Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro radu čj. RK-20-2007-32

RK-20-2007-32.doc
Číslo materiálu32
Číslo jednacíRK-20-2007-32
NázevNávrh na vyřazení nepotřebného majetku Krajské správy a údržby silnic Vysočiny, příspěvkové organizace, provoz Jihlava
Zpracoval J. Pospíchal
Předkládá L. Staněk
Počet příloh
Popis problémuV souladu se Zásadami Zastupitelstva kraje Vysočina o vymezení majetkových práv a povinností příspěvkových organizací zřizovaných krajem Vysočina schválených usnesením Zastupitelstva kraje Vysočina 0205/03/2005/ZK ze dne 17. 5. 2005 a Metodickým pokynem Rady kraje Vysočina, schváleným usnesením 0782/21/2005/RK ze dne 14. 6. 2005, kterým se upravuje postup a praktické provedení některých majetkových úkonů, podala Krajská správa a údržba silnic Vysočiny, příspěvková organizace, návrh na vyřazení nepotřebného majetku používaného provozem Jihlava.
Návrh řešení Dne 15. 5. 2007 rozhodl ředitel Krajské správy a údržby silnic Vysočiny, příspěvkové organizace, o přebytečném a neupotřebitelném hmotném majetku používaném na provozu Jihlava. Jedná se o následující stroje:
1. Sypač 706 MTSP - 25, registrační značka JIA 14 - 94, inventární číslo 4-533176, rok výroby 1977, pořizovací cena 474 840,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Důvodem k vyřazení sypače je jeho celkové opotřebení. Vozidlo má prasklý rám na obou stranách za kabinou, zkorodovanou sypací nástavbu, držáky zadních tlumičů pérování a vzduchovou soustavu. Diferenciál přední nápravy je vadný, převodovka, zadní náprava a motor vykazují únik oleje. Řízení má nadměrnou vůli v čepech a brzdy vozidla jsou málo účinné. V současné době je sypač nepojízdný, celkově je opotřebován úměrně k době provozu, jeho oprava by si vyžádala značné finanční prostředky a náklady by byly vzhledem k jeho stáří nerentabilní.

2. Speciální automobil - samosběr Škoda 706 MT 4/TGZ, registrační značka JI 33 -03, inventární číslo 6-445108, rok výroby 1975, pořizovací cena 1 065 565,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Vyřazení automobilu je navrženo z důvodu celkového opotřebení. Korba zametače je nadměrně zkorodovaná, vlivem podtlaku je zásobník deformován, motor a vývěva nástavby vykazují nadměrné opotřebení. Převodovka vozidla a zadní náprava jsou hlučné, motor má nadměrnou spotřebu oleje, kabina řidiče je zkorodovaná. Vozidlo je celkově ve špatném stavu, opotřebené úměrně k délce provozu, náklady na opravu by byly nerentabilní.

3. Silniční zametač Z 5748 H, registrační značka JI 29 - 33, inventární číslo 4-53363, rok výroby 1974, pořizovací cena 124 189,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Důvodem k vyřazení je celkové opotřebení stroje. Motor traktoru je neprovozuschopný s nutností provedení generální opravy, uložení přední nápravy je nadměrně opotřebené a náprava má nepřípustné vůle v čepech. Hydraulické obvody traktoru mají sníženou účinnost, rovněž hydraulické obvody nástavby zametače jsou netěsné s úniky oleje. Traktor i zametací nástavba jsou opotřebeny úměrně ke stáří a k době požívání. Celková oprava by byla finančně náročná a nerentabilní.

4. Štěpkovač nesený MF 1, inventární číslo 4-533281, rok výroby 1989, pořizovací cena 141 336,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Důvodem vyřazení je celkově špatný technický stav. Štěpkovač je částečně zkorodovaný, má vydřený hřídel rotoru nožů a značně opotřebenou ložiskovou skříň rotoru. Bezpečnostní zařízení k zastavení stroje je vadné a selhává. Náklady na opravy by byly neekonomické.

5. Hydraulické lopatové rypadlo EO 2621 V Bělorus, inventární číslo 4-53404, rok výroby 1989, pořizovací cena 133 255,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Důvodem vyřazení je celkové opotřebení stroje, které je úměrné délce jeho používání. Hydraulické okruhy rypadla netěsní a vykazují úniky oleje, v důsledku toho písty nedrží v nastavené poloze z důvodu ztráty tlaku při zdvihu. Motor a podvozek jsou opotřebené dlouhodobým provozem. Náhradní díly nejsou dováženy, a proto nelze zajistit jeho opravu.

6. Radiové spojení - 2 ks základnových stanic ZR 20-50, 44 ks vozidlových stanic VR-21/50, 13 ks stanic VR-22 a 3 ks přenosných radiostanic PR-11, inventární číslo 5-38301, rok výroby 1983, výrobce Tesla Pardubice, pořizovací cena 706 326,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Důvodem vyřazení je nepoužitelnost radiového spojení, neboť základnové stanice a většina vozidlových stanic je z důvodu poruch mimo provoz. Z důvodu většího počtu míst nepokrytých signálem se od roku 2003 toto spojení nepoužívá a bylo nahrazeno mobilními telefony. Radiové spojení je morálně i fyzicky zastaralé a ve špatném technickém stavu. Náklady na opravu by byly neekonomické, spolehlivost a dostupnost signálu vlivem členitosti terénu je malá.

7. Speciální automobil - samopojízdný rozstřikovač živic RŽ 7/148 na podvozku Tatra 148, inventární číslo 4-533162, rok výroby 1972, pořizovací cena 330 890,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Důvodem vyřazení je zastaralost a celkové opotřebení automobilu a rozstřikovače živic. V poslední době byl používán pouze jako skladovací nádrž s přečerpáváním. Motor nástavby má vadnou spojku, kabina, oplechování cisterny a rozvody vzduchové soustavy jsou částečně zkorodované. Nápravy a motor jsou vykazují netěsnosti a únik oleje. Přední náprava má v důsledku opotřebení značné vůle a volné čepy řízení, vozidlo z tohoto důvodu při jízdě nedrží stopu. Rozstřikovač živic je ve špatném technickém stavu a vzhledem k jiným technologiím údržby a oprav vozovek je neupotřebitelný. Oprava by byla finančně náročná a neefektivní.

8. Kontejnerový domíchávač betonu KDHG 320, upravený pro nosič Š 706 MTSP, inventární číslo 4-533282, rok výroby 1989, pořizovací cena 244 240,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Nástavba domíchávače je celkově opotřebena, buben, rám a ostatní příslušenství má částečně napadené korozí. Poháněcí motor a hydraulické zařízení jsou netěsné a vykazují úniky oleje. Domíchávač byl používán do roku 1996 a v současné době je neprovozuschopný. Oprava by byla finančně náročná a neekonomická.


Na základě rozhodnutí o přebytečném a neupotřebitelném majetku byl nepotřebný hmotný majetek nabídnut v elektronické podobě na www stránkách kraje Vysočina, a to sypač Š 706 MTSP - 25, speciální automobil - samosběr Škoda 706 MT 4/TGZ, silniční zametač Z 5748 H, štěpkovač nesený MF 1, hydraulické lopatové rypadlo EO 2621 V Bělorus a radiové spojení dne 4. 4. 2007, speciální automobil - samopojízdný rozstřikovač živic RŽ 7/148 a kontejnerový domíchávač betonu KDHG 320 dne 20. 4. 2007. Vzhledem k tomu, že o odkoupení vyjmenovaného hmotného majetku neprojevila zájem žádná příspěvková organizace ani organizační složka kraje, Krajská správa a údržba silnic Vysočiny, příspěvková organizace, po konzultaci s odborem dopravy a silničního hospodářství podává návrh na prodej tohoto majetku za cenu v místě a čase obvyklou, v případě nezájmu bude výše uvedený majetek rozebrán na náhradní díly a likvidován jako kovový a ostatní odpad.
V souladu se Zásadami Zastupitelstva kraje Vysočina o vymezení majetkových práv a povinností příspěvkových organizací správy a údržby silnic zřizovaných krajem Vysočina schválených usnesením č. 0205/03/2005/ZK ze dne 17. 5. 2005 a v souladu s Pokynem pro vyúčtování finančního plnění z prodeje majetku ve vlastnictví kraje, vydaného odborem ekonomickým, jsou příjmy z prodeje majetku svěřeného příspěvkovým organizacím příjmem kraje.
StanoviskaOdbor majetkový nemá k předkládanému materiálu připomínky.
Návrh usneseníRada kraje
souhlasí
s vyřazením a prodejem přebytečného a neupotřebitelného hmotného majetku dle návrhu Krajské správy a údržby silnic Vysočiny, příspěvkové organizace, za cenu v místě a čase obvyklou a s likvidací přebytečného a neupotřebitelného majetku dle materiálu
RK-20-2007-32.
Odpovědnost odbor dopravy a silničního hospodářství, ředitel Krajské správy a údržby silnic Vysočiny, příspěvkové organizace
Termín do 31. 12. 2007
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz