Pracovní náplň
Jméno a příjmení | Ing. Lukáš Zerza, DiS. |
---|---|
Sekce: | Sekce pro službu veřejnosti |
Odbor: | odbor sociálních věcí |
Oddělení: | oddělení sociální správy |
Funkční místo: | úředník na úseku metodiky sociálních služeb a výkonu zřizovatelských funkcí |
Kancelář, budova: | 2.09 D, Žižkova 1882/57, Jihlava |
1. Kompetence vyplývající z organizačního řádu
- vykonává metodickou, poradenskou a konzultační činnost na úseku poskytování sociálních služeb včetně řízení kvality poskytovaných služeb
- zajišťuje metodickou pomoc pro poskytovatele sociálních služeb zřizované krajem
- kontroluje plnění podmínek stanovených pro registraci u poskytovatelů sociálních služeb, kterým vydal krajský úřad rozhodnutí o registraci
- rozhoduje o přestupcích a o správních deliktech na úseku sociálních služeb, ukládá pokuty za přestupky a za správní delikty podle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů
- zajišťuje ověřování shody opisu nebo kopie s listinou (vidimace) a ověřování pravosti podpisu (legalizace) dle zákona č. 21/2006 Sb., o ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a o ověřování pravosti podpisu a o změně některých zákonů (zákon o ověřování), ve znění pozdějších předpisů.
- zajišťuje výkon agendy vyřizování stížností, oznámení a podnětů na úseku sociálních služeb
- zajišťuje výkon agendy vyřizování stížností, oznámení a podnětů na úseku sociálních služeb, týkajících se poskytovatelů zřizovaných krajem
- zabezpečuje v souladu se zákonem č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů, přípravu a aktualizaci zřizovacích listin zařízení sociálních služeb zřizovaných krajem, podávání návrhů na zápis do obchodního rejstříku a do Ústředního věstníku ČR.
- zajišťuje zpracování podkladových materiálů pro rozhodování orgánů samosprávy na svěřeném úseku
- odborně posuzuje podmínky pro registraci, změnu registrace a zrušování registrace poskytovatelům sociálních služeb
- kontroluje správnost a úplnost údajů o kapacitě, materiálním, technickém a personálním zabezpečení, poskytování základních a fakultativních činností a financování jednotlivých sociálních služeb, a zobecněné údaje o žadatelích, osobách, kterým je sociální služba poskytována, a o osobách, se kterými nemohla být uzavřena smlouva o poskytnutí sociální služby z důvodů uvedených v § 91 odst. 3 zákona o sociálních službách, sdělených poskytovateli na základě § 85 odst. 5 zákona o sociálních službách.
- rozhoduje o registraci poskytovatelů sociálních služeb, o její změně a zrušení
- vede registr poskytovatelů sociálních služeb
- plní úkoly krajského úřadu podle zákona o střetu zájmů ve vztahu ke členům statutárních orgánů příspěvkových organizací kraje a k vedoucím zaměstnancům příspěvkových organizací kraje, kteří jsou veřejnými funkcionáři podle zákona o střetu zájmů
2. Další kompetence
- plní povinnosti vyplývající z organizačního, pracovního řádu a ostatních vnitřních předpisů
- provádí předběžnou, průběžnou nebo následnou finanční kontrolu dle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě, a dle příslušné prováděcí vyhlášky k tomuto zákonu v rozsahu svých pravomocí a odpovědnosti vyplývající z pracovního zařazení
- zajišťuje úkoly při plnění funkce zřizovatele k pobytovým zařízením, popř. k dalším zařízením sociálních služeb
- připravuje vyjádření gesčního odboru k návrhům organizačních řádů zřizovaných příspěvkových organizací na úseku sociálních služeb před jejich vydáním
- plní povinnosti resortního odboru dle Pravidel Rady Kraje Vysočina o komunikaci mezi Krajem Vysočina a příspěvkovými organizacemi zřizovanými Krajem Vysočina a o užívání Portálu příspěvkových organizací Kraje Vysočina