Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro radu čj. RK-12-2017-13

RK-12-2017-13.doc  RK-12-2017-13pr01.doc
Číslo materiálu13
Číslo jednacíRK-12-2017-13
NázevKomplexní řešení nákupního procesu Kraje Vysočina a zřizovaných příspěvkových organizací Kraje Vysočina
Zpracoval K. Lisa, V. Kotrbová, D. Buřičová, M. Hadrava, Projektová kancelář Kraje Vysočina, příspěvková organizace
Předkládá D. Buřičová
Počet příloh
Popis problémuJedná se o projednání možností centrálního nákupu kancelářských a hygienických potřeb a čisticích prostředků Kraje Vysočina a jím zřizovaných příspěvkových organizací (dále jen analýza ), která obsahuje návrh přístupu k nastavení systému komplexního řešení nákupního procesu Kraje Vysočina a zřizovaných příspěvkových organizací dle Programového prohlášení Rady Kraje Vysočina pro období 2016 - 2020.
Nastavení systému komplexního řešení nákupního procesu je dlouhodobým záměrem Kraje Vysočina (dále jen kraj ). Pro zahájení procesu řešení této problematiky jsou nutné minimálně následující kroky:
a) Analýza - vytipování komodit vhodných pro centrální nákup - hotovo,
b) Legislativa - nastavení legislativního rámce a související metodiky - probíhá,
c) SW nástroj - jeho pořízení je navrženo v rámci projektu realizovaného z IROP Služby technologického centra Kraje Vysočina 2016 ,
d) Komunikace - diskuse s příspěvkovými organizacemi o spolupráci na této aktivitě - probíhá průběžně v rámci seminářů s řediteli příspěvkových organizací a bude pokračovat po vytvoření katalogu komodit.
Výstup dosud provedených aktivit a návrh dalšího postupu je součástí analýzy, která je uvedená v materiálu RK-12-2017-13, př. 1. Materiál obsahuje kromě analýzy komodit i návrh procesu pro realizaci dynamického nákupního systému a stanovení rolí dotčených subjektů (centrální zadavatel, pověřující zadavatelé) včetně zapojení Projektové kanceláře Kraje Vysočina, příspěvkové organizace (dále jen PK KV ).
Administraci složitého nákupního procesu nelze provádět bez nástroje, který subjektům zapojeným do nákupního procesu umožní agregaci poptávky, ulehčí, zpřehlední a zjednoduší práci. Z toho důvodu byl v rámci Integrovaného regionálního operačního programu (dále jen IROP ) podán projekt Služby technologického centra Kraje Vysočina 2016 , jehož součástí je nástroj na řešení společných nákupů. Tento systém umožní sběr požadavků na nákup, evidenci informací o realizovaných nákupech, udržování směrnic a závazných postupů pro nákupní procesy, bude propojen s nástrojem pro zadávání veřejných zakázek a taktéž s datovým skladem pro následný reporting a vyhodnocování.
Byla zahájena komunikace s příspěvkovými organizacemi o možném řešení této problematiky pro budoucí období, protože je vhodné, aby kraj získal informaci, zda by příspěvkové organizace centralizované zadávání uvítaly (snížení administrativní zátěže) nebo by je považovaly spíše za omezující (ztráta možnosti samostatně a pružněji samostatně rozhodovat o výběru vhodných položek).
Součástí analýzy je i shrnutí úkolů, které je nutné provést do konce roku 2017:
* Vytvořit jednoznačný katalog kancelářských a hygienických potřeb a čisticích prostředků a to na podkladech této analýzy. Připravit technickou specifikaci položek tak, aby mohly být podávány výzvy v rámci DNS u kancelářských a hygienických potřeb a čisticích prostředků.
* Připravit veřejnou zakázku na dodávku SW nástroje na řešení nákupního procesu Kraje Vysočina a jím zřizovaných příspěvkových organizací.
* Otevřít DNS na nákup kancelářských potřeb a DNS na nákup hygienických potřeb.
* V případě, že projekt Služby technologického centra Kraje Vysočina 2016 bude schválen, zrealizovat veřejnou zakázku na dodávku SW.
* Připravit detailní plán implementace včetně plánu školení centrálních a pověřených zadavatelů. Implementovat SW pro výkon centrálního nákupu do reálné praxe.
* Zavést systém nákupního procesu v plném rozsahu.
* Provést výběr a standardizaci dalších komodit pro centrální nákup.
Návrh řešení Odbor analýz a podpory řízení navrhuje Radě Kraje Vysočina:
vzít na vědomí analýzu možností centrálního nákupu kancelářských a hygienických potřeb a čisticích prostředků Kraje Vysočina a jím zřizovaných příspěvkových organizací uvedenou v materiálu RK-12-2017-13, př. 1 a uložit Odboru analýz a podpory řízení Krajského úřadu Kraje Vysočina a ředitelce Projektové kanceláře Kraje Vysočina, příspěvkové organizace, realizovat úkoly uvedené v kapitole 4.5 materiálu RK-12-2017-13, př. 1 v termínech stanovených tamtéž a o plnění úkolů informovat radu kraje do 30. 9. 2017.
StanoviskaOdbor informatiky - souhlasí s navrženým postupem. Projekt Služby technologického centra Kraje Vysočina 2016 je aktuálně ve schvalovacím procesu řídícího orgánu IROP.
Návrh usneseníRada kraje
bere na vědomí
Analýzu možností centrálního nákupu kancelářských a hygienických potřeb a čisticích prostředků Kraje Vysočina a jím zřizovaných příspěvkových organizací uvedenou v materiálu RK-12-2017-13, př. 1;
ukládá
* Odboru analýz a podpory řízení Krajského úřadu Kraje Vysočina, ředitelce Projektové kanceláře Kraje Vysočina, příspěvkové organizace a odboru informatiky realizovat úkoly uvedené v kapitole 4.5 materiálu RK-12-2017-13, př. 1 v termínech stanovených tamtéž;
* Odboru analýz a podpory řízení Krajského úřadu Kraje Vysočina informovat Radu Kraje Vysočina o plnění úkolů do 30. 9. 2017.
Odpovědnost OAPŘ, OI, PK KV
Termín 30. 9. 2017
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz