Pracovní náplň
Jméno a příjmení | Bc. Jaroslava Čurdová Pavlů |
---|---|
Sekce: | Sekce pro službu veřejnosti |
Odbor: | odbor školství, mládeže a sportu |
Oddělení: | oddělení organizace školství |
Funkční místo: | úředník na úseku organizace školství (na úseku mateřských škol) |
Kancelář, budova: | 3.53 E, Ke Skalce 5907/47, Jihlava |
1. Kompetence vyplývající z organizačního řádu
- plní úkoly nadřízeného správního orgánu ředitelů škol a školských zařízení, které zřizuje stát, kraj, obec nebo svazek obcí při rozhodování podle § 165 odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění
- rozhoduje o školském obvodu spádové školy, pokud dotčená obec nestanoví školský obvod spádové školy a je ohroženo plnění povinné školní docházky dětí s místem trvalého pobytu na území dotčené obce nebo dětí umístěných na území dotčené obce ve školských zařízeních pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy
- v oblasti organizace školství poskytuje odbornou a metodickou pomoc zřizovatelům škol a školských zařízení v územním obvodu kraje
- shromažďuje a zpracovává statistické informace z dokumentace škol a školských zařízení a ze školních matrik předávané právnickými osobami vykonávajícími činnost školy nebo školského zařízení
- vykonává ve své působnosti povinnosti gesčního odboru a ověřuje plnění povinností zřizovanými školami a školskými zařízeními stanovené zásadami zastupitelstva kraje a pravidly rady kraje
- poskytuje ve své působnosti součinnost ostatním oddělením v rámci odboru při řešení úkolů v jejich působnosti (mimo přímo uvedené)
- připravuje podklady pro činnost orgánů kraje v oblasti plnění zřizovatelských funkcí ke školským příspěvkovým organizacím kraje
- vyjadřuje se v rámci své působnosti k žádostem o zařazení, vyřazení nebo změně zařazení škol nebo školských zařízení zřizovaných krajem do rejstříku škol a školských zařízení
- podle místních podmínek a potřeb zajišťuje pro příslušníky národnostních menšin vzdělávání v jazyce národnostní menšiny v mateřských, základních a středních školách ve smyslu § 14 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění
- řeší stížnosti v oblasti školství spadající do působnosti kraje
- poskytuje odbornou a metodickou pomoc všem školám a školským zařízením v kraji
- zajišťuje výkon státní správy podle zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění a dále zajišťuje výkon státní správy podle předpisů souvisejících
- jmenuje své zástupce do konkursních komisí pro konkursní řízení na místa ředitelů škol a školských zařízení ostatních zřizovatelů
- stanovuje dětem s hlubokým mentálním postižením takový způsob vzdělávání, který odpovídá duševním a fyzickým možnostem dítěte, a zajišťuje odpovídající pomoc při vzdělávání dítěte, zejména pomoc pedagogickou a metodickou
- projednává žádosti základních a středních škol o organizování kursů pro získání základního vzdělání pro osoby, které toto vzdělání nezískaly
- vydává na žádost uchazečů, kteří nejsou žáky základní školy, zápisové lístky a vede jejich evidenci
- realizuje a administruje projekty v rámci výzev národních ústředních orgánů zaměřené na vzdělávání (mimo rozvojových aktivit)
2. Další kompetence
- vykonává koncepční práci při realizaci regionální školské politiky a rozvoje sítě mateřských škol zřizovaných obcemi či svazky obcí
- koordinuje vzájemnou spolupráci mateřských škol a školských zařízení jim sloužících v kraji
- připravuje podklady pro výroční zprávu o stavu koncepce a rozvoje sítě a o stavu výchovně vzdělávací soustavy v kraji
- zajišťuje konzultace a metodické poradenství pro určené typy a druhy škol
- podílí se na zpracování podkladů pro rozpis rozpočtů škol a přidělení finančních prostředků mateřským školám, zřizovaným obcemi a svazky obcí v kraji
- přijímá opatření na základě výsledků kontroly ČŠI
- připravuje rozhodnutí týkající se zařazení, změny v zařazení a vyřazení mateřských škol a školských zařízení jim sloužící z rejstříku škol
- plní povinnosti vyplývající z organizačního, pracovního řádu a ostatních vnitřních předpisů
- účastní se jako zástupce krajského úřadu konkurzů na místa ředitelů mateřských škol, základních uměleckých škol a DDM zřizovaných obcemi či svazky obcí
- v případě potřeby zastupuje pozice úředník na úseku organizace školství (na úseku základních škol) a úředník na úseku speciálních škol