Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro radu čj. RK-10-2017-27

RK-10-2017-27.doc  RK-10-2017-27pr01.xls  RK-10-2017-27pr02.xls
Číslo materiálu27
Číslo jednacíRK-10-2017-27
NázevStanovení počtu zaměstnanců - návrh na provedení rozpočtového opatření
Zpracoval I. Šteklová, P. Kolář, I. Hanáková Kosourová
Předkládá Z. Kadlec
Počet příloh
Popis problémuUsnesením č. 0013/01/2017/RK stanovila rada kraje počet 449 zaměstnanců k 1. 2. 2017.
Materiál navrhuje navýšení počtu zaměstnanců k 1. 4. 2017 o tři pracovní místa, a to takto:

1) jedno pracovní místo na odboru sekretariátu hejtmana, oddělení kanceláře hejtmana, a to na dobu neurčitou.
Jedná se o navýšení z důvodu zajištění bezproblémového a kvalitního servisu členům komisí rady kraje, výborů zastupitelstva kraje a členům grantových výborů.
Ve volebním období 2016 - 2020 budou koordinátorky komisí rady kraje a výborů zastupitelstva kraje zajišťovat administrativní servis a podporu 9 komisím se 135 členy a 5 výborům se 75 členy, Bezpečnostní radě kraje a 20 grantovým výborům se 280 členy.
Ve srovnání s počty komisí a výborů ve všech volebních obdobích v letech 2004 - 2020 se ve volebním období 2016 - 2020 jedná o nejvyšší počet (14 z toho 9 komisí a 5 výborů) ve zřízení těchto orgánů. V období 2016 - 2020 se jedná historicky o největší počet členů (15) v jednom výboru, v jedné komisi. V předchozích volebních obdobích bylo max. 13 členů. Počet členů v komisích ve volebním období 2016 - 2020 překračuje průměr počtu členů v komisích za volební období v obdobích 2004 - 2016 o 46 členů. Počet členů ve výborech ve volebním období 2016 - 2020 překračuje průměr počtu členů ve výborech za volební období v obdobích 2004 - 2016 o 12 členů.
V oblasti zajištění rozsahu Bezpečnostní rady kraje, co do počtu členů, nedochází oproti předchozím volebním obdobím ke změně.
V oblasti zajištění grantových programů je pro rok 2017 stanoven počet 14 členů v každém programu, což je o 2 členy na program více, než tomu bylo v roce 2016 i 2015.
Popis pracovních činností a srovnání s předchozími volebními obdobími je součástí materiálu RK-10-2017-27, př. 1.
Výše uvedený servis je v současné době zajištěn dvěma koordinátorkami, které spolu s vyjmenovanou agendou zajišťují ještě agendu evidence usnesení Vlády ČR, jejich archivaci a vyhledání plného znění, zpracovávají podklady pro výplatu odměn, cestovních náhrad, refundací a ušlého výdělku členům ZK a členům komisí a výborů. Vzhledem k tomu, že zasedání komisí a výborů probíhají téměř výhradně v odpoledních hodinách, protože členové komisí a výborů tuto činnost vykonávají v době mimo svoji pracovní dobu, není výjimkou, že ve stejném čase probíhají současně dvě různá zasedání. Tato jednání, jsou co do rozsahu času mimo jiné i vzhledem k většímu počtu členů náročnější, než v předchozích volebních obdobích, jednání jsou četnější.
Uvedené personální navýšení je pro další řádné a bezproblémové zajištění činností v oblasti poskytování administrativního a organizačního servisu členům komisí, výborů a grantových programů nezbytné.

2) o dvě pracovní místa na odboru majetkovém, oddělení majetkoprávním, a to na dobu určitou do 31. 3. 2020.
Jedná se o navýšení z důvodu zajištění činností spojených s majetkoprávní přípravou dopravních staveb, které by měly být spolufinancovány z Integrovaného operačního programu a operačního programu Interreg V-A Rakousko - Česká republika.
Tyto prostředky je možné čerpat až do roku 2023 s tím, že na alokovanou částka ve výši 2,7 mld. Kč je nutno podat žádosti nejpozději do konce roku 2018. K žádosti je nutno přikládat stavební povolení a k tomu je nutno zajistit vypořádání pozemků potřebných pro stavbu. Do současné doby byly podány žádosti a realizovány stavby v celkové hodnotě 0,25 - 0,3 mld. Kč. V případě programu Interreg V-A je třeba připravit projekty za cca
65 - 70 mil. Kč způsobilých výdajů a zrealizovat je do 31. 12. 2022. Kraj Vysočina se intenzivně připravuje na využití této příležitosti a v současné době pracovníci Odboru dopravy a silničního hospodářství a Odboru majetkového Krajského úřadu Kraje Vysočina pracují na investiční a majetkoprávní přípravě celkem u 49 staveb dopravní infrastruktury uvažovaných ke spolufinancování z IROP a na řadě dalších, které budou financovány z rozpočtu kraje popř. z dalších vnějších zdrojů. Jedná se o mimořádný nárůst současně připravovaných staveb, přičemž velkou část těchto investic je možné označit jako mimořádně složitou co do délky úseků, technického řešení, počtu dotčených pozemků a celkovém rozsahu majetkoprávní přípravy. Celková délka připravovaných úseků rekonstrukcí či nových obchvatů přesahuje 125 km.
Majetkoprávní přípravu dopravních staveb zajišťuje odbor majetkový, oddělení majetkoprávní. Dle organizační struktury má odbor majetkový v současné době 28 pracovních míst, z toho majetkoprávní oddělení 11 pracovníků. Všechna pracovní místa jsou obsazena. Majetkoprávní oddělení řeší veškeré činnosti týkající se nakládání s nemovitým majetkem kraje, agendu majetkoprávní přípravy dopravních staveb řeší 3 pracovníci v celém rozsahu své pracovní náplně, na další 3 pracovníky byla agenda přesunuta částečně. Poslední navýšení na oddělení majetkoprávním bylo v roce 2012, a to o 1 místo.
O nárůstu činností svědčí porovnání některých úkonů mezi roky 2012 a 2016, které je součástí materiálu RK-10-2017-27, př. 2.
Zajištění úkolů v oblasti majetkoprávní přípravy dopravních staveb je v současném personálním obsazení odboru majetkového nereálné.
Návrh řešení Ředitel krajského úřadu navrhuje radě kraje stanovit počet zaměstnanců Kraje Vysočina zařazených do krajského úřadu k 1. 4. 2017 na 452 zaměstnanců.
Ředitel krajského úřadu navrhuje zvýšit objem prostředků na platy o prostředky na platy zaměstnanců a související odvody pro rok 2017 a provést odpovídající úpravu Sociálního fondu.
O stanovení počtu zaměstnanců kraje zařazených do krajského úřadu a stanovení objemu prostředků na platy těchto zaměstnanců rozhoduje dle § 59 odst. 1 písm. b) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů, rada kraje.
StanoviskaŘeditelka sekce ekonomiky a podpory: souhlasím s navrhovaným řešením a usnesením.
Odbor ekonomický: nemá připomínky k předloženému materiálu a k návrhu usnesení. Stav položky Péče o lidské zdroje a majetek kraje k 14. 3. činí 42 972 000 Kč.
Odbor informatiky: nemá k návrhu usnesení připomínky. Vybavení pro pracovníky v nových pracovních pozicích bude pořízeno ze schváleného rozpočtu kapitoly informatika.
Oddělení právní a krajského živnostenského úřadu: nemá k návrhu usnesení připomínky.
Oddělení hospodářské správy: bere na vědomí návrh usnesení.
Návrh usneseníRada kraje
stanoví
v souladu s ustanovením § 59 odst. 1 písm. b) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů, počet zaměstnanců Kraje Vysočina zařazených do krajského úřadu k 1. 4. 2017 na 452 zaměstnanců;
schvaluje
* zvýšení objemu prostředků na platy zaměstnanců zařazených do krajského úřadu na rok 2017 (§ 6172) o částku 821 000 Kč;
* rozpočtové opatření spočívající ve zvýšení kapitoly Krajský úřad, § 6172 Činnost regionální správy o částku 1 105 000 Kč a kapitoly Ostatní finanční operace, § 6330 Převody vlastním fondům v rozpočtech územní úrovně o částku 33 000 Kč při současném snížení kapitoly Rezerva a rozvoj kraje, § 6409 Ostatní činnosti jinde nezařazené, položky Péče o lidské zdroje a majetek kraje o částku 1 138 000 Kč na platy zaměstnanců zařazených do krajského úřadu, na související odvody a na převod do Sociálního fondu.
Odpovědnost OSH, OM, OE, OddŘLZ, OddPKŽÚ
Termín 31. 3. 2017
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz