Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro radu čj. RK-15-2007-23

RK-15-2007-23.doc  RK-15-2007-23pr1.xls  RK-15-2007-23pr2.xls  RK-15-2007-23pr3.xls
Číslo materiálu23
Číslo jednacíRK-15-2007-23
NázevRozpočtový výhled kraje Vysočina na období 2008 až 2010
Zpracoval3 Rozpočtový výhled kraje Vysočina na období 2008 až 2010 pro: jednání rady kraje č. 15/2007 dne 24. 4. 2007 zpracovali: A. Krištofová, J. Kopecká, T. Vonka
Předkládá A. Krištofová
Počet příloh
Popis problémuKraj je podle § 3 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů, povinen sestavovat rozpočtový výhled nejméně na období 2 roky. Jedná se o pomocný nástroj hospodaření, který by měl sloužit pro střednědobé finanční plánování kraje. Tento rozpočtový výhled je rovněž každoročně předkládán Evropské investiční bance, která požaduje jeho sestavení nejméně v tříletém horizontu.
Návrh řešení Ekonomický odbor ve spolupráci se správci kapitol a garanty jednotlivých projektů a grantových schémat sestavil rozpočtový výhled na období let 2008 až 2010. Kromě rozpočtového výhledu běžného rozpočtového hospodaření je předkládán rovněž rozpočtový výhled projektů a grantových schémat spolufinancovaných z prostředků Evropské unie. V příloze 1 je souhrnný rozpočtový výhled, který obsahuje údaje za rozpočet, v další tabulce jsou údaje za rozpočet včetně evropských projektů. Příloha 2 obsahuje rozpis výhledu příjmů a výdajů a v příloze 3 jsou obsaženy předpokládané požadavky na Fond strategických rezerv na projekty spolufinancované z prostředků EU.
Předkládaný rozpočtový výhled kraje byl sestaven na základě následujících předpokladů:

1) Je uvažováno stávající rozpočtové určení daní - tzn. podíl krajů na celostátním výnosu sdílených daní ve výši 8,92%, zákonný koeficient pro kraj Vysočina 7,33859%.
2) V roce 2008 a 2009 předpokládáme meziroční růst daňových příjmů ve výši 2%, v roce 2010 ve výši 1%, přičemž jako základ pro výpočet bereme schválený rozpočet roku 2007. Tento schválený rozpočet daňových příjmů vychází z predikce celostátního výnosu sdílených daní MF ČR, která je snížena o 5%.
3) Dotace souhrnného dotačního vztahu obsahuje v letech 2007 až 2010 na rozdíl od předcházejících let pouze příspěvek na výkon státní správy (ve kterém je zahrnut příspěvek na jednotky sboru dobrovolných hasičů). Je uvažováno s meziročním navýšením dotace o 2%, v roce 2010 o 1%.
4) Co se týká dotace na sociální služby od MPSV - v současné době je uvažováno s další změnou systému financování sociálních služeb ze státního rozpočtu, ale tato změna je podmíněna novelou zákona, k niž zatím nedošlo. To může být důvodem k pozdější změně objemu prostředků, které v této oblasti procházejí rozpočtem kraje, a proto v rozpočtovém výhledu nejsou tyto prostředky zahrnuty v příjmové ani výdajové straně rozpočtu.
5) Výše dotace z MŠMT na úhradu přímých výdajů obecních a krajských škol byla stanovena odhadem ve výši 3 876 146 tis. Kč v roce 2008, 4 031 192 tis. Kč v roce 2009 a 4 192 439 tis. Kč v roce 2010, tj. každoroční nárůst 4 % s výjimkou roku 2008, kde je roční nárůst 8%. Konkrétní výše přímých výdajů se bude odvíjet od rozpisu MŠMT v rámci schváleného státního rozpočtu pro příslušný rok.
6) Příjmy z pronájmu majetku zahrnují zejména nájemné hrazené ze strany nemocnic, jejich předpokládaná výše v roce 2008, 2009 a 2010 zůstává na stejné úrovni jako v roce 2007 (schválený rozpočet) za předpokladu, že bude i v příštím období zachována stávající hospodářsko - právní forma a systém financování příspěvkových organizací.
7) U odvodů příspěvkových organizací (tvořeného odvodem z jejich investičního fondu) se předpokládá zachování stávající výše.
8) Výše ostatních příjmů je stanovena kvalifikovaným odhadem.
9) V roce 2008 jsou zapojeny veškeré předpokládané vlastní zdroje (z Fondu strategických rezerv) v předpokládané výši 675 265 tis. Kč. I přes toto zapojení vlastních zdrojů vychází záporné saldo hospodaření v roce 2008 ve výši -20 432 tis. Kč, v roce 2009 ve výši - 426 998 tis. Kč a v roce 2010 ve výši - 202 401 tis. Kč (viz příloha 1 - souhrnné údaje za rozpočet a evropské projekty), které by muselo být kryto zapojením dalších jiných zdrojů.
10) Rozpočtový výhled z důvodu nedostatku zdrojů nezahrnuje tvorbu rezerv na kapitole Rezerva a rozvoj kraje s výjimkou roku 2008, kdy je předpokládána rezerva ve výši 88 278 tis. Kč
StanoviskaRozpočtová komise bude projednávat rozpočtový výhled na období 2008 až 2010 na svém zasedání dne 20. 4. 2007, finanční výbor na svém zasedání dne 25. 4. 2007.
Návrh usneseníRada kraje
doporučuje
zastupitelstvu kraje:
* schválit rozpočtový výhled kraje Vysočina na období 2008 až 2010 dle materiálu
RK-15-2007-23, př. 1;
* vzít na vědomí rozpis výhledu příjmů a výdajů rozpočtového výhledu kraje Vysočina na období 2008 až 2010 dle materiálu RK-15-2007-23, př. 2 a přehled předpokládaných požadavků na Fond strategických rezerv na projekty spolufinancované z prostředků Evropské unie dle materiálu RK-15-2007-23, př. 3.
Odpovědnost odbor ekonomický
Termín květen 2007
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz