodářství, odbor majetkový
Termín prosinec 2008
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz