Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro radu čj. RK-20-2017-59

RK-20-2017-59.doc  RK-20-2017-59pr01.pdf  RK-20-2017-59pr02.pdf  RK-20-2017-59pr03.pdf
Číslo materiálu59
Číslo jednacíRK-20-2017-59
NázevStřednědobý výhled rozpočtu Kraje Vysočina na roky 2018 až 2020
Zpracoval9 Střednědobý výhled rozpočtu Kraje Vysočina na roky 2018 až 2020 pro: jednání rady kraje č. 20/2017 dne 6. 6. 2017 zpracovali: A. Krištofová, P. Tulis, H. Sošková
Předkládá A. Krištofová
Počet příloh
Popis problémuKraj je podle § 3 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů, povinen sestavovat střednědobý výhled rozpočtu nejméně na období 2 let následujících po roce, na který se sestavuje roční rozpočet. Jedná se o pomocný nástroj, který slouží pro střednědobé finanční plánování rozvoje hospodaření kraje. Tento střednědobý výhled rozpočtu je rovněž každoročně předkládán Evropské investiční bance, která požaduje jeho sestavení nejméně v tříletém horizontu.
Návrh řešení Ekonomický odbor ve spolupráci se správci kapitol a finančními manažery jednotlivých projektů sestavil střednědobý výhled rozpočtu na roky 2018 až 2020. V příloze 1 je souhrnný střednědobý výhled rozpočtu, který obsahuje údaje za rozpočet včetně kapitoly Evropské projekty a dále dlouhodobé závazky a pohledávky Kraje Vysočina, v příloze 2 je uveden rozpis střednědobého výhledu rozpočtu a v příloze 3 jsou obsaženy předpokládané příjmy a výdaje kapitoly Evropské projekty, na které se realizují projekty spolufinancované z prostředků Evropské unie.

Předkládaný střednědobý výhled rozpočtu kraje byl sestaven na základě následujících předpokladů:
* Objem daňových příjmů kraje vychází zejména ze zákona č. 243/2000 Sb., o rozpočtovém určení výnosu některých daní územním samosprávným celkům a některým státním fondům. Výše daňových příjmů pro následující roky byla dále upravena oproti schválenému rozpočtu 2017 na základě vývoje časových řad a na základě predikovaného ekonomického vývoje. Pro rok 2018 předpokládáme meziroční růst oproti schválenému rozpočtu roku 2017 ve výši 106 %, růst mezi roky 2018 a 2019 je nastaven ve výši 102 %, mezi roky 2019 a 2020 pak ve výši 101,5 %.
* U transferů přijatých v rámci souhrnného dotačního vztahu (jedná se o příspěvek na výkon statní správy) je počítáno po všechny roky rozpočtového výhledu se stejnou výší objemu finančních prostředků. Částka je odvozena ze schváleného rozpočtu roku 2017.
* Výše dotace z MŠMT na úhradu přímých výdajů na vzdělávání obecních a krajských škol byla stanovena ve výši 4 551 552 tis. Kč v roce 2018, 2019 i 2020. Částka je stanovena ve výši normativně přiděleného objemu prostředků v roce 2017. Konkrétní výše v jednotlivých letech se bude odvíjet od rozpisu MŠMT v rámci schváleného státního rozpočtu pro příslušný rok;
* Příjmy z pronájmu majetku zahrnují příjmy z pronájmu ostatních nemovitostí a jejich částí hrazené ze strany nemocnic. Jejich předpokládaná výše v roce 2018, 2019 i 2020 je nastavena ve výši 58 595 tis. Kč.
* Příjmy z odvodů příspěvkových organizací (tvořeného odvodem z jejich fondu investic) jsou odvozeny od schváleného rozpočtu roku 2017, v jednotlivých letech upraveny dle kvalifikovaného odhadu zřizovatelských odborů.
* Výše ostatních příjmů je stanovena kvalifikovaným odhadem.
* V jednotlivých letech je uvažováno s doplněním příjmů o financování (+), které bude tvořeno zůstatkem stavu FSR (aktuální stav 1 227 726 tis. Kč), případně použitím kontokorentního úvěru, který je možno čerpat až do výše 1 000 000 tis. Kč (aktuální stav čerpání kontokorentu činí 237 918 tis. Kč).
* V rozpočtovém výhledu jsou dále zahrnuty i předpokládané zápůjčky zřízeným příspěvkovým organizacím na předfinancování projektů, které jsou spolufinancované z prostředků Evropské unie.
* Střednědobý výhled rozpočtu počítá s tvorbou rezerv na kapitole Rezerva a rozvoj kraje v letech 2018 až 2020 ve výši 150 000 tis. Kč.

Ekonomický odbor navrhuje schválit střednědobý výhled rozpočtu Kraje Vysočina na roky 2018 až 2020 dle materiálu RK-20-2017-59, př. 1 a vzít na vědomí rozpis střednědobého výhledu rozpočtu Kraje Vysočina na roky 2018 až 2020 dle materiálu RK-20-2017-59, př. 2 a přehled předpokládaných příjmů a výdajů kapitoly Evropské projekty, na které se realizují projekty spolufinancované z prostředků Evropské unie dle materiálu RK-20-2017-59, př. 3.
StanoviskaMateriál byl vypracován ve spolupráci s odvětvovými odbory.
Návrh usneseníRada kraje
doporučuje
zastupitelstvu kraje:
* schválit střednědobý výhled rozpočtu Kraje Vysočina na roky 2018 až 2020 dle materiálu
RK-20-2017-59, př. 1;
* vzít na vědomí rozpis střednědobého výhledu rozpočtu Kraje Vysočina na roky 2018 až 2020 dle materiálu RK-20-2017-59, př. 2 a přehled předpokládaných příjmů a výdajů kapitoly Evropské projekty, na které se realizují projekty spolufinancované z prostředků Evropské unie dle materiálu RK-20-2017-59, př. 3.
Odpovědnost odbor ekonomický
Termín červen 2017
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz