Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro radu čj. RK-24-2006-63

RK-24-2006-63.doc  RK-24-2006-63pr1.doc
Číslo materiálu63
Číslo jednacíRK-24-2006-63
NázevVýstupy Monitoringu profilu návštěvníka kraje Vysočina
Zpracoval I. Mahelová
Předkládá M. Černý
Počet příloh
Popis problémuPro přípravu turistické nabídky je třeba neustále vyhodnocovat stav a vývoj poptávky, konfrontovat turistický potenciál regionu a charakteristiky marketingových skupin klientů se zájmem o jednotlivé formy cestovního ruchu a s údaji o návštěvnosti destinace. Statistická data ČSÚ umožňují návštěvnost kraje vyhodnotit sledováním počtů přijíždějících turistů a využitelností ubytovacích kapacit. Profil a názory návštěvníků je nutno sledovat kvalitativními metodami sociologických či marketingových šetření.
Česká centrála cestovního ruchu - CzechTourism (dále jen "CzT") je nositelem dlouhodobého projektu na realizaci šetření na území celé ČR. Zpětná vazba od návštěvníků umožní sledovat jejich strukturu a postoje k cestovnímu ruchu, včetně změn v čase. K tomu je vytvořena jednotná metodika, umožňující standardizovat vyhodnocování jednotlivých průzkumů. Kraj Vysočina se do projektu monitorování profilu návštěvníka v roce 2005 zapojil. V průběhu letní a zimní etapy byla v deseti lokalitách získána data od 1900 a 1700 respondentů. Na dotazníkovém šetření se podíleli pracovníci infocenter a vybraných ubytovacích zařízení. Letní etapa byla vyhodnocena v prosinci 2005, zimní etapa v červnu 2006. Kompletní údaje z jednotlivých regionů jsou k dispozici na http://www.czechtourism.cz/?show=002025.
Pravidelné sledování struktury, profilu a názorů návštěvníků je významné i z hlediska vyhodnocování účinnosti opatření, která jsou přijímána a realizována v rámci PRKu: např. spokojenost návštěvníků s infrastrukturou cestovního ruchu (síť ubytovacích a stravovacích zařízení, orientační systémy, vybavení pro aktivní trávení volného času, úroveň zázemí pěších, cyklistických a lyžařských tras,...), spokojenost s kvalitou služeb (informační, ubytovací a stravovací služby, servis pro mototuristy, cykloturisty či lyžaře, úroveň hygienických zařízení,...), ale také hodnocení konkrétní nabídky, vstřícnosti provozovatelů zařízení cestovního ruchu či přátelskosti místního obyvatelstva k návštěvníkům.
Zjištěné skutečnosti lze promítnout do opatření v oblastech organizace, marketingu a komunikace při upřesňování programu rozvoje cestovního ruchu. Takto vytvořená zpětná vazba umožní pružněji reagovat na potřeby návštěvníků a cíleně zaměřovat pozornost na kritické oblasti. Analýza prvních dvou etap šetření je přílohou tohoto materiálu (RK-26-2006-63, př. 1)
Návrh řešení
StanoviskaStanoviska nebyla vyžádána.
Návrh usneseníRada kraje
bere na vědomí
výsledky Monitoringu návštěvníků v kraji Vysočina dle materiálu RK-24-2006-63, př. 1.
Odpovědnost ORR
Termín 31.12.2006
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz