Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro radu čj. RK-20-2005-07

RK-20-2005-07.doc  RK-20-2005-07pr1.doc  RK-20-2005-07pr2_3.xls  RK-20-2005-07pr4.doc  RK-20-2005-07pr5_6.xls  RK-20-2005-07pr7.doc  RK-20-2005-07pr8.xls  RK-20-2005-07pr9.doc
Číslo materiálu07
Číslo jednacíRK-20-2005-07
NázevOdchylky počtu učitelů od průměru ČR
Zpracoval: A. Vlachová, K. Ubr
Předkládá Z. Ludvík
Počet příloh
Popis problémuZe státního rozpočtu se poskytují finanční prostředky vyčleněné na činnost škol a školských zařízení zřizovaných obcemi, svazky obcí nebo kraji na platy, náhrady platů, nebo mzdy
a náhrady mezd, na odměny za pracovní pohotovost, odměny za práci vykonávanou na základě dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr a odstupné, na výdaje na úhradu pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a na úhradu pojistného na všeobecné zdravotní pojištění, na příděly do fondu kulturních a sociálních potřeb a ostatní náklady vyplývající z pracovněprávních vztahů, výdaje na nezbytné zvýšení nákladů spojených s výukou dětí, žáků a studentů zdravotně postižených, výdaje na učební pomůcky, výdaje na školní potřeby a na učebnice, pokud jsou podle zákona poskytovány bezplatně, a rovněž výdaje na další vzdělávání pedagogických pracovníků, na činnosti, které přímo souvisejí s rozvojem škol a kvalitou vzdělávání (dále jen přímé výdaje na vzdělávání).
Krajský úřad v přenesené působnosti podle § 161 odst. 6 zákona 561/2004 Sb.,
o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), s vědomím zastupitelstva kraje prostřednictvím krajských normativů a v souladu se zásadami stanovenými MŠMT ČR rozepisuje a poskytuje přímé výdaje na vzdělávání právnickým osobám vykonávajícím činnost škol a školských zařízení.
Rozpis rozpočtu přímých výdajů na vzdělávání v roce 2005 je ovlivněn celou řadou faktorů
a změn zejména v legislativní oblasti a je tedy podstatně odlišný od minulých let.. Podrobnější výčet těchto vlivů je uveden v materiálu RK-20-2005-07, př. 1.
Jedním z faktorů je i pokračující reforma veřejné správy, podle níž má dojít ke snížení počtu zaměstnanců ve veřejném sektoru od roku 2004 do roku 2006 každoročně
o 2 %. Z tohoto důvodu vznikl při projednávání rozpisu rozpočtu v různých orgánech požadavek na vyčíslení "přezaměstnanosti" v jednotlivých segmentech školství.
Návrh řešení Odbor školství, mládeže a sportu zpracoval přehledy o odchylkách počtu učitelů v jednotlivých druzích a typech škol od celorepublikového průměru. Tyto přehledy jsou uvedeny v následujících přílohách:
- odchylka počtu učitelů mateřských škol včetně komentáře - materiál RK-20-2005-07,
př. 2, 3, 4
- odchylka počtu učitelů základních škol včetně komentáře - materiál RK-20-2005-07,
př. 5, 6, 7
- odchylka počtu učitelů středních a vyšších odborných škol včetně komentáře - materiál
RK-20-2005-07, př. 8, 9
StanoviskaStanoviska nebyla vyžádána.
Návrh usneseníRada kraje
bere na vědomí
informaci o odchylkách počtu učitelů mateřských, základních, středních a vyšších odborných škol od průměru ČR.
Odpovědnost odbor školství, mládeže a sportu
Termín červen 2005
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz