Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro zastupitelstvo čj. ZK-04-2013-03

ZK-04-2013-03.doc  ZK-04-2013-03pr01.xls  ZK-04-2013-03pr02.xls  ZK-04-2013-03pr03.doc  ZK-04-2013-03pr04.pdf  ZK-04-2013-03pr05.pdf
Číslo materiálu03
Číslo jednacíZK-04-2013-03
NázevInformace o činnosti krajského úřadu pro zastupitelstvo kraje
Zpracoval3 Informace o činnosti krajského úřadu pro zastupitelstvo kraje pro: jednání zastupitelstva kraje č. 4/2013 dne 25. 6. 2013 zpracovali: vedoucí odborů a samostatných oddělení, D. Frajová
Předkládá Z. Kadlec
Počet příloh
Popis problémuA) Informace týkající se počtu zaměstnanců kraje zařazených do krajského úřadu a organizační struktury úřadu:
Rada kraje v daném období projednávala na svém zasedání konaném dne 21. 5. 2013 změnu počtu zaměstnanců kraje zařazených do Krajského úřadu Kraje Vysočina. V souladu s ustanovením § 59 odst. 1 písm. b) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů, stanovila počet zaměstnanců Kraje Vysočina zařazených do krajského úřadu k 1. 7. 2013 na 435 zaměstnanců (usnesení číslo 0875/18/2013 RK). Navýšení 4 pracovních míst bylo nezbytné ke zmírnění existujících rizik majetkové i nemajetkové povahy. Jednalo se o navýšení:
* 3 pracovních míst na odboru dopravy a silničního hospodářství z důvodu zvýšené vlastní aktivity kraje v samosprávné činnosti.
Jedná se o zřízení 2 pozic na úseku dopravní obslužnosti se zaměřením na dopravní plánování, koordinaci dopravní obslužnosti, kontrolu využití finančních prostředků dle smluv o veřejných službách a další povinnosti vyplývající z Nařízení EU a zákona o veřejných službách a 1 pozice na úseku dopravní obslužnosti se zaměřením na smluvní vztahy v dopravní obslužnosti (linková a drážní doprava) a kontrolu plnění závazků ze smluv. Uvedené navýšení bylo nutné z důvodu nárůstu činností související s povinnostmi vyplývajícími z Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1370/2007, o veřejných službách v přepravě cestujících pro železnici a silnici (dále jen Nařízení EU ), a to povinností uvést uzavírání stávajících smluv o závazku veřejných služeb do souladu s novou právní úpravou v rámci přechodného období, tj. nejpozději do 3. 12. 2019. Jedná se o provedení výběru dopravců zajišťujících dopravní obslužnost v souladu s Nařízením EU. Výběr dopravců může být proveden postupem podle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, tj. zadávací řízení nebo postupem podle zákona č. 194/2010 Sb., o veřejných službách, tj. nabídkové řízení.
V návaznosti na tyto povinnosti a záležitosti vyplývající z Nařízení EU je třeba zabezpečovat navíc oproti stávajícímu rozsahu prací úseku dopravní obslužnosti celou řadu kroků. Na činnosti je třeba se připravit a zajistit jejich uplatňování ještě s časovým předstihem před datem 3. 12. 2019, a to z důvodu přípravy a zahájení výběrových řízení na dopravce.
Se stávajícím rozsahem personální kapacity na Odboru dopravy a silničního hospodářství, Oddělení správy komunikací Krajského úřadu Kraje Vysočina není možné nárůst činností zajišťovat. V případě, že by nedošlo k uvedenému personálnímu posílení, navýšení a činnosti nebudou kvalitně a včas zajištěny, vystavuje se Kraj Vysočina riziku nezajištění včasného uzavření smluv s dopravci, což by mohlo generovat případné sankce. I po realizovaném navýšení zůstane personální kapacita na uvedeném úseku ve srovnání s ostatními krajskými úřady, vzhledem k rozsahu zajišťovaných činností, podhodnocena.
* 1 pracovního místa na odboru analýz a podpory řízení z důvodu řešení vnitřních procesů kraje, krajského úřadu.
Pozice bezpečnostního analytika nezávislého na řízení ICT byla zřízena z pohledu ekonomické efektivity, neboť stávající rizika resp. jejich dopady související s bezpečností ICT na krajském úřadě jsou ohodnocena na cca 50 mil Kč. Oblast ICT v minulých letech prošla dynamickým rozvojem (i díky podpoře z Integrovaného operačního programu), což s sebou logicky přineslo větší nárůst bezpečnostních rizik. Toto řešení přispěje ke snížení rizik nejen na krajském úřadě, ale i ve zřizovaných příspěvkových organizacích. Vytvoření uvedené pozice na odboru analýz a podpory řízení zapadá do systémové metodické pomoci v rámci projektu řízení příspěvkových organizací. Jedná se o realizaci velmi silného doporučení celosvětově uznávané nezávislé autority společnosti Gartner, která pro náš kraj komplexně posuzovala náš ITC systém.
Navrhované navýšení by mělo dlouhodoběji (minimálně pro rok 2013) pokrývat požadavky na zabezpečení činností kraje za předpokladu, že další nároky nevyvolají zásadní legislativní změny. Tento předpoklad se rovněž netýká situací, kdy budou předloženy projekty financované z prostředků EU, které umožňují financování jejich administrace z prostředků těchto projektů.
Organizační struktura krajského úřadu uvedená v příloze č. 1 tohoto materiálu
(ZK-04-2013-03, př. 1) je dle stavu ke dni 1. 6. 2013. Výše uvedené navýšení pracovních míst bude uvedeno přílohou na příštím jednání zastupitelstva kraje, neboť jeho účinnost nastane až dnem 1. 7. 2013. Tabulkových pracovních míst je na krajském úřadě ve sledovaném období 431, z toho obsazených k 1. 6. 2013 je 422 pracovních míst. Na obsazení ostatních 9 pracovních míst buď probíhají či proběhla výběrová řízení a čeká se na nástup zaměstnanců anebo jsou v přípravě jednání o vyhlášení výběrových řízení.
V daném období došlo k dalším personálním změnám na Odboru životního prostředí Krajského úřadu Kraje Vysočina, spočívající ve změně názvu oddělení technické ochrany životního prostředí na oddělení rozvoje a podpory životního prostředí a v reorganizaci výkonu činností na úseku životního prostředí. Na pracovní pozici vedoucího odboru proběhlo výběrové řízení v souladu se zákonem č. 312/2002 Sb., o úřednících územně samosprávných celků a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů. Na základě výsledků výběrového řízení byla na pozici vedoucího Odboru životního prostředí Krajského úřadu Kraje Vysočina ředitelem krajského úřadu a na návrh ředitele úřadu a schválení rady kraje (usnesení číslo 1023/20/2013 RK) jmenována Ing. Eva Horná, a to s účinností od 5. 6. 2013.
Uvedené informace jsou v souladu se stavem k odeslání údajů dne 7. 6. 2013.
Přehled okresů, z nichž jednotliví zaměstnanci přicházejí, je přílohou č. 2 tohoto materiálu (ZK-04-2013-03, př. 2).
Telefonní a e-mailové spojení na jednotlivá pracoviště, jejich umístění a organizační zařazení zaměstnanců do jednotlivých odborů je v aktuální verzi k dispozici na internetových stránkách Kraje Vysočina (aktivní odkaz: http://extranet.kr-vysocina.cz/telefon/index.php).

B) Informace týkající se činnosti krajského úřadu:
Textová informace o hlavních záležitostech zpracovávaných Krajským úřadem Kraje Vysočina za období od 14. 5. 2013 do 7. 6. 2013 s výhledem do 25. 6. 2013 je přílohou č. 3 tohoto materiálu (ZK-04-2013-03, př. 3).
Návrh řešení Ředitel krajského úřadu navrhuje zastupitelstvu kraje, aby vzalo informaci o činnosti Krajského úřadu Kraje Vysočina za příslušné období na vědomí. Členové zastupitelstva mají možnost položit k informaci dotazy. Ta může být na jejich základě doplněna ústně přímo v průběhu zasedání zastupitelstva, komplikovanější dotazy budou zodpovězeny písemnou formou v rámci vyřizování interpelací.
StanoviskaStanoviska nebyla vyžádána.
Návrh usneseníZastupitelstvo kraje
bere na vědomí
informaci o činnosti krajského úřadu.
Odpovědnost ředitel krajského úřadu
Termín 25. 6. 2013
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz