Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro radu čj. RK-32-2006-30

RK-32-2006-30.doc  RK-32-2006-30pr1.doc  RK-32-2006-30pr2.doc  RK-32-2006-30pr3.doc  RK-32-2006-30pr4.doc  RK-32-2006-30pr5.xls
Číslo materiálu30
Číslo jednacíRK-32-2006-30
NázevNávrh na provedení rozpočtového opatření kapitoly Školství - zajištění financování informačních a komunikačních technologií u škol zřizovaných krajem
Zpracoval H. Moravcová, R. Brychta
Předkládá Z. Ludvík
Počet příloh
Popis problémuOdbor školství, mládeže a sportu ve spolupráci s odborem informatiky připravil návrh
na přidělení finanční dotace z krajských zdrojů na obměnu zastaralého vybavení v oblasti ICT některých škol. Požadavky škol byly předkládány formou projektů.
O dotaci na výpočetní techniku (dále VT) žádají a doporučeny k realizaci byly projekty následujících škol.
1. Gymnázium Žďár nad Sázavou
2. Obchodní akademie Dr. Albína Bráfa a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Třebíč
3. Vyšší odborná škola a Střední odborná škola zemědělsko-technická Bystřice
nad Pernštejnem
4. Hotelová škola Třebíč
5. Střední škola technická Žďár nad Sázavou

1. Gymnázium Žďár nad Sázavou
Hlavním cílem projektu je pořízení VT splňující podmínky tvořícího se školního vzdělávacího programu 8-letého studijního cyklu Gymnázia. Podle koncepce rozvoje sítě krajských škol kraje Vysočina patří gymnázia k perspektivním školám připravujícím studenty
k vysokoškolskému studiu a v jeho zájmu je podporovat modernizaci výuky. V koncepčních materiálech kraje se zdůrazňují následující body:
- Podpora mezinárodních projektů
Gymnázium se v rámci programu Socrates účastní dlouhodobého mezinárodního projektu zaměřeného na využití ICT technologií ve výuce. Současnými partnery školy jsou střední školy v Anglii, Holandsku, Finsku a Německu. Předkládaný projekt má úzkou souvislost
s probíhajícím mezinárodním projektem.
- Vzdělávání ICT
Po absolvování školení SIPVZ je celý učitelský sbor školy schopen práce s výpočetní technikou a naprostá většina vyučujících ji využívá k přípravě na výuku. Cílem projektu
je vybavení školy přenosnou výpočetní technikou, která umožní učitelům využívat síťový software a internet přímo ve vyučovacích hodinách v libovolné místnosti školy.
- Tvorba ŠVP
V současné době probíhá ve škole příprava na vzdělávání učitelů zaměřená na tvorbu školního vzdělávacího programu. ŠVP bude výrazně posilovat mezipředmětové vztahy
a propojení teorie s praxí. Od školního roku 2007/2008 se začnou učit podle nového vzdělávacího programu žáci primy. Po prvním roce práce na jeho tvorbě jasně vyplynuly hlavní cíle, na které bude školní vzdělávací program zaměřen:
* výpočetní technika
* cizí jazyky
* estetická výchova
Škola má postupně v plánu vybavit kmenové učebny těchto tříd 3 - 5 kusy PC, které budou trvale umístěny v zadní části místností a budou neustále k dispozici žákům jako užitečná pomůcka při výuce a o přestávkách. Počítače budou připojeny k místní počítačové síti
a k internetu, žáci na nich budou mít přístup k různým multimediálním encyklopediím. Vyučující jim budou moci zadávat problémy, jejichž řešení žáci ve skupinách budou muset vyhledat na PC. Škola chce rovněž vybavit učebnu hudební výchovy počítačem, datovým projektorem, elektronickými klávesami s příslušným software, umožňujícím komunikaci kláves s počítačem.
Gymnázium Žďár nad Sázavou navrhuje dle RK-32-2006-30, př. 1 financování z rozpočtu zřizovatele prostředky neinvestičními ve výši 231 tis. Kč. Uváděná škola
se na financování bude podílet prostředky neinvestičními ve výši 99 tis. Kč hrazenými z provozních prostředků školy.

2. Obchodní akademie Dr. Albína Bráfa a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Třebíč (dále OA a JŠ Třebíč)
Vzhledem k havarijní situaci potřebuje škola urychleně dokončit projekt "Rozvoj informačních technologií na OA a JŠ Třebíč" modernizovat zařízení učebny č. 22, bez které nelze plnohodnotně zajistit výuku některých odborných předmětů.
V současnosti jsou z pěti učeben IT vyhovujícím způsobem modernizovány čtyři učebny (dvě z dotací KrÚ). Vybavení poslední učebny (učebna č. 22) je HW i SW zastaralé
a pro naprostou většinu pracovních činností, které naše výuka vyžaduje, nepoužitelné - v učebně jsou v bezdiskovém režimu provozovány stanice s procesory Pentium 75 MHz, Pentium MMX ale i několik I486. Učebna sice pracuje se systémem W2000, je ovšem zcela závislá na serveru se zastaralým síťovým operačním systémem Novel 4. Spolupráce těchto systémů je trvalým zdrojem problémů se zabezpečením sítě i předávání systémových dat. Z hlediska "Metodiky poskytování finančních prostředků na rozvoj IT organizacím zřizovaným krajem Vysočina" je na OA a JŠ Třebíč stav následující - 4 učebny vybavené 68 počítači
na úrovni C2 uvedené metodiky (PC pro výuku a administrativu - multimediální PC včetně MS Office) a jedna učebna, jejíž vybavení nevyhovuje ani úrovni C1 (základní sestava umožňující základní výuku, přístup na Internet, případně terminálový režim). Škola
si nemůže vzhledem k počtu vyučovaných hodin v učebnách IT dovolit žádnou učebnu vyřadit z provozu.
Potřeba rychlého řešení situace je o to naléhavější, že výše zmiňovaný server v září definitivně zkolaboval a učebna č. 22 není schopna provozu.
Obchodní akademie Dr. Albína Bráfa a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Třebíč navrhuje dle RK-32-2006-30, př. 2 financování výpočetní techniky
z rozpočtu zřizovatele prostředky neinvestičními ve výši 382 tis. Kč. Uváděná škola
se na financování bude podílet dále prostředky investičními ve výši 60 tis. Kč hrazenými z investičního fondu školy a prostředky neinvestičními ve výši 104 tis. Kč hrazenými z provozních prostředků školy.

3. Vyšší odborná škola a Střední odborná škola zemědělsko-technická Bystřice
nad Pernštejnem (VOŠ a SOŠ Bystřice nad Pernštejnem)
V současné době se neustále zvyšuje podíl užití elektronické komunikace a i z tohoto důvodu chce škola umožnit rodičům studentům jednoduchý a rychlý způsob komunikace
se školou. Cílem projektu je zpřístupnění webových aplikací programu Bakaláři prostřednictvím portálu školy, tak aby rodiče studentů měli možnost kontrolovat studijní výsledky a docházku studentů a zpřístupnění okamžité informovanosti o studijních výsledcích. Cílového stavu se dosáhne pomocí webových aplikací programu Bakaláři,
čímž se zajistí možnost pro rodiče být informováni o prospěchu a docházce studentů. Rodiče budou mít také lepší možnost sledovat aktuální informace školy o plánované činnosti
a harmonogramu školního roku. Komunikace pomocí ICT bude alternativou ke klasickým formám dosavadní spolupráce mezi školou a rodiči, případně studenty. Vhodně doplní komunikaci osobní a telefonickou.
Vyšší odborná škola a Střední odborná škola zemědělsko-technická Bystřice
nad Pernštejnem navrhuje dle RK-32-2006-30, př. 3 financování výpočetní techniky z rozpočtu zřizovatele prostředky neinvestičními ve výši 245 tis. Kč. Škola
se na financování bude podílet prostředky neinvestičními ve výši 105 tis. Kč hrazenými z provozních prostředků školy.


4. Hotelová škola Třebíč
Škole se v souladu s IT plánem podařilo během let 2004 - 2006 realizovat výměnu
a dovybavení osobními počítači jak pro výuku, tak pro pedagogické i nepedagogické pracovníky. V současné době je ve 3 budovách školy - rozmístěno celkem 113 PC
+ 1 server. Budovy školy jsou do sebe místně vzdáleny a jsou připojeny 1024 kb/s. Školu navštěvuje 810 žáků denního studia a 54 dálkového studia. Ve škole je zaměstnáno
98 pracovníků, z nich je 73 pedagogů. Nutnost vedení školské matriky, vytvoření emailových schránek pro každého žáka i pracovníka vyvolává potřebu pořízení 3 ks serverů -
1 s agendou školy a 2 ks poštovních (učitelský a žákovský).
V letošním roce škola realizovala oddělení sítě žáků a pedagogů pomocí VLANů
dle požadavků metodiky MŠMT na zabezpečení sítě. Toto oddělení sítí spolu s dalšími technickými parametry je podmínkou pro získání dotace MŠMT na provoz internetového připojení školy. Stávající server školy s OS Windows Server 2003 je nyní zapojen v segnentu sítě žáků a slouží jako doménový řadič, souborový a tiskový server. Realizuje ověřování žáků v doméně, vynucení práv, sdílený tisk a úložiště dat žáků. Aplikace a zejména data související s agendou školy (např. účetnictví, mzdy, školní matrika) je třeba umístit
na oddělený server, který bude zapojen v síti pedagogů a bude ze sítě žáků nedostupný. Bez samostatného serveru lze tento úkol realizovat pouze umístěním výše uvedených aplikací a dat na lokálních počítačích v síti pracovníků, což je současně neefektivní, nekoncepční i nebezpečné řešení.
S problematikou oddělení sítí žáků a pedagogů souvisí i zabezpečení požadavku
na vytvoření schránek elektronické pošty (E-mail) pro studenty. Řešením je realizace dvou MAIL serverů školy a možností administrace, s antivirovou ochranou a antispamovým filtrem (dle metodiky MŠMT). Servery budou zapojeny opět odděleně do segmentů sítě žáků a sítě pedagogů. Důvodem pro použití samostatného serveru pro segment pedagogů je kromě zabezpečení (tento server bude pro studenty nedostupný) i zatížení serveru žáků, který bude spravovat poštovní účty pro několik set studentů.
Investice do aplikačního souborového serveru s OS Windows Server 2003 a jednoho MAIL serveru je koncepčním krokem, který umožní škole završení záměru oddělení sítí žáků
a pedagogů, zajištění bezpečného provozu agend školy a splnění požadavků MŠMT
na "Standard ICT služeb ve škole".
Hotelová škola Třebíč navrhuje dle RK-32-2006-30, př. 4 financování výpočetní techniky z rozpočtu zřizovatele prostředky investičními ve výši 198 tis. Kč. Škola
se na financování bude podílet prostředky investičními ve výši 175 tis. Kč hrazenými z investičního fondu školy.

5. Střední škola technická Žďár nad Sázavou
Při posouzení technických možností výukového CNC pracoviště a jeho přínosu pro přípravu kvalifikovaných absolventů škola dospěla k závěru, že bude zapotřebí přehodnotit dosavadní koncepci přípravy v univerzálním ručním výukovém programovacím systému MTS a přejít
ke strojnímu zpracování řídících programů v systémech Heidenhain, Sinumerik a Fanuc. Pořízené vybavení k tomu vytváří dobré podmínky a to dokonce i výuku předmětu programování v teoretickém vyučování, kde se původně s využitím pracoviště neuvažovalo. S minimálními náklady je možné rozšířit kapacitu pracovišť pro programování z dosavadních 10 žákovských míst na 22. Dalším významným důvodem je i rostoucí zájem o studium
ve strojírenských studijních oborech a tím potřeba většího počtu pracovních míst pro žáky.
Plánovaný cíl rozšíření pracoviště škola rozdělila do dvou etap a předkládá návrh
1. etapy na rozšíření kapacity pracoviště v roce 2006:
- rozšíření stávajícího programovacího pracoviště o 2 kompletní žákovská pracoviště (2 ks programovacích modulů EMCO, 2 ks počítačů včetně příslušenství a po 2 ks vyměnitelné panely pro systémy HEIDENHAIN, SINUMERIK a FANUC) a 6 ks monitorů LCD 17" (stávající klasické monitory zabírají značný prostor - nutnost plochého LCD monitoru);
- rozšíření technického vybavení (6 ks programovacích moduly EMCO) o 5 žákovských
a 1 učitelské místo.
Střední škola technická Žďár nad Sázavou navrhuje dle RK-32-2006-30, př. 5 financování výpočetní techniky z rozpočtu zřizovatele a to prostředky investičními
ve výši 378 tis. Kč. Škola se bude na financování podílet prostředky investičními ve výši
126 tis. Kč hrazenými z IF školy, prostředky neinvestičními ve výši 154 tis. Kč hrazenými RF školy a dále prostředky neinvestičními ve výši 55 tis. Kč hrazenými z výnosů vzdělávacích kurzů a ze mzdových prostředků (tvorba výukových a metodických materiálů).
Návrh řešení Financování:
Ve schváleném rozpočtu kapitoly Školství na rok 2006 jsou zahrnuty prostředky ve výši
7 mil. Kč určené na podporu technického vybavení škol a školských zařízení výpočetní technikou a software s předpokladem jejich uvolňování na základě předložených projektů. Z této částky rada kraje na svém jednání č. 22 schválila uvolnění částky 1 929 tis. Kč
a na jednání č. 30 částky 1 924 tis. Kč.
Navrhuje se další uvolnění těchto prostředků ve výši 1 434 tis. Kč na uvedené projekty. v tis. Kč



název školy
celkové náklady
z celkových nákladů
zřizovatel
z celkových nákladů
škola



INV

NIV

celkem

INV

NIV

celkem

zůstatek
IF
návrh na upravený
zůstatek IF
zůstatek
RF
návrh na upravený zůstatek RF
Gymnázium Žďár nad Sázavou
330
0
231
231
0
99
99
33
----
102
----
OA a JŠ Třebíč
546
0
382
382
60
104
164
132
72
200
----
VOŠ, SOŠ Bystřice nad
Pernštejnem
350
0
245
245
0
105
105
59
----
7
----
Hotelová škola Třebíč
373
198
0
198
175
0
175
182
7
41
----
Střední škola technická Žďár nad Sázavou
658
378
0
378
126
154
280
289
415
163
105
celkem
2 257
576
858
1 434
361
462
823




Vysvětlivky: INV - investiční prostředky NIV - neinvestiční prostředky

Stav investičního (IF) a rezervního fondu (RF) škol:

1.Gymnázium Žďár nad Sázavou
Čerpání fondů schválené usnesením 0299/07/2006/RK dne 7. 3. 2006.
- IF k 1. 1. 2006 je 117 tis. Kč. Tvorba IF 446 tis. Kč. Použití celkem včetně odvodu
do rozpočtu zřizovatele činí 530 tis. Kč (výměna vodoinstalace v suterénu budovy A
50 tis. Kč, čistící stroj 60 tis. Kč, plynový kotel 45 tis. Kč, odvod 375 tis. Kč). Zůstatek
k 31. 12. 2006 bude 33 tis. Kč.
- RF k 1. 1. 2006 je 190 tis. Kč. Tvorba 42 tis. Kč. Použití RF 130 tis. Kč. Zůstatek
k 31. 12. 2006 bude 102 tis. Kč.

2. Obchodní akademie Dr. Albína Bráfa a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Třebíč
Čerpání fondů schválené usnesením 0299/07/2006/RK dne 7. 3. 2006.
- IF k 1. 1. 2006 je 66 tis. Kč. Tvorba IF 483 tis. Kč. Použití celkem včetně odvodu
do rozpočtu zřizovatele činí 417 tis. Kč (oprava žaluzií v budově školy 40 tis. Kč, malování části školy 50 tis. Kč, dataprojektor do učebny VT 60 tis. Kč, odvod 267 tis. Kč). Zůstatek k 31. 12. 2006 bude 132 tis. Kč.
- RF k 1. 1. 2006 je 111 tis. Kč. Tvorba 170 tis. Kč. Použití RF 81 tis. Kč. Zůstatek
k 31. 12. 2006 bude 200 tis. Kč.
Návrh na úpravu IF:
IF k 1. 1. 2006 je 66 tis. Kč. Tvorba IF 483 tis. Kč. Použití celkem včetně odvodu do rozpočtu zřizovatele činí 477 tis. Kč (oprava žaluzií v budově školy 40 tis. Kč, malování části školy
50 tis. Kč, dataprojektor do učebny VT 60 tis. Kč, VT dataprojektor dle tohoto materiálu
60 tis. Kč, odvod 267 tis. Kč). Zůstatek k 31. 12. 2006 bude 72 tis. Kč.

3. Vyšší odborná škola a Střední odborná škola zemědělsko-technická Bystřice
nad Pernštejnem
Čerpání fondů schválené usnesením 0299/07/2006/RK dne 7. 3. 2006.
- IF k 1. 1. 2006 je 64 tis. Kč. Tvorba IF 1 085 tis. Kč. Použití celkem včetně odvodu
do rozpočtu zřizovatele činí 1 090 tis. Kč (osobní auto pro autoškolu 510 tis. Kč, pořízení zákl. stáda z vlast. chovu 40 tis. Kč, žací stroj 40 tis. Kč, obraceč píce 40 tis. Kč, odvod
460 tis. Kč). Zůstatek k 31. 12. 2006 bude 59 tis. Kč.
- RF k 1. 1. 2006 je 7 tis. Kč. Tvorba 0 tis. Kč. Použití RF 0 tis. Kč. Zůstatek k 31. 12. 2006 bude 7 tis. Kč.

4. Hotelová škola Třebíč
Čerpání fondů schválené usnesením 0299/07/2006/RK dne 7. 3. 2006 a 1333/28/2006/RK dne 19. 9. 2006.
- IF k 1. 1. 2006 je 2 tis. Kč. Tvorba IF 901 tis. Kč. Použití celkem včetně odvodu
do rozpočtu zřizovatele činí 721 tis. Kč (výměna hl. jističe v budově 50 tis. Kč, oprava fasády a stříšek nad vchody 60 tis. Kč, oprava podlah 25 tis. Kč, kuchyňský robot do cvičné cukrárny 64 tis. Kč, odvod 522 tis. Kč). Zůstatek k 31.12. 2006 bude 182 tis. Kč.
- RF k 1. 1. 2006 je 24 tis. Kč. Tvorba 77 tis. Kč. Použití RF 60 tis. Kč. Zůstatek
k 31. 12. 2006 bude 41 tis. Kč.
Návrh na úpravu IF:
- stav IF k 1. 1. 2006 je 2 tis. Kč. Tvorba IF 901 tis. Kč. Použití celkem včetně odvodu
do rozpočtu zřizovatele činí 896 tis. Kč (výměna hl. jističe v budově 50 tis. Kč, oprava fasády a stříšek nad vchody 60 tis. Kč, oprava podlah 25 tis. Kč, kuchyňský robot do cvičné cukrárny 64 tis. Kč, VT dle přílohy 3 tohoto materiálu 175 tis. Kč, odvod 522 tis. Kč). Zůstatek k 31.12. 2006 bude 7 tis. Kč.

6 Střední škola technická Žďár nad Sázavou
Čerpání fondů schválené usnesením 0299/07/2006/RK dne 7. 3. 2006 a 1138/23/2006/RK dne 1. 8. 2006.
- IF k 1. 1. 2006 je 162 tis. Kč. Tvorba IF 1 419 tis. Kč. Použití celkem včetně odvodu do rozpočtu zřizovatele činí 1 292 tis. Kč (úpravy pro CNC pracoviště
150 tis. Kč, oprava výdejny jídel 300 tis. Kč, tiskárna pro tisk učebních textů 200 tis. Kč, tiskárna na propag. materiál 70 tis. Kč, stroj pro ŠJ 150 tis. Kč, kráječ zeleniny 45 tis. Kč, dofinancování frézky CNC 24 tis. Kč, odvod 353 tis. Kč). Zůstatek k 31. 12. 2006 bude
289 tis. Kč.
- RF k 1. 1. 2006 je 329 tis. Kč. Tvorba 486 tis. Kč. Použití RF 400 tis. Kč. Zůstatek
k 31. 12. 2006 bude 415 tis. Kč.
Návrh na úpravu IF:
- IF k 1. 1. 2006 je 162 tis. Kč. Tvorba IF 1 419 tis. Kč. Použití celkem včetně odvodu
do rozpočtu zřizovatele činí 1 418 tis. Kč (úpravy pro CNC pracoviště 150 tis. Kč, oprava výdejny jídel 300 tis. Kč, tiskárna pro tisk učebních textů 200 tis. Kč, tiskárna na propagační materiál 70 tis. Kč, stroj pro ŠJ 150 tis. Kč, kráječ zeleniny 45 tis. Kč, dofinancování frézky CNC 24 tis. Kč, programovatelné moduly EMCO 126 tis. Kč, odvod 353 tis. Kč). Zůstatek k 31. 12. 2006 bude 163 tis. Kč.



Návrh na úpravu RF:
- RF k 1. 1. 2006 je 329 tis. Kč. Tvorba 486 tis. Kč. Použití RF 710 tis. Kč (k dalšímu rozvoji 400 tis. Kč, monitory počítače a vyměnitelné panely 154 tis. Kč, dofinancování projektů SIPVZ 156 tis. Kč). Zůstatek k 31. 12. 2006 bude 105 tis. Kč.
StanoviskaOdbor informatiky (dále OI):
1. Gymnázium Žďár nad Sázavou
Cílem projektu Gymnázia je zřídit přenosná pracoviště pro pedagogické pracovníky formou
2 notebooků s mnohem větší operabilitou než klasické stolní PC. Do tříd pak projekt počítá s celkem 5 ks PC a dataprojektorem. PC budou dostupná např. i mimo vyučování - v zájmových kroužcích či o přestávkách s využitím např. multimediálních titulů. Škola participuje na projektu "ICT in the European Classroom-Teaching and Learning Strategies". Tento ročník se bude konat právě ve Žďáru nad Sázavou.
OI doporučuje podpořit školu dotací.
Předchozí dotace: 2005 - 459 000 Kč

2. Obchodní akademie Dr. Albína Bráfa a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Třebíč
Záměr projektu je obnova zastaralého počítačového vybavení v učebně VT, konkrétně 17 ks nových počítačů, 1x tiskárna, dataprojektor. Stávající počítače jsou řádu 486/100 MHz
až P II/233 MHz a již samozřejmě absolutně nevyhovují pro účely výuky. Realizací projektu dojde k naplnění krajského standardu pro Obchodní akademie na 96%.
OI doporučuje podpořit projekt.
Čerpání školy v předchozích dotacích: v r. 2004 částkou 540 000 Kč, v roce 2005 částkou 566 000 Kč.

3. Vyšší odborná škola a Střední odborná škola zemědělsko-technická Bystřice
nad Pernštejnem
Projekt školy je zaměřen na zlepšení informovanosti rodičů studentů a na zlepšení komunikace rodič, student-škola. Škola vlastní licenci programu Bakalář, který umožňuje publikovat např. docházku studentů včetně statistik, prospěchové výsledky studentů apod. Všechny tyto informace mohou být dostupné na intranetu/extranetu, tj. i pro rodiče studentů pod přihlašovacím jménem a heslem. K programu Bakalář je zapotřebí dokoupit server s operačním systémem Microsoft Windows Server 2003, který bude publikovat data přijatá z docházkových terminálů, informace o prospěchu žáků, či např. seznamovat rodiče
s aktuálními informacemi o plánované rodičovské schůzce apod. Projekt byl v poslední vlně SIPVZ, kde bohužel neuspěl.
OI doporučuje vyhovět žádosti školy.
Škola byla 1x podpořena dotací v roce 2005 částkou 615 000 Kč.

4. Hotelová škola Třebíč
Projekt Hotelové školy Třebíč si bere za cíl nákup a instalaci 2 nových serverů. Servery budou sloužit jako poštovní a souborový. Stávající server již dosluhuje a je značně přetížen - pracuje jako doménový řadič, tiskový a souborový server a v neposlední řadě i poštovní server pro studenty a pracovníky školy (cca 850 studentů + 100 zaměstnanců školy!). Takovou zátěž samozřejmě není schopen zvládnout a proto OI doporučuje poskytnout dotaci v navrhovaném, velice rozumném poměru 53% zřizovatel 47% škola.
Předchozí dotace: 2004 - 660 000 Kč, 2005 - 340 000 Kč.

5. Střední škola technická Žďár nad Sázavou
Škola chce projektem zvýšit počet pracovišť pro programování CNC strojů ze stávajících 10 až na cílových 22 v budoucnu a reagovat tak na vysokou vytíženost stávajících pracovišť. Z této dotace bude vyřízeno 6 programovatelných modulů EMCO a 6 LCD monitorů.
2 moduly pořídí škola z vlastních prostředků.
OI doporučuje u takto specializované školy schválit dotaci, protože je přímo učební náplní
vyučovat programování a obsluhu CNC strojů.
Předchozí dotace: 2004 - 483 000 Kč, 2005 - 600 000 Kč.

Odbor ekonomický k předloženému návrhu rozpočtového opatření nemá připomínky.
Návrh usneseníRada kraje
rozhoduje
* poskytnout neinvestiční dotaci Obchodní akademii Dr. Albína Bráfa a Jazykové škole s právem státní jazykové zkoušky Třebíč, IČ 60418443 ve výši 382 tis.Kč, Gymnázia Žďár nad Sázavou, IČ 48895407 ve výši 231 tis. Kč a Vyšší odborné škole a Střední odborné škole zemědělsko-technické Bystřice nad Pernštejnem, IČ 48895504 o částku 245 tis. Kč za účelem krytí nákladů spojených s pořízením informačních a komunikačních technologií;
* poskytnout investiční dotaci Hotelové škole Třebíč, IČ 66610699 o částku 198 tis. Kč a Střední škole technické Žďár nad Sázavou, IČ 00226106 o částku 378 tis. Kč za účelem krytí nákladů spojených s pořízením informačních a komunikačních technologií;
schvaluje
* rozpočtové opatření v rámci kapitoly Školství, a to zvýšení:
- § 3121 - Gymnázia, položky 5331 - Neinvestiční příspěvky zřízeným příspěvkovým organizacím o částku 231 tis. Kč s určením pro Gymnázium Žďár nad Sázavou;
- § 3123 -Střední odborná učiliště a učiliště, položky 6351 - Investiční dotace zřízeným příspěvkovým organizacím o částku 576 tis. Kč s určením pro Hotelovou školu Třebíč (198 tis. Kč) a Střední školu technickou Žďár nad Sázavou (378 tis. Kč);
- § 3122 - Střední odborné školy, položky 5331 - Neinvestiční příspěvky zřízeným příspěvkovým organizacím o částku 627 tis. Kč s určením pro Obchodní akademii Dr. Albína Bráfa a Jazykovou školu s právem státní jazykové zkoušky Třebíč (382 tis. Kč) a Vyšší odbornou školu a Střední odbornou školu zemědělsko-technickou Bystřice nad Pernštejnem (245 tis. Kč)
při současném snížení § 3299 - Ostatní záležitosti vzdělávání, položky 5901 Nespecifikované rezervy o částku 1 434 tis. Kč (UZ 00305 Podpora technického vybavení škol a školských zařízení výpočetní technikou a software);
* zvýšení závazného ukazatele příspěvku na provoz u Gymnázia Žďár nad Sázavou o částku 231 tis. Kč, u Obchodní akademie Dr. Albína Bráfa a Jazykové školy s právem státní jazykové zkoušky Třebíč o částku 382 tis. Kč, u Vyšší odborné školy a Střední odborné školy zemědělsko-technické Bystřice nad Pernštejnem o částku 245 tis. Kč, a to ve všech případech za účelem krytí nákladů spojených s pořízením informačních a komunikačních technologií;
* zvýšení závazného ukazatele investiční dotace u Hotelové školy Třebíč o částku 198 tis. Kč a u Střední školy technické Žďár nad Sázavou o částku 378 tis. Kč, a to v obou případech za účelem krytí nákladů spojených s pořízením informačních a komunikačních technologií;

souhlasí
* s úpravou a použitím prostředků rezervního fondu Střední školy technické Žďár nad Sázavou dle materiálu RK-32-2006-30;
* s úpravou a použitím investičního fondu Obchodní akademie Dr. Albína Bráfa a Jazykové školy s právem státní jazykové zkoušky Třebíč, Hotelové školy Třebíč, Střední školy technické Žďár nad Sázavou za účelem dofinancování vybavení těchto škol výpočetní technikou dle materiálu RK-32-2006-30.
Odpovědnost odbor školství, mládeže a sportu, odbor informatiky, odbor ekonomický, ředitelé Gymnázia Žďár nad Sázavou, Obchodní akademie Dr. Albína Bráfa a Jazykové školy s právem státní jazykové zkoušky Třebíč, Vyšší odborné školy a Střední odborné školy zemědělsko
Termín 20. 12. 2006
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz