Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro radu čj. RK-10-2016-34

RK-10-2016-34.doc  RK-10-2016-34pr01.doc  RK-10-2016-34pr02.doc  RK-10-2016-34pr03.doc
Číslo materiálu34
Číslo jednacíRK-10-2016-34
NázevRozhodnutí uzavření smlouvy o společném postupu zadavatelů při centralizovaném zadávání a schválení odůvodnění veřejné zakázky Pojištění majetku a odpovědnosti za škody Kraje Vysočina a jím zřizovaných organizací
Zpracoval V. Kotrbová, P. Dvořák
Předkládá D. Buřičová, P. Kolář
Počet příloh
Popis problémuJedná se o uzavření smlouvy o společném postupu zadavatelů při centralizovaném zadávání a schválení odůvodnění veřejné zakázky Pojištění majetku a odpovědnosti za škody Kraje Vysočina a jím zřizovaných organizací .
Vzhledem k tomu, že veřejná zakázka Pojištění majetku a odpovědnosti za škody Kraje Vysočina a jím zřizovaných organizací je předpokládanou hodnotou významnou veřejnou zakázkou (veřejné zakázky s předpokládanou hodnotou nad 50 mil. Kč), je dle § 156 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen zákon nebo ZVZ ), nutné, aby bylo odůvodnění účelnosti této veřejné zakázky schváleno zastupitelstvem kraje.
Vzhledem k tomu, že Kraj Vysočina vystupuje při výběru pojišťovny jako centrální zadavatel, je nezbytné uzavřít smlouvu o společném postupu zadavatelů, jejímž předmětem je úprava vzájemných práv a povinností centrálního zadavatele (kraje) a pověřujících zadavatelů (zřizované příspěvkové organizace) ke třetím osobám a k sobě navzájem. Na rozdíl od předcházejícího období je ve smlouvě navrženo, že pojistnou smlouvu bude uzavírat kraj za všechny příspěvkové organizace a stejně tak bude platit pojistné, přičemž nemocnicím, zdravotnické záchranné službě a krajské správě a údržbě silnic pak bude přeúčtováno tak, aby bylo zamezeno poskytnutí veřejné podpory. Stávající postup byl založen na decentralizovaném sjednávání pojistných smluv, tzn. Kraj Vysočina a každá příspěvková organizace měly uzavřeny vlastní pojistné smlouvy. Pojistné sazby pro uzavření individuálních pojistných smluv byly převzaty z nabídky pojistitele vybraného ve veřejné soutěži na pojištění. Pojistná smlouva obsahovala základní pojistnou ochranu definovanou Krajem Vysočina a s tím související pojistné sazby a každá příspěvková organizace si dle svých provozních potřeb a s tím souvisejících rizik sjednávala svůj pojistný rozsah a limity pojištění.
Existence individuální pojistné smlouvy je pro příspěvkové organizace zatěžující, a to nejen časově či administrativně, ale také profesně. Zástupce každé příspěvkové organizace podpisem pojistné smlouvy přebírá odpovědnost např. za stanovení hodnoty pojišťovaného majetku, čímž podstupuje riziko možného podpojištění. Při každé změně hodnoty majetku (prodej nebo pořízení nemovitostí; převod nemovitostí mezi jednotlivými příspěvkovými organizacemi; sloučení příspěvkových organizací apod.) nebo změně místa pojištění, jsou příspěvkové organizace vystavovány povinnosti aktualizace tohoto majetku a s tím spojené administrativě, tj. zajistit uzavření dodatku pojistné smlouvy. Tyto a další podobné situace je možné odstranit uzavřením jedné centrální pojistné smlouvy, ve které bude sjednáno širší vymezení místa pojištění, limit pojištění majetku bude agregován do hodnot stanovených za krajský úřad a všechny příspěvkové organizace, včetně agregace limitů odpovědnosti, apod.
Od 1. 1. 2017 je navrženo uzavření jedné centrální pojistné smlouvy. Využití této jednotné koncepce pojištění je obsahem návrhu pojistného programu , který je v současné době předmětem projednávání a připomínkování krajským úřadem a příspěvkovými organizacemi. Finální znění návrhu pojistného programu po posouzení obdržených připomínek, bude předloženo ke schválení radě kraje včetně dokumentace týkající se veřejné zakázky na Pojištění majetku a odpovědnosti za škody Kraje Vysočina a jím zřizovaných organizací .
Forma řízení je navrhována jako jednací řízení s uveřejněním, jehož použití je pro výběr pojišťovny zákonem o zadávání veřejných zakázek povoleno bez dalšího. Tato forma řízení umožní jednání o nabídkách, kterým je možné dosáhnout lepších podmínek.
Výběr pojišťovny je koncipován na dobu neurčitou (v minulém období bylo sjednáno na dobu 3 let) zejména z důvodu:
- snížení administrativní a finanční zátěže spojené s přípravou a realizací zakázky tohoto obsahu se značnou časovou náročností,
- dlouhodobého příznivého škodního průběhu kraje a jím zřizovaných příspěvkových organizací, příp. vysoký škodní průběh snižuje bonitu klienta a může ovlivňovat výši pojistného,
- uplatnění opčního práva na pojištění nově nabytého majetku, nově vzniklých rizik, obnovy či zvýšení limitů pojistného plnění, a to nad rámec požadavků uvedených v zadávací dokumentaci až do výše 30 % z ceny původní veřejné zakázky a to nejpozději do 3 let od uzavření pojistné smlouvy na plnění veřejné zakázky s vybraným uchazečem.
V obchodních podmínkách pro výběr pojišťovny bude mimo jiné uplatněno právo výpovědi pojištěného ke konci pojistného období v délce 12 měsíců, tzv. k výročí pojistné smlouvy, doručené nejpozději 6 měsíců před výročím pojistné smlouvy.
Harmonogram průběhu zadávacího řízení je uveden v materiálu RK-10-2016-34, př. 3. Při ideálním průběhu zadávacího řízení by měl být vítězný dodavatel znám na konci července 2016.
Návrh řešení Odbor analýz a podpory řízení a Odbor majetkový Krajského úřadu Kraje Vysočina navrhují Radě Kraje Vysočina
rozhodnout
- uzavřít smlouvu o centralizovaném zadávání veřejné zakázky Pojištění majetku a odpovědnosti za škody Kraje Vysočina a jím zřizovaných organizací dle materiálu
RK-10-2016-34, př. 1;
uložit
- Odboru analýz a podpory řízení Krajského úřadu Kraje Vysočina ve spolupráci s Odborem majetkový Krajského úřadu Kraje Vysočina zajistit administrativní zajištění veřejné zakázky;
doporučit
• zastupitelstvu kraje schválit odůvodnění účelnosti veřejné zakázky Pojištění majetku a odpovědnosti za škody Kraje Vysočina a jím zřizovaných organizací dle materiálu
RK-10-2016-34, př. 2.
Rada kraje rozhoduje podle § 59 odst. 3 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů, v ostatních záležitostech patřících do samostatné působnosti kraje, pokud nejsou vyhrazeny zastupitelstvu nebo pokud si je zastupitelstvo nevyhradilo.
Zastupitelstvo kraje dle § 156 odst. 3 zákona schvaluje odůvodnění účelnosti významné veřejné zakázky.
StanoviskaStanoviska nebyla vyžádána.
Návrh usneseníRada kraje
rozhoduje
uzavřít smlouvu o centralizovaném zadávání veřejné zakázky Pojištění majetku a odpovědnosti za škody Kraje Vysočina a jím zřizovaných organizací dle materiálu
RK-10-2016-34, př. 1;
ukládá
Odboru analýz a podpory řízení Krajského úřadu Kraje Vysočina ve spolupráci s Odborem majetkový Krajského úřadu Kraje Vysočina zajistit administrativní zajištění veřejné zakázky;
doporučuje
zastupitelstvu kraje schválit odůvodnění účelnosti veřejné zakázky Pojištění majetku a odpovědnosti za škody Kraje Vysočina a jím zřizovaných organizací dle materiálu
RK-10-2016-34, př. 2.
Odpovědnost OAPŘ, OM
Termín 30. 11. 2016
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz