Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro radu čj. RK-37-2006-52

RK-37-2006-52.doc  RK-37-2006-52pr1.tif  RK-37-2006-52pr2.tif  RK-37-2006-52pr3.doc
Číslo materiálu52
Číslo jednacíRK-37-2006-52
NázevŽádost o úlevu z opatření uložených na základě administrativní kontroly interim žádosti o platbu projektu reg. č. CZ.04.1.03/3.3.10.1/0016
Zpracoval A. Zítková, K. Ubr
Předkládá Z. Ludvík
Počet příloh
Popis problémuPři kontrole projektu "Blended learningová akademie pro síťové specialisty" (projekt v rámci grantového schématu Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání, dále jen "projekt"), jejímž realizátorem je Střední průmyslová škola Třebíč (dále jen "příjemce podpory") bylo zjištěno podstatné porušení Smlouvy o poskytnutí podpory na realizaci projektu uzavřené dne 31. 1. 2006 (dále jen "smlouva").
Usnesením 1747/36/2006/RK byl radou kraje uložen "Střední průmyslové škole Třebíč odvod do rozpočtu kraje za podstatné porušení povinnosti stanovené Smlouvou o poskytnutí podpory na realizaci projektu ve výši 603 715,30 Kč dle materiálu RK-36-2006-35, př. 1". Příslušný platový výměr je uveden v materiálu RK-37-2006-52, př. 3. Dne 12. 2. 2006 obdržel kraj Vysočina od příjemce podpory stanovený odvod na účet určený v platovém výměru (zvláštní účet grantového schématu).
Dne 13. 12. 2006 doručil příjemce podpory na krajský úřad "Žádost o úlevu dle § 22/6 zák. 250/2000 Sb." (materiál RK-37-2006-52, př. 1) a pro případ, že rada kraje nevyhoví žádosti
o úlevu, rovněž "Žádost o úpravu finančního plánu - zvýšení příspěvku na provoz" (materiál RK-37-2006-52, př. 2).
Škola se před koncem roku dostala do obtížné ekonomické situace. Tím, že odvedla odvod ze svého rezervního fondu na účet kraje, nemůže současně pokrýt náklady na pořízení výpočetní techniky (předmět odvodu) a současně zajistit dostatek prostředků na zvláštním účtu projektu k průběžnému financování dalších aktivit projektu.
Návrh řešení Gestor grantového schématu (oddělení koncepce vzdělávání OŠMS) zpracoval dvě varianty dalšího postupu a předkládá je radě kraje k posouzení.
Varianta A:
Dle varianty A je navrženo, aby rada kraje nevyhověla žádosti o úlevu a zvýšila škole příspěvek na provoz o výši nákladů vynaložených na odvod do rozpočtu kraje, tedy
o 603 715,30 Kč za účelem krytí neinvestičních výdajů spojených s pořízením informačních
a komunikačních technologií. Je navrženo poskytnout prostředky z rozpočtu kraje z kapitoly Rezerva a rozvoj kraje, položky Péče o lidské zdroje a majetek kraje. Tento postup umožní škole uhradit náklady na pořízení výpočetní techniky, které nebudou uznatelné v rámci projektu a pokračovat ve financování aktivit projektu. Zároveň minimalizuje riziko zpochybnění postupu kraje ve vztahu k nakládání s prostředky grantového schématu Řídícím orgánem nebo kontrolními orgány. Dále se navrhuje, aby rada kraje pověřila gestora grantového schématu k předložení žádosti Zprostředkujícímu subjektu o souhlas s převodem prostředků ve výši odvodu ze zvláštního účtu grantového schématu kraje na zvláštní účet projektu příjemce podpory za účelem předfinancování aktivit projektu.
Varianta B:
Dle varianty B je navrženo, aby rada kraje využila možnosti povolit škole úlevu v plné výši dle ustanovení § 22 odst. 6 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů ("Příslušný ÚSC může z důvodu zamezení tvrdosti povolit úlevu z povinností uložených podle bodu 2."). Škola v takovém případě ve své žádosti přislíbila vložit vrácené prostředky na zvláštní účet projektu a nadále je využívat pro úhradu uznatelných nákladů projektu v souladu se smlouvou a projektovou žádostí. Tento postup umožňuje použít odvedené prostředky k původnímu účelu, tedy k předfinancování aktivit projektu. V tomto případě však není vyloučeno případné zpochybňování postupu kraje
ve vztahu k prostředkům, které byly nesprávně použity pro realizaci aktivit grantového schématu.
Gestor grantového schématu navrhuje postupovat dle varianty A.
Návrh na odvod penále předloží gestor grantového schématu v průběhu měsíce ledna 2007.
StanoviskaEkonomický odbor:
Stanovisko bude předloženo přímo na jednání rady kraje.
Návrh usneseníVarianta A:

Rada kraje
nepovoluje
Střední průmyslové škole Třebíč úlevu z odvodu do rozpočtu kraje uloženého Usnesením rady kraje 1747/36/2006/RK;
rozhoduje
poskytnout příspěvek Střední průmyslové škole Třebíč za účelem krytí nákladů spojených s pořízením informačních a komunikačních technologií;
schvaluje
* rozpočtové opatření v rámci kapitoly Rezerva a rozvoj kraje, a to snížení položky Péče o lidské zdroje a majetek kraje, § 6409 - Ostatní činnosti jinde nezařazené o částku 603 715,30 Kč;
* rozpočtové opatření v rámci kapitoly Školství, a to zvýšení položky 5331 Neinvestiční příspěvky zřízeným příspěvkovým organizacím, § 3122 Střední odborné školy o částku 603 715,30 Kč;
* zvýšení závazného ukazatele příspěvku na provoz u Střední průmyslové školy Třebíč o částku 603 715,30 Kč a to za účelem krytí nákladů spojených s pořízením informačních a komunikačních technologií;
pověřuje
gestora grantového schématu k předložení žádostí Zprostředkujícímu subjektu
o souhlas s převodem prostředků ve výši 603 715,30 Kč ze zvláštního účtu grantového schématu kraje na zvláštní účet projektu Střední průmyslové školy Třebíč za účelem předfinancování aktivit projektu.

Varianta B:

Rada kraje
povoluje
Střední průmyslové škole Třebíč úlevu z odvodu do rozpočtu kraje uloženého Usnesením rady kraje 1747/36/2006/RK z důvodu zamezení tvrdosti za účelem využití veškerých vrácených prostředků pro předfinancování uznatelných nákladů projektu "Blended learningová akademie pro síťové specialisty" reg. č. CZ.04.1.03/3.3.10.1/0016 ze zvláštního účtu projektu.
Odpovědnost odbor školství, mládeže a sportu, odbor ekonomický
Termín 31. 1. 2007
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz