Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro zastupitelstvo čj. ZK-04-2006-09

ZK-04-2006-09.doc  ZK-04-2006-09pr1.xls  ZK-04-2006-09pr2.xls  ZK-04-2006-09pr3.xls
Číslo materiálu09
Číslo jednacíZK-04-2006-09
NázevRozpočtový výhled kraje Vysočina na období 2007 až 2009
Zpracoval9 Rozpočtový výhled kraje Vysočina na období 2007 až 2009 pro: jednání zastupitelstva kraje č. 04/2006 dne 20. 6. 2006 zpracovali: T. Vonka, M. Chvátalová
Předkládá M. Houška
Počet příloh
Popis problémuKraj podle § 3 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů, sestavuje rozpočtový výhled. Jedná se o pomocný nástroj hospodaření, který by měl sloužit pro střednědobé finanční plánování kraje.
Návrh řešení Ekonomický odbor ve spolupráci se správci kapitol a garanty jednotlivých projektů a grantových schémat sestavil rozpočtový výhled na období let 2007 až 2009. Kromě rozpočtového výhledu běžného rozpočtového hospodaření (příloha 1) je předkládán rovněž rozpočtový výhled projektů a grantových schémat spolufinancovaných z prostředků Evropské unie (příloha 2). V příloze 3 je souhrnný rozpočtový výhled, který obsahuje součet údajů za rozpočet a evropské projekty.
Předkládaný rozpočtový výhled kraje byl sestaven na základě následujících předpokladů:

1) Je uvažováno stávající rozpočtové určení daní - tzn. podíl krajů na celostátním výnosu sdílených daní ve výši 8,92%, použitý koeficient pro kraj Vysočina 7,33859%. Schválený rozpočet daňových příjmů r. 2006 vychází z predikce celostátního výnosu sdílených daní MF ČR, která obsahuje vliv daňových novel od 1. 1. 2006 a je dále snížena o 5%.
2) V roce 2007 a 2008 předpokládáme meziroční růst daňových příjmů ve výši 5%, v roce 2009 ve výši 2%, přičemž jako základ pro výpočet bereme predikci celostátního výnosu sdílených daní MF ČR v roce 2006.
3) Dotace souhrnného dotačního vztahu obsahuje v letech 2007 až 2009 v porovnání s rokem 2006 pouze příspěvek na výkon státní správy (v tom je zahrnut příspěvek na jednotky sboru dobrovolných hasičů). Je uvažováno s meziročním navýšením dotace o 3%, v roce 2009 o 2%.
4) Od roku 2007 je uvažováno s poskytnutím dotace na sociální služby od MPSV. Jedná se o změnu financování v této oblasti v souvislosti s novým zákonem o sociálních službách, který bude účinný od roku 2007. Tato změna by měla vést ke snížení dotace o částku cca 100 mil. Kč a je promítnuta rovněž ve výdajové části rozpočtu. V roce 2006 je tato dotace součástí souhrnného dotačního vztahu. Je uvažováno s 2% meziročním nárůstem.
5) Výše dotace z MŠMT na úhradu přímých výdajů obecních a krajských škol byla stanovena odhadem na roky 2007, 2008 a 2009 ve výši 3 564 740 tis. Kč. Tato částka je stanovena na úrovni výše rozpisu rozpočtu z MŠMT schváleného na rok 2006.
6) Příjmy z pronájmu majetku zahrnují zejména nájemné hrazené ze strany nemocnic, jejich předpokládaná výše v roce 2007, 2008 a 2009 zůstává na stejné úrovni jako v roce 2006 (schválený rozpočet) za předpokladu, že bude i v příštím období zachována stávající hospodářsko - právní forma a systém financování příspěvkových organizací.
7) U odvodů příspěvkových organizací (tvořeného odvodem z jejich investičního fondu) se předpokládá zachování stávající výše.
8) Výše ostatních příjmů je stanovena kvalifikovaným odhadem (jedná se o příjmy z věcných břemen, ze záchytů na protialkoholní stanici, sankční platby, apod.).
9) V rozpočtovém výhledu je počítáno s předpokládaným čerpáním úvěru ve výši 150 mil. Kč v roce 2006, ve výši 350 mil. Kč v roce 2007 (o tyto částky jsou v těchto letech navýšeny výdaje na kapitole Doprava v položce příspěvky na provoz organizacím SÚS - určené na souvislé opravy silnic).
10) V roce 2008 k tomu, aby byl zajištěn vyrovnaný rozpočet (včetně evropských projektů), bude třeba zapojit vlastní zdroje (z Fondu strategických rezerv) v předpokládané výši 325 638 tis. Kč a současně zapojit cizí zdroje (bankovní úvěr) ve výši 107 298 tis. Kč (viz příloha 3 - souhrnné údaje za rozpočet a evropské fondy)
11) Rozpočtový výhled počítá v letech 2007 až 2009 s tvorbou rezerv na kapitole Rezerva a rozvoj kraje ve výši 50, 45 a 43 mil. Kč v daných letech.
StanoviskaRada kraje projednala rozpočtový výhled na období 2007 - 2009 na svém zasedání č. 18 dne 6. 6. 2006 a svým usnesením č. 0839/18/2006/RK doporučila zastupitelstvu kraje jeho schválení.
Finanční výbor projednal rozpočtový výhled na svém zasedání č. 5 dne 7. 6. 2006 a doporučil zastupitelstvu jeho schválení.
Návrh usneseníZastupitelstvo kraje
schvaluje
* rozpočtový výhled kraje Vysočina na období 2007 až 2009 týkající se běžného rozpočtového hospodaření dle materiálu ZK-04-2006-09, př. 1;
* rozpočtový výhled projektů a grantových schémat spolufinancovaných z prostředků Evropské unie dle materiálu ZK-04-2006-09, př. 2;
* souhrnný rozpočtový výhled, který obsahuje součet údajů za rozpočet a evropské projekty dle materiálu ZK-04-2006-09, př. 3.
Odpovědnost rada kraje
Termín červen 2006
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz