Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro radu čj. RK-07-2016-17

RK-07-2016-17.doc  RK-07-2016-17pr01.doc  RK-07-2016-17pr02.doc  RK-07-2016-17pr03.doc  RK-07-2016-17pr04.xls  RK-07-2016-17pr05.xls
Číslo materiálu17
Číslo jednacíRK-07-2016-17
NázevRozhodnutí o způsobu výběru dodavatele energií pro Kraj Vysočina a jím zřízené příspěvkové organizace v roce 2017 včetně smlouvy o společném postupu zadavatelů při centralizovaném zadávání
Zpracoval V. Kotrbová, D. Buřičová, M. Hadrava
Předkládá D. Buřičová
Počet příloh
Popis problémuJedná se o rozhodnutí o způsobu výběru dodavatele energií pro Kraj Vysočina a jím zřízené příspěvkové organizace v roce 2017, schválení smlouvy o společném postupu zadavatelů při centralizovaném zadávání a odůvodnění veřejné zakázky na výběr dodavatele zemního plynu v roce 2017.
Pro výběr dodavatele energií v roce 2017 jsou možné dvě varianty:

Varianta I. - otevřené nadlimitní řízení s výběrem prostřednictvím elektronické aukce. Podle této varianty Kraj Vysočina nakupuje plyn a elektrickou energii již několik let.
Vzhledem k tomu, že veřejná zakázka na výběr dodavatele zemního plynu je předpokládanou hodnotou významnou veřejnou zakázkou (veřejné zakázky s předpokládanou hodnotou nad 50 mil. Kč), je dle § 156 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen zákon nebo ZVZ ), nutné, aby bylo odůvodnění účelnosti této veřejné zakázky schváleno zastupitelstvem kraje.
Veřejná zakázka na dodávku elektrické energie je svou hodnotou pod hranicí pro významnou veřejnou zakázku, proto odůvodnění účelnosti nepodléhá nutnosti schválení zastupitelstvem kraje. Lhůta pro podání nabídek u významných veřejných zakázek činí minimálně 78 dnů. S ohledem na tuto skutečnost je Zastupitelstvu Kraje Vysočina předkládáno ke schválení odůvodnění účelnosti veřejných zakázek v časovém předstihu tak, aby bylo možno veřejné zakázky vyhlásit okamžitě poté, co bude zpracován předmět veřejných zakázek, který vzejde z výsledků sběru skutečných údajů o odběru elektrické energie a plynu v roce 2015. Odůvodnění účelnosti bylo zpracováno na základě údajů z roku 2014/2015, nicméně nepředpokládá se, že by se údaje v něm uvedené měly významně lišit. Předpoklad předložení zadávacích podmínek obou veřejných zakázek Radě Kraje Vysočina ke schválení je v březnu/dubnu roku 2016.
Vzhledem k tomu, že Kraj Vysočina vystupuje při výběru dodavatele elektrické energie a plynu jako centrální zadavatel, je nezbytné uzavřít smlouvy o společném postupu zadavatelů na dodávky energií na rok 2017 pro Kraj Vysočina a jím zřízené příspěvkové organizace, jejichž předmětem je úprava vzájemných práv a povinností centrálního zadavatele (kraje) a pověřujících zadavatelů (zřizované příspěvkové organizace) k třetím osobám a k sobě navzájem.
Vzhledem k tomu, že postup dle ZVZ je z procesního a časového hlediska zdlouhavější, je nutné realizovat aukci v takovém termínu, aby bylo možné dostát postupům dle zákona a zároveň ponechat čas na dořešení poměrně velkého množství smluv mezi dodavatelem a zadavateli (kraj a příspěvkové organizace).
Tato varianta předpokládá, že proces bude realizován ve vlastní režii krajského úřadu.

Varianta II -- nákup uvedených komodit na komoditní burze.
Tento postup je předpokládán v ustanovení § 23 odst. 5 písm. c) ZVZ, které de facto umožňuje nákup dodávek na komoditní burze bez nutnosti použít složitou proceduru ZVZ.
Odbor analýz a podpory řízení provedl porovnání vysoutěžených cen na burze s cenou dosaženou vlastním hodnocením v elektronické aukci. Z analýzy uvedené v materiálech
RK-07-2016-17, př. 4 a RK-07-2016-17, př. 5 plyne, že v roce 2015 byla cena energií dosažená výběrem dodavatele postupem stanoveným ZVZ za použití el. aukce ve stejném období nižší, než cena dosažená na komoditní burze. Z hlediska procesního a časového je výběr dodavatele na burze jednodušší.
Tato varianta předpokládá, že bude nejdříve realizována veřejná zakázka malého rozsahu na výběr dodavatele služby pro realizaci nákupu na burze, které současně rozhodne o tom, na které ze současného spektra burz bude nákup realizován.
Návrhy smluv o společném postupu dle materiálu RK-07-2016-17, př. 2
a RK-07-2016-17, př. 3 jsou koncipovány tak, že umožňují společný výběr dodavatele energií jak v případě postupu cestou otevřeného řízení dle ZVZ, tak prostřednictvím komoditní burzy.
Návrh řešení Varianta I.
Radě Kraje Vysočina se navrhuje přijmout usnesení podle varianty I., tedy:
rozhodnout
- že výběr dodavatele zemního plynu a elektrické energie pro Kraj Vysočina jím zřízené příspěvkové organizace na rok 2017 bude proveden prostřednictvím otevřeného nadlimitního řízení s hodnocením prostřednictvím elektronické aukce
- uzavřít smlouvy dle materiálu RK-07-2016-17, př. 2 a RK-07-2016-17, př. 3
uložit
- Odboru analýz a podpory řízení Krajského úřadu Kraje Vysočina zajistit administrativní zajištění otevřeného nadlimitního řízení s hodnocením prostřednictvím elektronické aukce
- Odboru regionálního rozvoje Krajského úřadu Kraje Vysočina zajistit přípravu technických specifikací nutných pro zajištění otevřeného nadlimitního řízení
doporučit
- zastupitelstvu kraje vzít na vědomí skutečnost, že výběr dodavatele zemního plynu a elektrické energie pro Kraj Vysočina jím zřízené příspěvkové organizace na rok 2017 bude proveden prostřednictvím otevřeného nadlimitního řízení s hodnocením prostřednictvím elektronické aukce
- zastupitelstvu kraje schválit odůvodnění účelnosti veřejné na výběr dodavatele zemního plynu v roce 2017 dle materiálu RK-07-2016-17, př. 1
Rada kraje rozhoduje podle § 59 odst. 3 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů, v ostatních záležitostech patřících do samostatné působnosti kraje, pokud nejsou vyhrazeny zastupitelstvu nebo pokud si je zastupitelstvo nevyhradilo.
Zastupitelstvo kraje dle § 156 odst. 3 zákona schvaluje odůvodnění účelnosti významné veřejné zakázky.

Varianta II.
Radě Kraje Vysočina se navrhuje přijmout usnesení podle varianty II., tedy:
rozhodnout
- že výběr dodavatele zemního plynu a elektrické energie pro Kraj Vysočina jím zřízené příspěvkové organizace na rok 2017 bude proveden prostřednictvím komoditní burzy
- uzavřít smlouvy dle materiálu RK-07-2016-17, př. 2 a RK-07-2016-17, př. 3;
uložit
- Odboru analýz a podpory řízení Krajského úřadu Kraje Vysočina zajistit administrativní zajištění obchodu na komoditní burze
- Odboru regionálního rozvoje Krajského úřadu Kraje Vysočina zajistit přípravu technických specifikací nutných pro zajištění obchodu na komoditní burze
doporučit
- zastupitelstvu kraje vzít na vědomí skutečnost, že výběr dodavatele zemního plynu a elektrické energie pro Kraj Vysočina jím zřízené příspěvkové organizace na rok 2017 bude proveden prostřednictvím komoditní burzy,
Odbor analýz a podpory řízení Krajského úřadu Kraje Vysočina navrhuje Radě Kraje Vysočina vzhledem k dosavadním zkušenostem přijmout usnesení podle varianty I.
Rada kraje rozhoduje podle § 59 odst. 3 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů, v ostatních záležitostech patřících do samostatné působnosti kraje, pokud nejsou vyhrazeny zastupitelstvu nebo pokud si je zastupitelstvo nevyhradilo.
Zastupitelstvo kraje dle § 156 odst. 3 zákona schvaluje odůvodnění účelnosti významné veřejné zakázky.
StanoviskaStanoviska nebyla vyžádána.
Návrh usneseníVarianta I.
Rada kraje
rozhoduje
* že výběr dodavatele zemního plynu a elektrické energie pro Kraj Vysočina jím zřízené příspěvkové organizace na rok 2017 bude proveden prostřednictvím otevřeného nadlimitního řízení s hodnocením prostřednictvím elektronické aukce
* uzavřít smlouvy dle materiálu RK-07-2016-17, př. 2 a RK-07-2016-17, př. 3
ukládá
* Odboru analýz a podpory řízení Krajského úřadu Kraje Vysočina zajistit administrativní zajištění otevřeného nadlimitního řízení s hodnocením prostřednictvím elektronické aukce
* Odboru regionálního rozvoje Krajského úřadu Kraje Vysočina zajistit přípravu technických specifikací nutných pro zajištění otevřeného nadlimitního řízení
doporučuje
* zastupitelstvu kraje vzít na vědomí skutečnost, že výběr dodavatele zemního plynu a elektrické energie pro Kraj Vysočina jím zřízené příspěvkové organizace na rok 2017 bude proveden prostřednictvím otevřeného nadlimitního řízení s hodnocením prostřednictvím elektronické aukce
* zastupitelstvu kraje schválit odůvodnění účelnosti veřejné na výběr dodavatele zemního plynu v roce 2017 dle materiálu RK-07-2016-17, př. 1

Varianta II.
Rada kraje
rozhoduje
* že výběr dodavatele zemního plynu a elektrické energie pro Kraj Vysočina jím zřízené příspěvkové organizace na rok 2017 bude proveden prostřednictvím komoditní burzy
* uzavřít smlouvy dle materiálu RK-07-2016-17, př. 2 a RK-07-2016-17, př. 3
ukládá
* Odboru analýz a podpory řízení Krajského úřadu Kraje Vysočina zajistit administrativní zajištění obchodu na komoditní burze
* Odboru regionálního rozvoje Krajského úřadu Kraje Vysočina zajistit přípravu technických specifikací nutných pro zajištění obchodu na komoditní burze
doporučuje
zastupitelstvu kraje vzít na vědomí skutečnost, že výběr dodavatele zemního plynu a elektrické energie pro Kraj Vysočina jím zřízené příspěvkové organizace na rok 2017 bude proveden prostřednictvím komoditní burzy,
Odpovědnost OAPŘ
Termín 31. 5. 2016
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz