Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro radu čj. RK-20-2006-81

RK-20-2006-81.doc  RK-20-2006-81pr1.tif  RK-20-2006-81pr2.xls  RK-20-2006-81pr3.doc
Číslo materiálu81
Číslo jednacíRK-20-2006-81
NázevNávrh dodatku ke smlouvě o nájmu věcí movitých mezi krajem Vysočina a Nemocnicí Jihlava, příspěvkovou organizací v souvislosti s řešením dlouhodobého majetku u akce "Dostavba Nemocnice Jihlava"
Zpracoval D. Buřičová
Předkládá V. Švarcová
Počet příloh
Popis problémuV roce 2002 byla dokončena stavba projektu "Dostavba Nemocnice Jihlava", která byla financována z dotace ze státního rozpočtu a z vlastních zdrojů nemocnice. V průběhu výstavby došlo k celé řadě změn v rozsahu stavby a i v obsahu jednotlivých dodávek, v důsledku toho byly navýšeny i náklady na stavbu oproti původnímu rozpočtu. Především u dodávek zdravotnické technologie docházelo ke změnám co do obsahu, druhu a ceny a z těchto důvodů nebylo možné provést zařazení majetku do užívání po dokončení stavby.
Až usnesením zastupitelstva č. 0228/03/2005/ZK ze dne 17. 5. 2005 byl schválen dodatek č. 3 Zřizovací listiny Nemocnice Jihlava, příspěvkové organizace, kterým byl této nemocnici odebrán ze správy movitý majetek v pořizovací hodnotě 203 175 826,00 Kč - šlo o movitý majetek z akce "Dostavba Nemocnice Jihlava". Tomuto procesu předcházelo oznámení nemocnice zřizovateli, že po vyřešení veškerých cenových ujednání od dodavatele zařadí dlouhodobý hmotný majetek v pořizovací ceně 203.175.826,- Kč z účtu 042 - Nedokončený dlouhodobý hmotný majetek na majetkový účet 022 - Samostatné movité věci a soubory movitých věcí.
Na účtu 042 - Nedokončený dlouhodobý hmotný majetek zůstalo k dořešení 10 236 361,03 Kč. Bohužel tato částka nebyla bez důkladného rozboru celého procesu "Dostavby Nemocnice Jihlava" identifikovatelná.

Na základě odborného posouzení dokladů týkajících se projektu "Dostavba Nemocnice Jihlava" dospěla poradenská firma TOP Auditing spol. s r.o. k závěru, že náklady na stavbu byly správně rozděleny na jednotlivé stavební objekty a provozní soubory podle částek fakturovaných dodavatelem na základě rozpočtu stavby, uzavřené smlouvy a dodatků ke smlouvě. K těmto nákladům byly poměrně rozděleny ostatní fakturované částky (projekce, inženýrská činnost, inflační přirážka, kompletační přirážka, přirážka na zařízení staveniště a daň z přidané hodnoty).
V případě movitého majetku bylo rozdělení nákladů provozních souborů zdravotnické techniky na jednotlivé movité věci a umělecká díla provedeno obdobnou metodou jako u nemovitého majetku. V tomto případě ale poradenská firma dospěla k závěru, že cenový rozpis, který byl podkladem pro odebrání tohoto majetku ze správy, neodpovídá skutečnosti. V závěrečné zprávě uvedli aktualizovaný seznam majetku, dle kterého je celková pořizovací cena vyčíslena na 213 412 187,03 Kč, tj. o 10 236 361,03 Kč vyšší. Rozbor je uveden v příloze RK-20-2006-81, př. 1, rozpis změn pořizovacích cen je uveden v příloze RK-20-2006-81, př. 2.
Návrh řešení V důsledku této skutečnosti se navrhuje řešení spočívající v mimořádném účetním postupu, dle kterého dojde v účetnictví kraje ke zvýšení pořizovací ceny dlouhodobého hmotného majetku odebraného ze správy Nemocnice Jihlava, příspěvkové organizace z původní celkové hodnoty 203 175 826,00 Kč na hodnotu 213 412 187,03 Kč. Tomuto kroku bude v účetnictví nemocnice předcházet odúčtování částky 10 236 361,03 Kč z účtu 042 - Nedokončený dlouhodobý hmotný majetek (strana DAL) proti účtu 901 - Fond dlouhodobého majetku (strana MD) při současném zvýšení hodnoty podrozvahového účtu, na kterém účtuje nemocnice o pronajatém majetku. Tímto postupem bude proces zařazovaní majetku do užívání z akce "Dostavba Nemocnice Jihlava" definitivně dokončen. Zároveň bude schválen dodatek ke smlouvě mezi krajem a Nemocnicí Jihlava.
StanoviskaEkonomický odbor po předchozím projednání s odborem sociálních věcí a zdravotnictví částečně korigoval návrh usnesení, kde byl promítnut výsledek majetkového zjištění znalcem. Pro úplnost dodává, že postupy účtování o stavu a pohybu majetku v souvislosti s dodatečným zjištěním jeho úplné pořizovací ceny je v kompetenci Nemocnice Jihlava, příspěvkové organizace. Dle zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví je tato účetní jednotka za vedení účetnictví plně zodpovědná.
Odbor sekretariátu ředitele a krajského živnostenského úřadu - souhlasí s návrhem usnesení.
Návrh usneseníRada kraje
bere na vědomí
znalecké stanovisko TOP AUDITING, s. r. o., Brno k zařazení majetku do užívání u akce "Dostavba Nemocnice Jihlava"v úhrnné výši 10 236 361,03 Kč; obsah stanoviska se znaleckým závěrem k rozúčtování nákladů na stavbu a provozních souborů zdravotnické techniky je předmětem materiálu RK-20-2006-81, př. 1;
schvaluje
Dodatek č. 5 ke Smlouvě o nájmu věcí movitých mezi Vysočinou a Nemocnicí Jihlava, příspěvkovou organizací dle materiálu RK-20-2006-81, př. 3;
ukládá
odboru sekretariátu ředitele a krajského živnostenského úřadu zapracovat navýšení pořizovací ceny dlouhodobého hmotného movitého majetku ve výši 10 236 361,03 Kč dle materiálu RK-20-2006-81, př. 2 do účetnictví kraje.
Odpovědnost odbor sociálních věcí a zdravotnictví, odbor sekretariátu ředitele a krajského živnostenského úřadu, ekonomický odbor, ředitel Nemocnice Jihlava, příspěvkové organizace
Termín 2006- 6- 30
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz