Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro zastupitelstvo čj. ZK-02-2015-112

ZK-02-2015-112.doc
Číslo materiálu112
Číslo jednacíZK-02-2015-112
NázevPředfinancování projektů Transformace ÚSP Jinošov II., Transformace ÚSP Křižanov II., Transformace ÚSPMP Těchobuz II. a Transformace ÚSPMP Těchobuz III.
Zpracoval R. Sýkora, E. Komínková, J. Matýsová, M. Fejt
Předkládá P. Krčál
Počet příloh
Popis problémuZpůsobilé výdaje projektů Transformace ÚSP Jinošov II., Transformace ÚSP Křižanov II., Transformace ÚSPMP Těchobuz II. a Transformace ÚSPMP Těchobuz III., které začal realizovat Kraj Vysočina v průběhu let 2011 - 2013 jsou hrazeny z Integrovaného operačního programu. V přípravné fázi těchto projektů a poté v průběhu jejich realizace Zastupitelstvo Kraje Vysočina schválilo usnesením č. 0245/03/2011/ZK, 0246/03/2011/ZK, 0363/04/2012/ZK, 0621/07/2014/ZK, 0258/03/2014/ZK předfinancování projektů pro účely hrazení výdajů v rámci dotace ex-post a k hrazení nezpůsobilých výdajů projektu.
K hrazení výdajů projektů v průběhu jejich realizace dochází z prostředků vyčleněných na předfinancování z Fondu strategických rezerv nebo cizích zdrojů. Po ukončení každé etapy projektu je předložena na Centrum pro regionální rozvoj (dále CRR) s monitorovací zprávou žádost o platbu, kterou MPSV schválí, a způsobilé výdaje projektu zpětně poukáže na účet Kraje Vysočina. Nyní jsou tyto projekty ve fázi realizace stavebních prací a výdaje, které musí kraj průběžně uhradit, značně přesahují objem již schváleného předfinancování.
MPSV od 1. 1. 2014 zavedlo systém průběžného proplácení faktur, kterým po předložení elektronické verze faktury prostřednictvím pobočky CRR, uhradí požadovanou částku kraji na účet České národní banky. MPSV však v období od poloviny prosince 2014 do konce března max. května 2015 pozastavilo tento způsob proplácení. Platby ex-post z MPSV za již ukončené etapy projektů jsou v současné době nedostačující, protože dochází k proplácení výdajů za projektovou dokumentaci, nákup pozemků, poplatky a mzdové výdaje, které nedosahují výše prostředků potřebných na uhrazení faktur za stavební práce.
Prostředky, které byly v předchozích letech schváleny na předfinancování již ukončených projektů transformace, zůstávají na zvláštních účtech projektů a nelze je v současné době využít na financování aktuálně realizovaných projektů. Po celkovém ukončení jejich administrace a schválení závěrečného vyúčtování ze strany MPSV dojde k přesunu zbývajících finančních prostředků ze zvláštních účtů zpět do Fondu strategických rezerv. První vrácení prostředků však očekáváme teprve v polovině letošního roku, a to ve výši cca 36 000 000 Kč.
S ohledem na tyto skutečnosti je třeba mít do opětovného spuštění systému průběžného proplácení faktur MPSV v rámci předfinancování pro výše uvedené projekty finanční rezervu ve výši 37 000 000 Kč. Rezerva je stanovena s ohledem na předpokládanou výši faktur za stavební práce na jednotlivých objektech, které jsou vystavovány vždy za dva až tři měsíce. Dokončení stavebních prací a poslední fakturace na jednotlivých projektech bude probíhat v období od března do konce roku 2015. Ve fázi ukončení projektu tzn. na přelomu roku 2015 a 2016 bude docházet k proplacení posledních žádostí o platbu MPSV na účet projektu, tyto finanční prostředky budou po závěrečném vyúčtování zpět poukázány do Fondu strategických rezerv.
Návrh řešení Odbor sociálních věcí navrhuje zastupitelstvu kraje vzít na vědomí informaci o způsobu proplácení faktur dle materiálu ZK-02-2015-112 v projektech Transformace ÚSP Jinošov II., Transformace ÚSP Křižanov II., Transformace ÚSPMP Těchobuz II. a Transformace ÚSPMP Těchobuz III., a schválit převod finančních prostředků z Fondu strategických rezerv nebo z cizích zdrojů pro účely hrazení faktur na stavební práce a další výdaje s nimi spojené (BOZP, TDS, autorský dozor, nákup vybavení, mzdové výdaje) ve výši 37 000 000 Kč.
StanoviskaRada kraje usnesením č. 0535/10/2015/RK doporučila zastupitelstvu kraje:
* vzít na vědomí informaci o způsobu proplácení faktur dle materiálu RK-10-2015-35 v projektech Transformace ÚSP Jinošov II., Transformace ÚSP Křižanov II., Transformace ÚSPMP Těchobuz II. a Transformace ÚSPMP Těchobuz III.;
* schválit převod finančních prostředků z Fondu strategických rezerv nebo z cizích zdrojů na zvláštní účty projektů Transformace ÚSP Jinošov II., Transformace ÚSP Křižanov II., Transformace ÚSPMP Těchobuz II. a Transformace ÚSPMP Těchobuz III. ve výši max. 37 000 000 Kč pro účely hrazení faktur na stavební práce a další výdaje s nimi spojené (BOZP, TDS, autorský dozor, nákup vybavení objektů, mzdové výdaje). Finance budou uvolňovány v průběhu roku 2015 postupně dle aktuální potřeby každého projektu.
Návrh usneseníZastupitelstvo kraje
bere na vědomí
informaci o způsobu proplácení faktur dle materiálu ZK-02-2015-112 v projektech Transformace ÚSP Jinošov II., Transformace ÚSP Křižanov II., Transformace ÚSPMP Těchobuz II. a Transformace ÚSPMP Těchobuz III.;
schvaluje
převod finančních prostředků z Fondu strategických rezerv nebo z cizích zdrojů na zvláštní účty projektů Transformace ÚSP Jinošov II., Transformace ÚSP Křižanov II., Transformace ÚSPMP Těchobuz II. a Transformace ÚSPMP Těchobuz III. ve výši max. 37 000 000 Kč pro účely hrazení faktur na stavební práce a další výdaje s nimi spojené (BOZP, TDS, autorský dozor, nákup vybavení objektů, mzdové výdaje). Finance budou uvolňovány v průběhu roku 2015 postupně dle aktuální potřeby každého projektu.
Odpovědnost odbor sociálních věcí, odbor ekonomický
Termín 31. 12. 2015
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz