Pracovní náplň
Jméno a příjmení | Mgr. Simona Špinarová |
---|---|
Sekce: | Sekce pro službu veřejnosti |
Odbor: | odbor sociálních věcí |
Oddělení: | oddělení sociální ochrany a prevence |
Funkční místo: | úředník na úseku náhradní rodinné péče 02 |
Kancelář, budova: | 2.08 D, Žižkova 1882/57, Jihlava |
1. Kompetence vyplývající z organizačního řádu
- zajišťuje proces zprostředkování náhradní rodinné péče
- vyhledává a eviduje děti, jimž je potřeba zprostředkovat náhradní rodinnou péči
- zajišťuje vyšetření žadatelů o náhradní rodinnou péči a spolupracuje na povinném vzdělávání pěstounů
- na žádost Úřadu pro mezinárodněprávní ochranu dětí prošetřuje poměry dětí vhodných k mezinárodnímu osvojení
- zajišťuje odborné posouzení jiné fyzické osoby, u které pobývá dítě v době pobytu mimo ústavní zařízení
- vede evidenci osob, které mohou vykonávat pěstounskou péči po přechodnou dobu
- rozhoduje o zařazení žadatelů o zprostředkování osvojení a pěstounské péče do evidence žadatelů neprodleně po odborném posouzení
- zajišťuje přípravu fyzických osob vhodných stát se osvojiteli nebo pěstouny k přijetí dítěte do rodiny
- kontrola, metodické usměrňování a koordinace výkonu sociálně-právní ochrany dětí v působnosti kraje
- spolupracuje na iniciaci vzniku nových služeb na pomoc ohroženým dětem
- spolupracuje na nastavení systematické práce orgánů sociálně-právní ochrany dětí zavedením nových metod jejich ověřováním a vyhodnocováním
2. Další kompetence
- provádí administrativní činnosti dle pokynu vedoucího v rámci sjednaného druhu práce
- plní povinnosti vyplývající z organizačního, pracovního řádu a ostatních vnitřních předpisů
- podílí se na zpracování stanovisek k návrhům zákonů a prováděcích předpisů