Pracovní náplň
Jméno a příjmení | Mgr. Dominika Kahounová |
---|---|
Sekce: | Sekce pro službu veřejnosti |
Odbor: | odbor školství, mládeže a sportu |
Oddělení: | oddělení organizace školství |
Funkční místo: | úředník na úseku speciálních škol |
Kancelář, budova: | 3.63 E, Ke Skalce 5907/47, Jihlava |
1. Kompetence vyplývající z organizačního řádu
- připravuje podklady pro činnost orgánů kraje v oblasti plnění zřizovatelských funkcí ke školským příspěvkovým organizacím kraje
- vykonává organizační činnosti vyplývající z plnění funkcí zřizovatele k příspěvkovým organizacím kraje - školám nebo školským zařízením
- poskytuje odbornou a metodickou pomoc všem školám a školským zařízením v kraji
- stanovuje dětem s hlubokým mentálním postižením takový způsob vzdělávání, který odpovídá duševním a fyzickým možnostem dítěte, a zajišťuje odpovídající pomoc při vzdělávání dítěte, zejména pomoc pedagogickou a metodickou
- v oblasti organizace školství poskytuje odbornou a metodickou pomoc zřizovatelům škol a školských zařízení v územním obvodu kraje
- zajišťuje výkon státní správy podle zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění a dále zajišťuje výkon státní správy podle předpisů souvisejících
- shromažďuje a zpracovává statistické informace z dokumentace škol a školských zařízení a ze školních matrik předávané právnickými osobami vykonávajícími činnost školy nebo školského zařízení
- navrhuje odboru personálnímu a hospodářské správy změny týkající se ředitelů škol a školských zařízení, které zřizuje kraj
- vykonává ve své působnosti povinnosti gesčního odboru a ověřuje plnění povinností zřizovanými školami a školskými zařízeními stanovené zásadami zastupitelstva kraje a pravidly rady kraje
- poskytuje ve své působnosti součinnost ostatním oddělením v rámci odboru při řešení úkolů v jejich působnosti (mimo přímo uvedené)
- vyjadřuje se v rámci své působnosti k žádostem o zařazení, vyřazení nebo změně zařazení škol nebo školských zařízení zřizovaných krajem do rejstříku škol a školských zařízení
- zajišťuje periodické hodnocení ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných krajem
- vede konkursní řízení na místa ředitelů zřizovaných škol a školských zařízení
- navrhuje radě kraje opatření na základě výsledků činnosti České školní inspekce ve školách a školských zařízení, které zřizuje kraj
- řeší stížnosti v oblasti školství spadající do působnosti kraje
- připravuje podklady pro návrh rozpočtu kapitoly školství, mládeže a sportu v oblasti provozních výdajů zřizovaných organizací
- podílí se na ověřování a projednávání zpráv o činnosti a hospodaření škol a školských zařízení, které zřizuje kraj, ověřuje a projednává se školami a školskými zařízeními část krátkodobých a střednědobých plánů, která se týká výchovy a vzdělávání
- plní úkoly nadřízeného správního orgánu ředitelů škol a školských zařízení, které zřizuje stát, kraj, obec nebo svazek obcí při rozhodování podle § 165 odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění
- plní úkoly nadřízeného správního orgánu ředitelů dětských domovů, dětských domovů se školou a výchovných ústavů při rozhodování podle zákona č. 109/2002 Sb., o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a o preventivně výchovné péči ve školských zařízeních a o změně dalších zákonů
- uděluje souhlas ke zřízení jednotlivé třídy, oddělení nebo studijní skupiny s upravenými vzdělávacími programy pro žáky a studenty se zdravotním postižením a speciálními vzdělávacími potřebami
- jmenuje své zástupce do konkursních komisí pro konkursní řízení na místa ředitelů škol a školských zařízení ostatních zřizovatelů
- nařizuje komisionální přezkoušení, vyhoví-li žádosti o přezkoušení, má-li žadatel pochybnosti o správnosti hodnocení, podle § 41 odst. 6, § 52 odst. 4 a § 69 odst. 9 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění, a v odůvodněných případech rozhoduje o konání opravné zkoušky a komisionálního přezkoušení na jiné škole, případně ve stanovených případech výsledek hodnocení přímo změní, nebo potvrdí
- uděluje souhlas se zřízením přípravné třídy základní školy pro děti v posledním roce před zahájením povinné školní docházky, které jsou sociálně znevýhodněné a u kterých je předpoklad, že zařazení do přípravné třídy vyrovná jejich vývoj
- rozhoduje o školském obvodu spádové školy, pokud dotčená obec nestanoví školský obvod spádové školy a je ohroženo plnění povinné školní docházky dětí s místem trvalého pobytu na území dotčené obce nebo dětí umístěných na území dotčené obce ve školských zařízeních pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy
- realizuje a administruje projekty v rámci výzev národních ústředních orgánů zaměřené na vzdělávání (mimo rozvojových aktivit)
2. Další kompetence
- plní povinnosti vyplývající z organizačního, pracovního řádu a ostatních vnitřních předpisů
- provádí analýzy, poradenskou, odbornou a metodickou činnost v oblasti speciálního školství a institucionální výchovy
- zajišťuje informační toky mezi školami, krajem a MŠMT ČR
- svolává porady ředitelů škol podle jednotlivých typů a připravuje podklady pro jejich jednání
- koordinuje vzájemnou spolupráci škol a školských zařízení v regionu
- v případě potřeby zastupuje pozici úředník na úseku organizace školství (na úseku školních jídelen)