Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro radu čj. RK-06-2015-30

RK-06-2015-30.doc  RK-06-2015-30pr01.doc
Číslo materiálu30
Číslo jednacíRK-06-2015-30
NázevNávrh na rozpočtové opatření - na kapitole Evropské projekty - přijetí finančních prostředků na zvláštní účet projektu Podpora vybraných sociálních služeb na území kraje Vysočina - individuální projekt a následný převod těchto prostředků Finančnímu úřad
Zpracoval J. Bína, D. Šálková
Předkládá V. Švarcová
Počet příloh
Popis problémuKraj Vysočina v období od 1. 6. 2009 do 31. 5. 2013 realizoval projekt Podpora vybraných sociálních služeb na území kraje Vysočina - individuální projekt pod registračním číslem CZ.1.04/3.1.00/05.00030. Prostřednictvím projektu byly od 1. 1. 2010 do 31. 3. 2013 financovány vybrané služby sociální prevence v Kraji Vysočina. Projekt byl financován z Evropského sociálního fondu prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost a státního rozpočtu České republiky a zaměřoval se na zajištění dostupnosti vybraných služeb sociální prevence osobám sociálně vyloučeným nebo ohroženým sociálním vyloučením na celém území Kraje Vysočina. Cílem poskytování těchto sociálních služeb bylo poskytnout podporu osobám za účelem sociálního začlenění a pomoci těmto osobám se zapojit do sociálního, ekonomického a kulturního života společnosti a umožnit jim návrat na trh práce. Celková výše schválené dotace byla 290 771 036,00 Kč z toho 247 155 380,60 Kč z rozpočtu Evropské unie a 43 615 655,40 Kč ze státního rozpočtu. Na zajištění a rozšíření sítě vybraných sociálních služeb v Kraji Vysočina byly použity finanční prostředky v celkovém objemu 265 929 962,54 Kč. Z těchto prostředků bylo podporováno a zajišťováno celkem 51 služeb sociální péče po dobu 39 měsíců.
Jednou službou financovanou z projektu bylo Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež EZOP, které provozovalo Sdružení Nové Město na Moravě o.s. v současné době PORTIMO o.p.s. Dne 18. 12. 2014 ředitelka PORTIMA o.p.s. Mgr. Ruth Šormová oznámila Kraji Vysočina, že organizace uzavřela dne 20.9.2010 kvalifikační dohodu se zaměstnankyní Nízkoprahového zařízení EZOP, tato zaměstnankyně se však dopustila podvodného jednání a kvalifikační dohodu porušila viz RK-06-2015-30,př.1. Z tohoto důvodu byl ukončen se zaměstnankyní pracovní poměr v souladu s ustanovením §55 odst. 1 písm. b) zákona č.262/2006 sb., zákoník práce a byly vypořádány závazky vyplývající z kvalifikační dohody v celkové výši 108 683,00 Kč.
Návrh řešení Vzhledem k tomu, že služba byla plně financovaná z projektu Podpora vybraných sociálních služeb na území kraje Vysočina - individuální projekt , byl poskytovatel vyzván k převodu finančních prostředků na zvláštní účet tohoto projektu, který je v současné době ve stavu ukončen . Dne 5. 2. 2015 byla na zvláštní účet projektu připsána částka 108 683 Kč. Protože vyplacením peněz zaměstnankyni, která na ně neměla nárok, došlo k neoprávněnému použití peněžních prostředků a k porušení podmínky Rozhodnutí, která se k tomu váže, dle § 44 odst. 1 zákona č.218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a dále dle § 44a odst. 8 zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech (penále se počítá ode dne, kdy byly peněžní prostředky neoprávněně vydány, do dne, kdy byly odvedeny, tj. do dne, kdy budou uhrazeny na účet FÚ) bude tato částka převedena místně příslušnému Finančnímu úřadu pro Kraj Vysočina v Jihlavě jako odvod do Národního fondu (85%) a do státního rozpočtu (15%). Finanční úřad pravděpodobně provede kontrolu s cílem zjistit, zda výše uvedená částka byla stanovena správně.
StanoviskaEkonomický odbor nemá připomínky k návrhu usnesení.
Návrh usneseníRada kraje
bere na vědomí
platbu finančnímu úřadu ve výši 108 683 Kč, z toho 92 380,55 Kč jako odvod do Národního fondu a 16 302,45 Kč jako odvod do státního rozpočtu.
Odpovědnost odbor sociálních věcí, odbor ekonomický
Termín 28. 2. 2015
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz