Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro radu čj. RK-15-2005-51

RK-15-2005-51.doc  RK-15-2005-51pr1.xls  RK-15-2005-51pr234.xls
Číslo materiálu51
Číslo jednacíRK-15-2005-51
NázevNávrh finančního plánu příspěvkových organizací zřizovaných krajem Vysočina za odvětví Zdravotnictví na rok 2005 včetně návrhu rozpočtového opatření na kapitole Zdravotnictví
Zpracoval D. Buřičová, M. Palán
Předkládá V. Švarcová
Počet příloh
Popis problémuPříspěvkové organizace zřízené krajem Vysočina hospodaří podle finančního plánu. Finanční plán zahrnuje vedle výnosových a nákladových ukazatelů a hospodářského výsledku rovněž tvorbu a čerpání peněžních fondů (rezervní a investiční fond, fond odměn a FKSP). Jeho součástí jsou i finanční vztahy k rozpočtu zřizovatele a investiční a odpisový plán.
Finanční plán výnosů a nákladů na rok 2005 je u nemocnic, Dětského centra Jihlava a Dětského domova Kamenice nad Lipou sestaven jako vyrovnaný, finanční plán pro Zdravotnickou záchrannou službu kraje Vysočina není součástí tohoto materiálu a bude předložen radě kraje dodatečně.
Při zpracování návrhu plánu nemocnice již v této etapě promítly dopady vyplývající z usnesení zastupitelstva kraje č. 0160/02/2005 ze dne 29. 3. 2005, kterým došlo k odnětí odpisovaného hmotného majetku pořízeného v letech 2003 a 2004 z jejich správy. Jeho další užívání se bude řešit úpravou nájemního vztahu (zvýšení úhrad nájemného). Schválení nájemních smluv v radě kraje bude předmětem samostatného projednání. Pro komplexní posouzení kvality finančních plánů je však již tato skutečnost zohledněna v návrzích (v nákladech se jedná o snížení účetních odpisů se současným zvýšením nájemného, ve výnosech jde o případné zvýšení příspěvku na provoz, mimo toho se zvyšuje i investiční dotace).
Dále v návrhu finančního plánu došlo u Nemocnice Havlíčkův Brod a Nemocnice Třebíč v souvislosti s dodatečným vyúčtováním výnosů z prodeje majetku za rok 2004 v ( HB v částce 141,6 tis. Kč a TR 40 tis. Kč) ke zpětnému zapojení tohoto příjmu kraje v jejich prospěch na běžný nebo investiční rozvoj.
Návrh řešení Při sestavování návrhu finančního plánu na rok 2005 zdravotnická zařízení vycházela ze schváleného finančního vztahu k rozpočtu zřizovatele (tj. příspěvek na provoz, odvod z investičního fondu a schválené, prozatím nekonkretizované dotace z nájemného). Usnesením zastupitelstva kraje č. 0160/02/2005/ZK byl upraven dodatkem zřizovacích listin rozsah majetku svěřeného do správy nemocnic. Byl vyjmut odpisovaný hmotný majetek pořízený v letech 2003 a 2004. Uvedeným krokem došlo k narovnání majetkových poměrů na původní systém zavedený k 1. 1. 2003. Další užívání této části majetku je nutno upravit dodatkem ke smlouvě o nájmu nemovitostí, resp. movitých věcí. Návrh úpravy nájemného je uveden materiálu RK-15-2005-51, př.2. Kompetenční příslušnost k nájemním vztahům je podle § 59 odst. 1 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích, ve znění pozdějších předpisů, vyhrazena radě kraje a materiál bude předložen ke schválení v nejbližší době.
Radě kraje se navrhuje schválit:
* navýšení nájemného za movitý a nemovitý majetek dle materiálu RK-15-2005-51, př.2
* finanční plány výnosů a nákladů na rok 2005 podle materiálu RK-15-2005-51, př.1a ,1b, 1c, 1d, 1e, 1f, 1g;
* tvorbu a použití peněžních fondů, odpisové plány a investiční plány podle materiálu
RK-15-2005-51, př.1a ,1b, 1c, 1d, 1e, 1f, 1g;
* nemocnicím plán oprav dlouhodobého majetku pronajatého zřizovatelem podle materiálu RK-15-2005-51, př.1a ,1b, 1c, 1d, 1e;
* způsob usměrňování prostředků na platy a odměny za pracovní pohotovost pro zdravotnická zařízení jednotně a to stanoveným objemem těchto prostředků podle materiálu RK-15-2005-51, př.1a ,1b, 1c, 1d, 1e, 1f, 1g;
* rozpis čerpání příspěvku na provoz a investiční dotace podle materiálu RK-15-2005-51, př.2;
* rozpočtové opatření v rozsahu uvedeném v materiálu RK-15-2005-51,př.3, př.4.
StanoviskaMajetkový odbor zapracoval své připomínky do návrhu.
Návrh usneseníRada kraje
schvaluje
* finanční plány výnosů a nákladů na rok 2004 podle materiálu RK-15-2005-51, př.1a ,1b, 1c, 1d, 1e, 1f, 1g;
* tvorbu a použití peněžních fondů, odpisové plány a investiční plány podle materiálu
RK-15-2005-51, př.1a ,1b, 1c, 1d, 1e, 1f, 1g;
* nemocnicím plán oprav dlouhodobého majetku pronajatého zřizovatelem podle materiálu RK-15-2005-51, př.1a ,1b, 1c, 1d, 1e, 1f, 1g;
* návrh úpravy nájemného za movitý a nemovitý majetek dle materiálu
RK-15-2005-51, př.2;
* zvýšení příjmové části rozpočtu na rok 2005 o příjmy z pronájmu nemovitostí a movitých věcí a o příjmy z prodeje majetku realizovaného nemocnicemi dle materiálu
RK-15-2005-51, př.3;
* zvýšení výdajové části rozpočtu na rok 2005 s určením na příspěvek na provoz a investiční dotaci pro nemocnice zřizované krajem dle materiálu RK-15-2005-51, př.4;
* u nemocnic uvolnění účetního zůstatku investičního fondu vykázaného k 31. 12. 2002 k zajištění vyrovnanosti zúčtování nákladů vynaložených v roce 2005 na údržbu a opravy nemovitého majetku;
stanovuje
u příspěvkových organizací za odvětví zdravotnictví jako závazný ukazatel finančního plánu na rok 2005:
* závazný ukazatel "Investiční dotace" pro organizace dle materiálu RK-15-2005-51, př.1a ,1b, 1c, 1d, 1e, 1f, 1g;
* jmenovitý seznam akcí financovaných z prostředků investičního fondu dle materiálu
RK-15-2005-51, př.1a ,1b, 1c, 1d, 1e, 1f, 1g;
* závazný ukazatel "Příspěvek (dotace) na provoz" dle materiálu RK-15-2005-51, př.1a ,1b, 1c, 1d, 1e, 1f, 1g;
* závazný ukazatel "Limit prostředků na platy" dle materiálu RK-15-2005-51, př.1a ,1b, 1c, 1d, 1e, 1f, 1g jako způsob usměrňování prostředků na platy a odměny za pracovní pohotovost pro zdravotnická zařízení jednotně a to stanoveným objemem těchto prostředků;
zmocňuje
ředitele příspěvkových organizací za odvětví zdravotnictví:
* k provádění dílčích úprav a přesunů finančních prostředků mezi jmenovitě schválenými akcemi financovanými z investičního fondu při dodržení celkového objemu použití investičního fondu;
* k použití prostředků rezervního fondu a jejich převodu do investičního fondu včetně použití zůstatku investičního fondu za účelem krytí nákladů spojených s řešením havarijních situací vzniklých na majetku svěřeného do správy příspěvkové organizace za předchozího souhlasu vedoucí odboru sociálních věcí a zdravotnictví a vedoucího majetkového odboru a
ukládá
* vedoucí odboru zdravotnictví a sociálních věcí a vedoucímu majetkového odboru věcně prověřovat návrhy příspěvkových organizací k řešení havarijní situace;
* ředitelům Dětského centra Jihlava a Dětského domova Kamenice nad Lipou provádět odvody z investičního fondu do rozpočtu kraje čtvrtletně s tím, že odvodová povinnost za 1. čtvrtletí bude zabezpečena do 15. 6. 2005 za 2. a 3. čtvrtletí do 15. kalendářního dne posledního měsíce daného čtvrtletí a za 4. čtvrtletí do 15. 11. 2005;
* ředitelům příspěvkových organizací za odvětví zdravotnictví promítat schválená rozpočtová opatření orgánu kraje do finančního plánu; upravený finanční plán předkládat odboru sociálních věcí a zdravotnictví nejpozději do 30 dnů po schválení rozpočtového opatření.
Odpovědnost odbor sociálních věcí a zdravotnictví, ekonomický odbor, majetkový odbor, ředitelé nemocnic, Dětského centra Jihlava a Dětského domova Kamenice nad Lipou
Termín 31. 12. 2005
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz