Pracovní náplň
Jméno a příjmení | Ing. Dana Šálková |
---|---|
Sekce: | Sekce pro službu veřejnosti |
Odbor: | odbor sociálních věcí |
Oddělení: | oddělení sociálních služeb |
Funkční místo: | úředník na úseku ekonomické agendy a kontroly 01 |
Kancelář, budova: | 2.15 D, Žižkova 1882/57, Jihlava |
1. Kompetence vyplývající z organizačního řádu
- kontroluje využití veřejných finančních prostředků v sociální oblasti, zejména oblasti sociálních služeb, u příjemců dotací a grantů poskytovaných krajem
- zajišťuje úkoly při plnění funkce zřizovatele k pobytovým zařízením, popř. k dalším zařízením sociálních služeb
- zajišťuje plnění povinností dle zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů, ve vztahu k poskytovatelům sociálních služeb zřizovaným krajem
- spolupracuje na tvorbě rozpočtu při stanovení výše příspěvků na provoz poskytovatelů sociálních služeb zřizovaných krajem
- spolupracuje na tvorbě finančních plánů poskytovatelů sociálních služeb zřizovaných krajem
- zpracovává přehledy a analýzy o stavu ekonomiky poskytovatelů sociálních služeb zřizovaných krajem, vyhodnocuje výsledky a problémy a předkládá návrhy na opatření, sleduje čerpání rozpočtu
- zajišťuje metodickou pomoc pro poskytovatele sociálních služeb zřizované krajem
- kontroluje hospodaření s veřejnými prostředky u příspěvkových organizací zřízených krajem na úseku sociálních služeb
- plní úkoly spojené s čerpáním dotací MPSV na provozní náklady sociálních služeb, s jejich rozdělováním konkrétním poskytovatelům, s jejich vyúčtováním a s kontrolou jejich využití
- spolupracuje s odborem ekonomickým a odborem majetkovým při řešení ekonomických záležitostí
- zajišťuje zpracování podkladových materiálů pro rozhodování orgánů samosprávy na svěřeném úseku
- spolupracuje na realizaci systémových projektů na úseku sociálních služeb a řízení příspěvkových organizací
2. Další kompetence
- vede administrativu ekonomické agendy
- provádí administrativní činnosti dle pokynu vedoucího
- zajišťuje realizaci platebních operací
- zastupuje úředníka/úřednici na úseku ekonomické agendy a kontroly 02
- plní roli finančního manažera projektů potravinové pomoci do škol
- samostatně pracuje na počítačích v prostředí databázových systémů a tabulkových procesorů
- provádí předběžnou, průběžnou a následnou finanční kontrolu dle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě, a dle příslušné prováděcí vyhlášky k tomuto zákonu v rozsahu svých pravomocí a odpovědností vyplývajících z pracovního zařazení
- navrhuje, přijímá a projednává rozpočtové změny
- posuzuje požadavky zřizovaných příspěvkových organizací nad rámec schváleného rozpočtu z hlediska věcnosti, účelovosti a hospodárnosti a v návaznosti na to provádí rozpočtová opatření ve své pravomoci
- plní povinnosti vyplývající z organizačního, pracovního řádu a ostatních vnitřních předpisů