Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro radu čj. RK-05-2015-15

RK-05-2015-15.doc  RK-05-2015-15pr01.pdf  RK-05-2015-15pr02.pdf  RK-05-2015-15pr03.pdf
Číslo materiálu15
Číslo jednacíRK-05-2015-15
NázevProjektový záměr Krajské správy a údržby silnic Vysočiny, příspěvkové organizace
Zpracoval S. Juránek
Předkládá H. Strnadová
Počet příloh
Popis problémuKrajská správa a údržba silnic Vysočiny, příspěvková organizace (dále jen KSÚSV ), v souladu s Pravidly Rady kraje Vysočina k projektovému řízení příspěvkových organizací, č. 10/11 ze dne 19. 7. 2011 předložila oboru dopravy a silničního hospodářství (dále jen ODSH ) tři projektové záměry. Projektové záměry jsou zpracovány ve formě projektových fiší s názvem:
1) Aplikace moderních technologií při správě a údržbě silnic II. a III. tříd , bližší specifikace projektu je obsahem materiálu RK-05-2015-15, př. 1 Projekt je připravován k předložení do SFDI - příspěvek na průzkumné a projektové práce, studijní a expertní činnosti. Cílem projektu je pořízení moderní technologie pro sběr a správu dat o součástech a příslušenství silnic.
2) Vytvoření metodiky majetkoprávního vypořádání komunikací s použitím nejmodernějších technologií , bližší specifikace projektu je obsahem materiálu
RK-05-2015-15, př. 2 Projekt je připravován k předložení do SFDI - příspěvek na průzkumné a projektové práce, studijní a expertní činnosti. Cílem projektu je vypracování a ověření metodiky zpracování majetkoprávního vypořádání komunikací II. a III. třídy za pomoci mobilního mapování GIS operací a webového mapového portálu. Výsledek bude přehledně zobrazen ve webové mapové aplikaci on-line přístupné pro oprávněné uživatele, kteří budou mít rychlý a jednoduchý přístup ke kompletnímu přehledu vlastnictví či stavu jednotlivých komunikací. Budou předvedeny přínosy a efektivita daného řešení a následně může být projekt aplikován na zbývající komunikace Kraje Vysočina.
3) Kontrola kvality stavebních prací při opravách a rekonstrukcích silnic II. a III. tříd pomocí moderních technologií akcelerometru, georadaru a laserového skeneru , bližší specifikace projektu je obsahem materiálu RK-05-2015-15, př. 3 Projekt je připravován k předložení do SFDI - příspěvek na průzkumné a projektové práce, studijní a expertní činnosti. Cílem projektu bude ověření použití nedestruktivní diagnostické metody georadaru, 2D a 3D laserového skeneru a akcelerometru pro potřeby kontrol stavu komunikací po pokládce nových konstrukčních vrstev vozovky a jejich porovnání s výsledky klasických destruktivních kontrolních metod (odvrty).
Návrh řešení Projekty jsou připravovány k předložení Státnímu fondu dopravní infrastruktury (příspěvek na průzkumné a projektové práce, studijní a expertní činnosti) s termínem podání projektů nejdéle do 30. 1. 2015. Vzhledem k časovým nárokům na přípravu projektových záměrů nebylo možno předložit materiál radě kraje v dřívějším termínu. Z tohoto důvodu navrhuje ODSH v souladu s čl. 4 pravidel Rady kraje Vysočina schválit projektové záměry Krajské správy a údržby silnic Vysočiny, příspěvkové organizace dle materiálu RK-05-2015-15, př. 1; RK-05-2015-15, př. 2; RK-05-2015-15, př. 3. V případě neschválení projektových záměrů budou v souladu s Čl. 7 Pravidel Rady kraje Vysočina k projektovému řízení příspěvkových organizací, č. 10/11 ze dne 19. 7. 2011 žádosti o projekty vzaty zpět.

ODSH posoudil projektové záměry KSÚSV. Z uvedeného posouzení vyplývá, že projektové záměry odpovídají hlavnímu účelu příspěvkové organizace, která byla zřízena za účelem provádění údržby a oprav silnic, jejich součástí a příslušenství na silniční síti ve vlastnictví Kraje Vysočina. V předmětu činnosti má KSÚSV kromě jiného také vedení evidence silnic II. a III. třídy v souladu s právními předpisy a příslušnými normami.
Vzhledem k výstupům těchto tří projektů uvedených v jednotlivých fiších, jež jsou přílohou tohoto materiálu, je vynaložení veřejných prostředků považováno za efektivní.
Odhadované náklady projektů, vycházejí ze zkušeností příspěvkové organizace a budou financovány z vlastních zdrojů příspěvkové organizace.
U projektového záměru Aplikace moderních technologií při správě a údržbě silnic II. a III. tříd činí předpokládaná cena projektu (vč. DPH a systémové podpory dodavatele) po dobu následujících 4 let (2016-2019) 980 000 Kč. Předpokládané náklady v roce 2015 činí 700 000 Kč, z čehož dotace ze SFDI by měla činit 75 % uznatelných nákladů (tj. 525 000Kč) a KSÚSV hradí 25 % (tj. 175 000 Kč), následně ročně 70 000 Kč.
U projektového záměru Vytvoření metodiky majetkoprávního vypořádání komunikací s použitím nejmodernějších technologií činí předpokládaná cena projektu (vč. DPH) 1 500 000 Kč. Dotace ze SFDI by měla činit 75 % uznatelných nákladů (tj. 1 125 000Kč) a KSÚSV hradí 25 % (tj. 375 000 Kč).
U projektového záměru Kontrola kvality stavebních prací při opravách a rekonstrukcích silnic II. a III. tříd pomocí moderních technologií akcelerometru, georadaru a laserového skeneru činí předpokládaná cena projektu (vč. DPH) 900 000 Kč. Dotace ze SFDI by měla činit 75 % uznatelných nákladů (tj. 675 000Kč) a KSÚSV hradí 25 % (tj. 225 000 Kč).
StanoviskaGrémium ředitele souhlasí s projektovými záměry.

Odbor ekonomický bere materiál na vědomí.

Odbor regionálního rozvoje souhlasí s navrženým usnesením.
Návrh usneseníRada kraje
schvaluje
projektové záměry Krajské správy a údržby silnic Vysočiny, příspěvkové organizace, dle materiálů RK-05-2015-15, př. 1, RK-05-2015-15, př. 2, RK-05-2015-15, př. 3.
Odpovědnost ODSH, KSÚSV
Termín 31. 12. 2015
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz