Pracovní náplň
Jméno a příjmení | Ing. Jindřich Petrák, MBA |
---|---|
Sekce: | Sekce pro službu veřejnosti |
Odbor: | odbor zdravotnictví |
Oddělení: | oddělení zdravotní péče |
Funkční místo: | vedoucí oddělení zdravotní péče |
Kancelář, budova: | 3.11 D, Žižkova 1882/57, Jihlava |
1. Kompetence vyplývající z organizačního řádu
- zajišťuje plnění povinností dle zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů, ve vztahu k poskytovatelům zdravotních služeb zřizovaných krajem včetně přípravy a aktualizace zřizovacích listin
- zajišťuje metodickou pomoc pro poskytovatele zdravotních služeb zřizované krajem.
- kontroluje hospodaření s veřejnými prostředky u poskytovatelů zdravotních služeb zřizovaných krajem, provádí předběžnou a průběžnou finanční kontrolu dle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů, a dle příslušné prováděcí vyhlášky k tomuto zákonu.
- zajišťuje tvorbu koncepčních a strategických materiálů na úseku zdravotnictví včetně přípravy a aktualizace Zdravotního plánu kraje
- zajišťuje koncepční a rozvojové práce v oblasti samosprávy, zejména v technické a investiční oblasti
- vytváří podklady a vyhodnocení potřeb v technické oblasti poskytovatelů zdravotních služeb.
- zajišťuje koordinaci řízení příspěvkových organizací zřizovaných krajem v oblasti zdravotnictví (dále jen „PO“) a vede kompletní agendu vůči nim vykonávaných zřizovatelských činností, zejména v oblastech: - definice rozsahu, obsahu a způsobu poskytování veřejných služeb prostřednictvím PO, - formulace mise (poslání) jednotlivých PO, definice hlavní činnosti a činností doplňkových příp. komerčně orientovaných, - spolupráce na formulaci vizí, strategických cílů a hlavních úkolů PO, - spolupráce na tvorbě základních dokumentů PO (zřizovací listiny, organizační řády, ...) a na vybraných interních předpisech PO, - spolupráce na standardizaci výkaznictví PO a na standardizaci vybraných základních procesů a postupů, spolupracuje na tvorbě přehledů a analýz, zajišťuje sběr, třídění, ukládání a další zpracování tím generovaných dat, - spolupracuje na plánování vybraných ukazatelů PO (kapacitních, organizačních, personálních, mzdových, ekonomických, věcného vybavení atd.) v krátkodobém a střednědobém horizontu, - vytváří podklady pro standardizované hodnocení činnosti jednotlivých PO a jejich výkonnosti, - spolupracuje na agendě společných nákupů vybraných komodit pro PO příp. pro PO, ostatní organizace zřizované krajem a kraj,
- zajišťuje systémové činnosti při rozhodování o nákupu a lokalizaci přístrojové techniky a speciálního vybavení pro jednotlivé poskytovatele zdravotních služeb zřizované krajem
- zpracovává přehledy a analýzy o stavu ekonomiky poskytovatelů zdravotních služeb zřizovaných krajem, vyhodnocuje výsledky a problémy a předkládá návrhy na opatření, spolupracuje při evidenci movitého majetku v návaznosti na účetnictví, sleduje čerpání rozpočtu
- spolupracuje s odborem ekonomickým, odborem majetkovým a oddělením hospodářské správy při řešení ekonomických a majetkových záležitostí
2. Další kompetence
- připravuje podklady pro výkon zřizovatelské funkce
- zajišťuje ekonomické rozbory
- samostatně pracuje na počítačích v prostředí databázových systémů a tabulkových procesorů
- spolupracuje s administrátorem internetových stránek kraje a řídí se jeho pokyny
- podílí se na zajišťování a koordinaci tvorby koncepčních a strategických materiálů v oblasti zdravotnictví
- plní povinnosti vyplývající z organizačního, pracovního řádu a ostatních vnitřních předpisů