Pracovní náplň
Jméno a příjmení | Mgr. Stanislava Holbová |
---|---|
Sekce: | Sekce pro službu veřejnosti |
Odbor: | odbor sociálních věcí |
Oddělení: | oddělení rodinné a seniorské politiky a rozvoje služeb |
Funkční místo: | úředník na úseku rodinné a seniorské politiky 02 |
Kancelář, budova: | 2.06 D, Žižkova 1882/57, Jihlava |
1. Kompetence vyplývající z organizačního řádu
- podílí se na tvorbě a realizaci koncepce seniorské politiky na území kraje
- zpracovává realizační plány prorodinných aktivit a zabezpečuje podklady a činnosti vedoucí k jejich naplňování a vyhodnocuje jejich plnění
- zabezpečuje podklady a úkoly spojené s agendou poskytování dotací z rozpočtu kraje v oblasti podpory nestátních neziskových prorodinných organizací
- zabezpečuje podklady a úkoly spojené s agendou poskytování dotací z rozpočtu kraje v oblasti podpory prorodinné a seniorské politiky na úrovni obcí
- poskytuje metodickou, poradenskou a konzultační činnost obcím a ostatním subjektům zajišťujícím na území kraje rodinnou a seniorskou politiku
- zajišťuje administrativní činnosti spojené s realizací dotačních řízení na podporu rodin, seniorů, mezigeneračních a prorodinných aktivit
- navrhuje postupy a zásady výběru žadatelů o podporu, včetně vyhodnocování projektů v oblasti týkající se podpory rodiny a seniorů
- zpracovává a vyhodnocuje informace z relevantních politik, zejména politiky zaměstnanosti, vzdělávání, bytové, hospodářské a zdravotní politiky ve vztahu k rodinné a seniorské politice
- monitoruje vývoj a trendy v oblasti rodinné politiky a zapracovává je do aktivit realizovaných v rámci prorodinné politiky
- vyhodnocuje a koordinuje situaci v oblasti podpory rodiny ve všech skupinách obyvatel a navrhuje směry dalšího postupu v oblasti rodinné politiky na úrovni kraje
- podílí se na přípravě a průběhu akcí kraje zaměřených na rodinnou a seniorskou politiku a podporu rodin a aktivního stárnutí na území kraje
- zpracovává podklady pro informování veřejnosti v oblasti rodinné a seniorské politiky kraje
- spolupracuje při implementaci projektů z oblasti podpory rodiny financovaných z evropských fondů
- spolupracuje s aktéry rodinné politiky na národní, krajské i obecní úrovni
- podílí se na konání kulatých stolů a konferencí týkajících se oblasti rodinné politiky a slučitelnosti rodiny a zaměstnání
- podílí se na medializaci aktivit kraje v oblasti prorodinné a seniorské politiky
- vyhledává akce a projekty v rámci mezinárodní spolupráce v oblasti podpory rodiny a péče o rodinu a připravuje podklady pro spolupráci se zahraničními partnery
- zajišťuje agendu projektu Rodinné pasy Kraje Vysočina
- zajišťuje metodickou pomoc obcím kraje v oblasti uplatňování politiky rovných příležitostí, harmonizace rodinného a profesního života, naplňování koncepce rodinné politiky a realizačních plánů prorodinných aktivit
- vytváří a realizuje projekty a programy informování a prezentace činnosti kraje (v oblasti prorodinné politiky a slaďování pracovního a rodinného života) ve vztahu k veřejnosti
- koordinuje poskytování informací, poradenské a konzultační činnosti v oblastech života rodin v reálném čase
- spolupracuje s regionálními organizacemi, které se věnují rodinám, a sleduje jejich nabídku
- provádí aktualizaci sociálního portálu na webových stránkách kraje.
- zajišťuje zpracování podkladových materiálů pro rozhodování orgánů samosprávy na svěřeném úseku
- zajišťuje tvorbu a realizaci koncepce rodinné a seniorské politiky na území kraje
- zajišťuje koordinaci prorodinných služeb a jejich místní a typovou dostupnost
2. Další kompetence
- provádí administrativní činnosti dle pokynu vedoucího v rámci sjednaného druhu práce,
- podílí se na zpracování stanovisek k návrhům zákonů a prováděcích předpisů.
- plní povinnosti vyplývající z organizačního, pracovního řádu a ostatních vnitřních předpisů