Pracovní náplň
Jméno a příjmení | Ing. Kateřina Tesařová |
---|---|
Sekce: | ředitel |
Oddělení: | oddělení interního auditu |
Funkční místo: | vedoucí oddělení interního auditu |
Kancelář, budova: | 2.16 D, Žižkova 1882/57, Jihlava |
1. Kompetence vyplývající z organizačního řádu
- zajišťuje výkon interního auditu v souladu s platnou legislativou, zejména pak se zákonem č. 320/2001, o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (dále jen zákon o finanční kontrole) a vyhláškou 416/2004 Sb., kterou se provádí zákon č. 320/2001 Sb. (dále jen prováděcí vyhláška) a s příslušnou legislativou Evropského společenství.
- sleduje a prověřuje realizaci doporučení z provedených interních auditů
- zajišťuje tvorbu adekvátní auditní dokumentace, eviduje a archivuje výsledné auditní spisy, podklady, plány a ostatní dokumentaci z provedených auditů
- vyhodnocuje účinnost vnitřního kontrolního systému a provádí analytické, kontrolní hodnotící metody a další práce na úseku finanční kontroly v působnosti kraje
- v rámci finanční kontroly zjišťuje zejména, zda právní předpisy, přijatá opatření a stanovené postupy jsou v činnosti úřadu dodržovány, zda rizika vztahující se k činnosti úřadu jsou včas rozpoznávána a zda jsou přijímána odpovídající opatření k jejich vyloučení nebo zmírnění, zda řídící kontroly poskytují řediteli spolehlivé a včasné provozní, finanční a jiné informace, zda provozní a finanční kritéria 3E (hospodárnost, efektivnost, účelnost) jsou plněna, zda zavedený vnitřní kontrolní systém je dostatečně účinný a reaguje včas na změny ekonomických, právních, provozních a jiných podmínek, zda dosažené výsledky při plnění rozhodujících úkolů úřadu poskytují dostatečné ujištění, že schválené záměry a cíle úřadu budou splněny
- zpracovává, na základě objektivního hodnocení rizik, která vyplývají ze stanovených úkolů úřadu, s přihlédnutím k výsledkům veřejnosprávní a jiné kontroly uskutečněné u úřadu a ke zjištěním z prověřování vnitřního kontrolního systému, strategické (střednědobé) a krátkodobé (roční) plány interního auditu.
- projednává plány a jejich přípravu s ředitelem úřadu, který plány schvaluje
- vykonává auditní činnost (ujišťovací a poradenské zakázky) v rámci úřadu v souladu se střednědobým a z něj vycházejícím ročním plánem interního auditu nebo na základě mimořádného zadání vedení úřadu
- plní povinnosti resortního (servisního) odboru dle jednotlivých pravidel rady kraje a zásad zastupitelstva kraje
- spravuje databázi Doporučení z interních auditů v Krajském evidenčním informačním systému KEVIS
- podává a projednává s ředitelem úřadu zprávy o svých zjištěních z provedených auditů s doporučením k přijetí nápravných opatření k eliminaci rizika a zdokonalení vnitřního kontrolního systému, procesů k zlepšení správy a řízení organizace
- podílí se na zpracování roční zprávy o výsledcích finančních kontrol Kraje Vysočina pro Ministerstvo financí.
2. Další kompetence
- plní povinnosti vyplývající z organizačního, pracovní řádu a ostatních vnitřních předpisů
- řídí a kontroluje činnost oddělení interního auditu