Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro radu čj. RK-33-2005-35

RK-33-2005-35.doc  RK-33-2005-35pr1.doc
Číslo materiálu35
Číslo jednacíRK-33-2005-35
NázevPrezentace turistických možností kraje Vysočina na veletrzích cestovního ruchu v roce 2006
Zpracoval I. Mahelová
Předkládá M. Černý
Počet příloh
Popis problémuVeletrhy cestovního ruchu jsou každoročně příležitostí představit nabídku turistických možností kraje odborné i široké veřejnosti. Výběru veletrhů, na nichž je navrhována účast kraje předchází vyhodnocení potenciálu regionální nabídky, zájmu regionálních subjektů o prezentaci, analýza struktury návštěvníků, kteří do kraje přijíždějí a příprava odpovídajících propagačních materiálů.
Marketingové aktivity kraje byly diskutovány na jednání se zástupci měst, mikroregionů a podnikatelů v červnu 2005. Rozvojové možnosti cestovního ruchu na Vysočině lze spojovat s formami klidné pobytové turistiky a s poznávací zážitkovou turistikou. Kromě domácí klientely je první téma zajímavé především pro návštěvníky ze Slovenska, Holandska a Německa, kulturní nabídka oslovuje hosty z Itálie, Rakouska, Španělska, Francie a Belgie. Tomu jsou přizpůsobeny tištěné materiály připravované pro příští rok.
Z celkového počtu návštěvníků Vysočiny představuje 84% návštěvníků domácí klientela, mezi zahraničními návštěvníky jsou nejpočetněji zastoupeni hosté z Německa (24,2%), Holandska (6,7%), Slovenska (17,4%) a Rakouska (5,5%). Přibližně 4 procenty jsou zastoupeni hosté z Francie, Velké Británie, Itálie, Polska a USA.
Návrh řešení Návrh prezentace kraje na tuzemských veletrzích cestovního ruchu vychází z průzkumů domácího cestovního ruchu, které ukazují na trvající nedostatek informací pro rozhodování kam na tuzemskou dovolenou. Potvrdilo to terénní šetření profilu návštěvníka prováděné v průběhu letní sezóny i zkušenosti z letošních prezentací v Olomouci, Ostravě, Hradci Králové a Českých Budějovicích. Proto jsou do plánu veletrhů vedle Regiontouru v Brně a Holiday World v Praze zahrnuty i regionální výstavy. Opakovaně bude připravena prezentace na veletrhu Madi v Praze, určeném pouze pro odbornou veřejnost. Plochou největší expozice bude připravena na veletrhu Regiontour vzhledem k přetrvávajícímu zájmu měst a mikroregionů o tento veletrh.
Prezentace turistických regionů na zahraničních veletrzích je zajišťována ve společné národní expozici agenturou CzechTourism, která účast krajů na vybraných veletrzích finančně zvýhodňuje. S ohledem na strukturu návštěvníků Vysočiny a charakter regionální nabídky je v prvním čtvrtletí 2006 navrhována účast kraje na veletrzích v Utrechtu, Bratislavě, Berlíně, Madridu. Lucemburku, Vídni, Miláně, Mnichově a Bruselu, ve čtvrtém čtvrtletí 2006 pak ve Varšavě a Lipsku.
Charakteristika navrhovaných veletrhů a předběžný finanční rozpočet na účast na nich jsou uvedeny v materiálu RK-33-2005-35, př.1.
StanoviskaStanoviska nebyla vyžádána.
Návrh usneseníRada kraje
schvaluje
účast kraje Vysočina na veletrzích cestovního ruchu podle materiálu RK-33-2005-35, př. 1 a
ukládá
odboru regionálního rozvoje zajistit prezentaci turistického potenciálu kraje na těchto veletrzích.
Odpovědnost odbor regionálního rozvoje
Termín leden - listopad 2006
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz