Pracovní náplň
Jméno a příjmení | Mgr. Helena Šteflová, MBA |
---|---|
Sekce: | Sekce pro službu veřejnosti |
Odbor: | odbor sociálních věcí |
Oddělení: | oddělení sociální správy |
Funkční místo: | vedoucí oddělení sociální správy |
Kancelář, budova: | 2.09 D, Žižkova 1882/57, Jihlava |
1. Kompetence vyplývající z organizačního řádu
- zajišťuje výkon státní správy na úseku sociálních služeb
- odborně posuzuje podmínky pro registraci, změnu registrace a zrušování registrace poskytovatelům sociálních služeb
- rozhoduje o registraci poskytovatelů sociálních služeb, o její změně a zrušení
- vede registr poskytovatelů sociálních služeb
- kontroluje plnění podmínek stanovených pro registraci u poskytovatelů sociálních služeb, kterým vydal krajský úřad rozhodnutí o registraci
- kontroluje správnost a úplnost údajů o kapacitě, materiálním, technickém a personálním zabezpečení, poskytování základních a fakultativních činností a financování jednotlivých sociálních služeb, a zobecněné údaje o žadatelích, osobách, kterým je sociální služba poskytována, a o osobách, se kterými nemohla být uzavřena smlouva o poskytnutí sociální služby z důvodů uvedených v § 91 odst. 3 zákona o sociálních službách, sdělených poskytovateli na základě § 85 odst. 5 zákona o sociálních službách.
- poskytuje odbornou a metodickou pomoc obcím na svěřeném úseku
- zajišťuje výkon agendy vyřizování stížností, oznámení a podnětů na úseku sociálních služeb, týkajících se poskytovatelů zřizovaných krajem
- zabezpečuje v souladu se zákonem č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů, přípravu a aktualizaci zřizovacích listin zařízení sociálních služeb zřizovaných krajem, podávání návrhů na zápis do obchodního rejstříku a do Ústředního věstníku ČR.
- zajišťuje metodickou pomoc pro poskytovatele sociálních služeb zřizované krajem
- vykonává metodickou, poradenskou a konzultační činnost na úseku poskytování sociálních služeb včetně řízení kvality poskytovaných služeb
- zajišťuje výkon agendy vyřizování stížností, oznámení a podnětů na úseku sociálních služeb
- podílí se na přípravě vzdělávacích programů pro pracovníky zařízení sociálních služeb
- podílí se na tvorbě koncepce sociální politiky na území kraje.
- zajišťuje zpracování podkladových materiálů pro rozhodování orgánů samosprávy na svěřeném úseku
- zpracovává koncepci romské integrace kraje - strategii boje proti sociálnímu vyloučení
- zajišťuje administraci grantových programů a dotačních programů v oblasti romské problematiky
- provádí náročné metodické a specializované kontaktní činnosti se zaměřením na jednotlivce, rodiny a skupiny se zvýšeným rizikem sociálního vyloučení nebo vzniku problémů v osobním a sociálním vývoji
- rozhoduje o přestupcích na úseku sociálních služeb, ukládá pokuty za přestupky podle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů
- koordinuje a metodicky usměrňuje činnosti romských poradců a zpracovává koncepci problematiky romské menšiny včetně navrhování příslušných opatření zejména v oblasti zaměstnanosti, dopravy, bydlení, péče o zdraví, školství, sociálního zabezpečení, společenského a kulturního života orgánům kraje
- zajišťuje komplexní výkon registrace v rámci poskytování sociálních služeb, posuzování podmínek pro poskytování sociálních služeb při posuzování žádosti o registraci a kontrolu jejich plnění
- podílí se na tvorbě koncepce rodinné a seniorské politiky kraje
- koordinuje ve správním obvodu kraje plnění úkolů na úseku státní politiky napomáhající integraci příslušníků romské komunity do společnosti
2. Další kompetence
- vede oddělení sociální správy
- vypracovává právní výklady a stanoviska a stanovuje obecné postupy aplikace právních předpisů ve specializovaných oborech ve vymezené působnosti státní správy a samosprávy
- metodicky usměrňuje kontrolní činnost na svěřeném úseku
- plní povinnosti vyplývající z organizačního, pracovního řádu a ostatních vnitřních předpisů