Pracovní náplň
Jméno a příjmení | Ing. Lenka Brtnická |
---|---|
Sekce: | ředitel |
Oddělení: | oddělení interního auditu |
Funkční místo: | úředník na úseku interního auditu |
Kancelář, budova: | 2.16 D, Žižkova 1882/57, Jihlava |
1. Kompetence vyplývající z organizačního řádu
- vykonává auditní činnost (ujišťovací a poradenské zakázky) v rámci úřadu v souladu se střednědobým a z něj vycházejícím ročním plánem interního auditu nebo na základě mimořádného zadání vedení úřadu
- v rámci finanční kontroly zjišťuje zejména, zda právní předpisy, přijatá opatření a stanovené postupy jsou v činnosti úřadu dodržovány, zda rizika vztahující se k činnosti úřadu jsou včas rozpoznávána a zda jsou přijímána odpovídající opatření k jejich vyloučení nebo zmírnění, zda řídící kontroly poskytují řediteli spolehlivé a včasné provozní, finanční a jiné informace, zda provozní a finanční kritéria 3E (hospodárnost, efektivnost, účelnost) jsou plněna, zda zavedený vnitřní kontrolní systém je dostatečně účinný a reaguje včas na změny ekonomických, právních, provozních a jiných podmínek, zda dosažené výsledky při plnění rozhodujících úkolů úřadu poskytují dostatečné ujištění, že schválené záměry a cíle úřadu budou splněny
- sleduje a prověřuje realizaci doporučení z provedených interních auditů
- zajišťuje výkon interního auditu v souladu s platnou legislativou, zejména pak se zákonem č. 320/2001, o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (dále jen zákon o finanční kontrole) a vyhláškou 416/2004 Sb., kterou se provádí zákon č. 320/2001 Sb. (dále jen prováděcí vyhláška) a s příslušnou legislativou Evropského společenství.
- spravuje databázi Doporučení z interních auditů v Krajském evidenčním informačním systému KEVIS
- navrhuje doporučení k předcházení nebo zmírnění rizik, k nápravě zjištěných nedostatků, zdokonalení kvality vnitřního kontrolního systému, ke zlepšení efektivnosti řízení rizik, řídících, kontrolních a dalších procesů, správy a řízení úřadu
- vyhodnocuje účinnost vnitřního kontrolního systému a provádí analytické, kontrolní hodnotící metody a další práce na úseku finanční kontroly v působnosti kraje
- zajišťuje tvorbu adekvátní auditní dokumentace, eviduje a archivuje výsledné auditní spisy, podklady, plány a ostatní dokumentaci z provedených auditů a o prověření plnění doporučení
2. Další kompetence
- samostatně pracuje na počítačích v prostředí databázových systému a tabulkových procesorů
- plní povinnosti vyplývající z organizačního, pracovního řádu a ostatních vnitřních předpisů
- vykonává činnosti Ginis - SSL v rozsahu funkce SEK_ na spisovém uzlu oddělení interního auditu a plní povinnosti pověřené osoby vyplývající podle spisového řádu.