Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro radu čj. RK-39-2005-59

RK-39-2005-59.doc  RK-39-2005-59pr1.doc  RK-39-2005-59pr4.xls
Číslo materiálu59
Číslo jednacíRK-39-2005-59
NázevInformace o způsobu zajištění agend v oblasti sociálně-patologických jevů v souvislosti s přijetím zákona o opatřeních k ochraně před škodami působenými tabákovými výrobky, alkoholem a jinými návykovými látkami
Zpracoval M. Kalivoda
Předkládá S. Zikmundová
Počet příloh
Popis problémuDnem 1. ledna 2006 nabude účinnosti zákon č. 379/2005 Sb., o opatřeních k ochraně před škodami působenými tabákovými výrobky, alkoholem a jinými návykovými látkami (dále jen "zákon"). Povinnosti, které z tohoto zákona pro kraje vyplývají, jsou obsaženy především v §§ 22 a 23 tohoto zákona (viz přílohu č. 1 tohoto materiálu).

Kraj se protidrogové politice věnoval i před schválením tohoto zákona, přesto tento zákon bude znamenat provedení některých systémových změn a rozšíření agend v oblasti sociálně-patologických jevů. Jedná se především o vyřešení následujících záležitostí:

1. neexistence oficiálního iniciativního nebo poradního orgánu pro oblast protidrogové politiky zřízeného v souladu se zvláštním právním předpisem, tedy zákonem
č. 129/2005 Sb., o krajích (§ 22, odst. 1, písm. e) zákona)
2. neexistence pozice krajského protidrogového koordinátora na plný pracovní úvazek (§ 23, odst. 3 zákona)

V současné době funguje pracovní skupina pro protidrogovou politiku kraje Vysočina, jejíž jmenování vzala na vědomí rada kraje na svém jednání č. 11/2005 dne 8. března 2005. Tato skupina nemá statut oficiálního iniciativního nebo poradního orgánu. Tento statut má pouze komise (případně výbor) zřízená radou kraje (zastupitelstvem kraje).

Co se týče pozice krajského protidrogového koordinátora, tato pozice je zajištěna jednou pracovnicí na 0,25 pracovního úvazku, zařazenou do oddělení pro řešení mimořádných situací. Zbytek pracovního úvazku této pracovnice zabírají ostatní činnosti z oblasti sociálně-patologických jevů. Přesný popis práce najdete v příloze č. 2 tohoto materiálu.

Kraj stojí před úkolem, jak zajistit výše uvedené povinnosti v souladu se zákonem.
Návrh řešení Povinnosti uvedené v popisu problému navrhujeme zajistit následujícím způsobem:

1. zřízením oficiální komise rady kraje pro oblast protidrogové politiky
Zde se nabízí několik možností:
- zřízení regulérní nové komise, například na bázi již fungující pracovní skupiny pro protidrogovou politiku kraje
- přidání této agendy některé ze stávajících komisí - např. komisi sociální
2. změnou popisu práce stávající protidrogové koordinátorky kraje tak, aby její pracovní úvazek v oblasti protidrogové politiky kraje činil 1,0. Ostatní agendy v oblasti sociálně-patologických jevů lze řešit buď:
- jejich odbouráním. V případně agend, uložených zákonem, převedením na jiné pracovní pozice. Podrobný návrh uspořádání agend v oblasti sociálně-patologických jevů v případě této varianty najdete v příloze 3 tohoto materiálu.
- zřízením nového tabulkového místa. V případě této varianty najdete v příloze 4 tohoto materiálu návrh na navýšení organizační struktury krajského úřadu. O počtu zaměstnanců kraje rozhoduje dle § 59 odst. 1 písm. b) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů, rada kraje.
StanoviskaStanovisko místopředsedy bezpečnostní rady kraje a předsedy bezpečnostní komise:
* doporučuji krajskému úřadu řešit uvedenou problematiku zřízením nového tabulkového místa - koordinátor romských poradců, prevence kriminality a národnostních menšin
* doporučuji zřídit protidrogovou komisi
* doporučuji zřídit samostatné pracovní místo protidrogového koordinátora.
Návrh usneseníVarianta A)
Rada kraje
bere na vědomí
informaci o způsobu zajištění agend v oblasti sociálně-patologických jevů v souvislosti s přijetím zákona č. 379/2005 Sb., o opatřeních k ochraně před škodami působenými tabákovými výrobky, alkoholem a jinými návykovými látkami a
ukládá
odboru sekretariátu hejtmana předložit návrh na zrušení komise sociální a zřízení komise sociální a pro oblast protidrogové politiky kraje.

Varianta B)
Rada kraje
stanoví
v souladu s ustanovení § 59 odst. 1 písm. b) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů, počet zaměstnanců kraje Vysočina k 1. 1. 2006 na 392 zaměstnanců a
ukládá
odboru sekretariátu hejtmana předložit návrh na zrušení komise sociální a zřízení komise sociální a pro oblast protidrogové politiky kraje.
Odpovědnost odbor sekretariátu hejtmana
Termín 31. prosince 2005
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz