Pracovní náplň
Jméno a příjmení | Mgr. Lada Jílková |
---|---|
Sekce: | Sekce pro službu veřejnosti |
Odbor: | odbor zdravotnictví |
Oddělení: | oddělení zdravotní správy |
Funkční místo: | úředník na úseku krizového managementu a IZS |
Kancelář, budova: | 3.07 D, Žižkova 1882/57, Jihlava |
1. Kompetence vyplývající z organizačního řádu
- zajišťuje krizové řízení v oblasti zdravotnictví,
- zajišťuje metodickou pomoc poskytovatelům zdravotních služeb,
- zabezpečuje uzavírání smluv s poskytovateli zdravotních služeb o zajištění zdravotnických služeb ve veřejném zájmu, např. braneckých prohlídek a preventivních opatření,
- zajišťuje tvorbu koncepčních a strategických materiálů na úseku zdravotnictví včetně přípravy a aktualizace Zdravotního plánu kraje,
- zajišťuje provádění odvodního a přezkumného řízení, na základě požadavku ředitele krajského vojenského velitelství, lékaře a ostatní zdravotnické pracovníky a materiální zabezpečení lékařských prohlídek dle zákona č. 585/2004 Sb., o branné povinnosti a jejím zajišťování (branný zákon)
- proplácí náklady na lékařské prohlídky, jejich materiální zabezpečení a na zdravotnické pracovníky při odvodním řízení dle zákona č. 585/2004 Sb., o branné povinnosti a jejím zajišťování (branný zákon). Dále proplácí náklady spojené s vyplňováním zdravotní části dotazníku registrujícím lékařem a jeho vyhodnocením lékaři odvodní komise
- zajišťuje komplexní výkon agendy rozhodování o udělení oprávnění k poskytování zdravotních služeb pro poskytovatele zdravotních služeb a o jeho změně, zániku, odejmutí, pozastavení a přerušení,
- zajišťuje zaslání stejnopisu oprávnění k poskytování zdravotních služeb příslušnému správci daně, příslušné okresní správě sociálního zabezpečení, Českému statistickému úřadu a Státnímu úřadu pro kontrolu léčiv,
- zajišťuje výkon agendy vydání osvědčení o splnění podmínek pro pokračování v poskytování zdravotních služeb v případě úmrtí poskytovatele,
- zajišťuje bezodkladné oznámení ministerstvu zdravotnictví závažné porušení povinností u poskytovatele - fyzické osoby, která je usazena v jiném členském státě EU, EHP nebo Švýcarské konfederaci nebo poskytovatele - právnické osoby, která má adresu sídla v jiném členském státě EU, EHP nebo Švýcarské konfederaci,
- zajišťuje předávání údajů do Národního zdravotnického informačního systému, Národního registru poskytovatelů a Registru osob.
- zajišťuje výkon agendy na úseku správy zdravotnické dokumentace zaniklého nebo zrušeného poskytovatele zdravotních služeb,
- koordinuje výkon specializovaných činností při zajišťování poskytování zdravotní péče za krizových stavů a mimořádných událostí v rámci kraje
- zajišťuje zaslání stejnopisu rozhodnutí o změně, odejmutí nebo pozastavení oprávnění k poskytování zdravotních služeb příslušnému správci daně, příslušné okresní správě sociálního zabezpečení, ČSÚ a SÚKL a zdravotním pojišťovnám, se kterými měl poskytovatel smlouvy.
- zajišťuje výkon státní správy na úseku zdravotnictví
- vyhlašuje a administruje výběrová řízení konaná před uzavřením smlouvy o poskytování a úhradě zdravotní péče mezi poskytovatelem zdravotních služeb a zdravotní pojišťovnou,
- kontroluje dodržování podmínek stanovených rozhodnutím o oprávnění k poskytování zdravotních služeb dle zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování (zákon o zdravotních službách), ve znění pozdějších předpisů,
2. Další kompetence
- připravuje vzdělávací aktivity v oblasti krizového managementu pro příspěvkové organizace zřizované krajem,
- provádí koncepční činnosti v oblasti krizového managementu,
- plní povinnosti vyplývající z organizačního, pracovního řádu a ostatních vnitřních předpisů.
- vytváří, vkládá a aktualizuje informace na internetu a intranetu krajského úřadu, především pomocí redakčního systému Vismo
- spolupracuje s administrátorem internetových stránek kraje a řídí se jeho pokyny
- vykonává činnosti Ginis - SSL v rozsahu funkce SEK_ na spisovém uzlu odboru a plní povinnosti pověřené osoby vyplývající podle spisového řádu