Pracovní náplň
Jméno a příjmení | Ing. Bc. Ivana Hanáková Kosourová, DiS. |
---|---|
Sekce: | ředitel |
Odbor: | odbor personální a hospodářské správy |
Oddělení: | |
Funkční místo: | vedoucí odboru personálního a hospodářské správy |
Kancelář, budova: | 1.22 C, Žižkova 1882/57, Jihlava |
1. Kompetence vyplývající z organizačního řádu
- zajišťuje tvorbu koncepce organizačních vztahů a systematizace, personalistiky a odměňování
- zajišťuje tvorbu programů a zásad personálního a sociálního rozvoje
- zpracovává koncepce na úseku hodnocení zaměstnanců
- zajišťuje metodické řízení a konzultační činnost při provádění hodnocení zaměstnanců a kontroluje s tím související dokumentaci z hlediska správnosti a úplnosti
- podílí se na zpracování vnitřních předpisů úřadu týkajících se personální a platové agendy
- zajišťuje personální agendu (vedení personální evidence, osobních spisů zaměstnanců, provádí charakteristiku pracovních míst, vyhodnocuje kvalifikační strukturu zaměstnanců a další personální ukazatele)
- komplexně zajišťuje po stránce administrativní a pracovně právní oblast personální a oblast odměňování ředitelů příspěvkových organizací zřizovaných Krajem Vysočina včetně dokladové dokumentace
- usměrňuje nastavení systému v oblasti personální a oblasti odměňování ředitelů příspěvkových organizací Kraje Vysočina (podle provozních podmínek, koncepčních záměrů a podle aktuálního stavu právního řádu) nastavuje procesy a navrhuje změny
- provádí poradenské a konzultační činnosti v oblasti personální, platové a mzdové agendy a v oblasti souvisejících předpisů, a to zejména na žádost zřizovatele a ředitelů příspěvkových organizací v oblasti školství, zdravotnictví, sociálních služeb, dopravy, kultury a cestovního ruchu
- zabezpečuje agendu spojenou se vznikem, změnami a zánikem pracovního poměru ředitelů příspěvkových organizací kraje
- samostatně připravuje podklady pro jednání zřizovatele včetně návrhu na zápočet praxe, zařazení do platové třídy a stupně, stanovení platového tarifu a dalších složek platu, týkající se odměňování ředitelů příspěvkových organizací kraje
- pro rozhodování zřizovatele zpracovává a aktualizuje příslušné přehledy a vyhodnocení
- provádí a vyhodnocuje analýzy týkající se oblasti odměňování ředitelů příspěvkových organizací kraje a v personální a platové agendě příspěvkových organizací
- spolupracuje s kontrolními skupinami úřadu na úseku personální, platové a mzdové agendy příspěvkových organizací kraje, v případě potřeby se účastní kontrol v rámci kontrolní skupiny
- plní povinnosti resortního (servisního) oddělení dle jednotlivých pravidel rady kraje a zásad zastupitelstva kraje
- koordinuje aktivity týkající se etického kodexu
- zajišťuje pracovněprávní vztahy zaměstnanců (uzavírání, změny a ukončování pracovněprávních vztahů)
- zajišťuje zařazování zaměstnanců do platových tříd a platových stupňů v souladu s charakteristikami uvedenými v platných právních předpisech
- zajišťuje výběr nových zaměstnanců
- vede evidenci pracovní doby
- zajišťuje správu Personálního informačního systému (dále jen "PIS")
- zajišťuje platovou agendu zaměstnanců, jakož i agendu odměňování členů zastupitelstva kraje, včetně daní
- zajišťuje agendu týkající se zdravotního a sociálního pojištění a penzijního připojištění
- technicky zajišťuje výplaty odměn za výkon pěstounské péče na základě předaných podkladů
- zajišťuje tvorbu koncepce přípravy a vzdělávání zaměstnanců kraje
- zajišťuje konzultační činnost při plánování dalšího vzdělávání zaměstnanců a zařazování jednotlivých cílových skupin do vzdělávacích programů
- zpracovává plány vzdělávání úředníků a zajišťuje jejich aktualizaci
- organizačně zajišťuje všechny formy vzdělávání zaměstnanců
- zajišťuje hodnocení účinnosti vzdělávacích programů,
- zajišťuje výběr lektorů a vzdělávacích institucí
- zajišťuje sledování a ověřování zvláštní odborné způsobilosti a další formy ověřování pracovních způsobilostí u vybraných funkcí
- zajišťuje agendu tvorby a čerpání sociálního fondu,
- zajišťuje agendu čerpání a správy osobních kont zaměstnanců
- zajišťuje přípravu, zadávání a kontrolu veřejných zakázek na svěřeném úseku
- zajišťuje agendu týkající se příspěvku na dopravu poskytovaného zaměstnancům
- zajišťuje agendu správy pracovních úrazů vyplývajících ze zákonného pojištění odpovědnosti za škodu u zaměstnavatele
- zajišťuje agendu rovných příležitostí a agendu slaďování osobního a pracovního života,
- plní úkoly krajského úřadu podle zákona o střetu zájmů ve vztahu k vedoucím úředníkům krajského úřadu, kteří jsou veřejnými funkcionáři podle zákona o střetu zájmů
- všeobecná administrativní a organizační podpora pracovní činnosti ředitele úřadu
- tvorba reportů, statistik, prezentací a jiných podkladů
- příprava podkladů pro jednání a porady, zpracování zápisů z nich, vyžadování podkladů pro ředitele úřadu od jednotlivých útvarů a jejich kontrola úplnosti
- komunikace s pracovními partnery organizace (interními i externími)
- vyřizování korespondence dle pokynů ředitele krajského úřadu, nadřízeného, správa došlé a odchozí pošty, včetně elektronické
- zajišťuje přijetí návštěv, interní a externí pracovní jednání ředitele krajského úřadu
- ukládání, fyzická i datová archivace dokumentů (včetně dokumentů nezahrnutých do spisové služby)
- organizování pracovních cest (cestovní příkazy, letenky, ubytování)
- shromažďování, formální kontrola, příprava a předkládání dokumentů řediteli úřadu ke schválení a k podpisu
- zajišťování příjmu a distribuce dokumentů v rámci úřadu (v listinné i elektronické formě)
- pracuje s databázovými a procesními systémy úřadu
- vyřizuje písemnou a telefonickou korespondenci
- organizačně koordinuje denní rozvrh práce zástupců ředitele - ředitelů sekcí
- zpracovává podklady pro koordinaci činností v rámci jednotlivých sekcí
- zajišťuje komplexní zpracování požadavků objednávkového systému na svěřeném úseku,
- zajišťuje správu majetku v objektech pracovišť krajského úřadu, včetně jeho evidence, průběžné kontroly stavu
- zajišťuje spolupráci při řešení pojistných událostí týkajících se majetku kraje užívaného pro činnost orgánů kraje
- zajišťuje technickou správu a údržbu budov a prostranství, ve kterých jsou umístěna pracoviště krajského úřadu
- zajišťuje autoprovoz
- zajišťuje řízení služebních vozidel
- zajišťuje bezpečnost a ochranu zdraví při práci a činnost preventisty požární ochrany, není-li vnitřním předpisem úřadu stanoveno jinak
- zajišťuje úklid na pracovištích krajského úřadu
- zajišťuje agendu spisové služby podle platného Spisového a skartačního řádu, včetně metodické a koordinační činnosti
- zajišťuje odbornou správu dokumentů vzešlých z činnosti orgánů kraje, včetně jejich ukládání
- zajišťuje součinnost s příslušným státním archivem
- zajišťuje činnost podatelny a výpravny (včetně elektronické)
- podílí se na přípravě a tvorbě rozpočtu kapitoly krajského úřadu, provádí sledování čerpání rozpočtu včetně návrhů rozpočtových opatření
- zajišťuje evidenci majetku v objektech pracovišť krajského úřadu
- zajišťuje odpisování dlouhodobého majetku, účtování o odpisech dlouhodobého majetku a oprávek.
- organizačně zajišťuje provedení inventarizace majetku a závazků kraje
- zajišťuje stravování pro zaměstnance
- zajišťuje pokladní službu,
- zajišťuje výkon agendy cestovních náhrad, provádí likvidaci a kontrolu cestovních dokladů a výpočet cestovních náhrad při pracovních cestách zaměstnanců kraje, členů zastupitelstva kraje, členů výborů a komisí orgánů kraje
- zajišťuje vybavení pracovišť krajského úřadu, dodávky kancelářského materiálu a dodávky služeb souvisejících s provozem pracovišť krajského úřadu
- zajišťuje výkon agendy příkazových bloků, vede jejich evidenci a výkaznictví
- vydává ověřené výstupy z informačních systémů veřejné správy dle zákona č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy a o změně některých dalších zákonů
- zajišťuje činnost kontaktního místa veřejné správy Czech POINT
- zajišťuje přístup do datové schránky v rozsahu daného pověřením pro oprávněné osoby
- provádí identifikaci ve smyslu § 10 zákona č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu
- zajišťuje konverzi dokumentů v souladu s ustanovením zákona č. 300/2008, Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů
2. Další kompetence
- plní povinnosti vyplývající z organizačního, pracovního řádu a ostatních vnitřních předpisů
- zastává roli garanta informačních aktiv KS systém - mzdy, personalistika a plní povinnosti z této role vyplývající podle Směrnice, kterou se stanoví bezpečnostní politika Kraje Vysočina
- zajišťuje agendu rovných příležitostí a agendu slaďování osobního a pracovního života
- řídí a kontroluje činnost odboru personálního a hospodářské správy