RK-03-2005-38.doc RK-03-2005-38pr1.doc RK-03-2005-38pr1a.xls RK-03-2005-38pr2.doc RK-03-2005-38pr2a.xls RK-03-2005-38pr3.doc RK-03-2005-38pr3a.xls RK-03-2005-38pr4.doc RK-03-2005-38pr4a.xls RK-03-2005-38pr5.doc RK-03-2005-38pr5a.xls RK-03-2005-38pr6.xls RK-03-2005-38pr7.xls |
Číslo materiálu | 38 |
Číslo jednací | RK-03-2005-38 |
Název | Návrh organizačních řádů Správ a údržeb silnic, příspěvkových organizací kraje Vysočina |
Zpracoval | I. Ševecová |
Předkládá | L. Staněk |
Počet příloh | |
Popis problému |
V souladu s ustanovením § 59 odst. 1 písm. i) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích a článkem
9 zřizovacích listin, schválených usnesením Zastupitelstva kraje Vysočina č. 083/07/01/ZK ze dne 20. 12. 2001 a po provedených personálních změnách na základě výběrových řízení na funkcích všech ředitelů, předkládá odbor dopravy a silničního hospodářství na základě návrhů ředitelů správ a údržeb silnic návrhy organizačních řádů, Správy a údržby silnic Havlíčkův Brod, Správy a údržby silnic Jihlava, Správy a údržby silnic Pelhřimov, Správy a údržby silnic Třebíč, Správy a údržby silnic Žďár nad Sázavou, příspěvkových organizací kraje Vysočina. Návrhy organizačních řádů byly projednány s odborem sekretariátu ředitele a krajského živnostenského úřadu, který k předkládaném materiálu nemá připomínky.
|
Návrh řešení |
Organizační řády byly navrženy jednotlivými řediteli správ a údržeb silnic a zpracovány odborem dopravy a silničního hospodářství podle jednotné osnovy s přihlédnutím ke specifickým podmínkám dané správy a údržby silnic.
Odbor dopravy a silničního hospodářství na základě zpracovaných návrhů organizačních řádů jednotlivými řediteli vypracoval návrh jednotné organizační struktury, tj. sjednocení počtu technicko hospodářských pracovníků a dělníků, s přihlédnutím na specifické podmínky každé SÚS. Ve struktuře uvedl doporučený (maximální) počet technicko hospodářských pracovníků a počet dělníků tak, aby byly zabezpečeny všechny činnosti, které správy a údržby silnic provádí dle zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích a vyhlášky č. 104/1997 Sb., kterou se provádí zákon o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů a vydanou Zřizovací listinou.
V příloze 6 materiálu RK-03-2005 je uvedený maximální počet technicko hospodářských pracovníků a dělníků. V příloze 7 materiálu RK-03-2005 je navržený počet technicko-hospodářských pracovníků (dále jen THP) a navržený počet dělníků přepočetný na počet kilometrů. Z této tabulky vyplývá, že počet kilometrů na jednoho THP pracovníka je v rámci kraje srovnatelný, tj. 29,39 - 30,38 kilometrů na THP pracovníka a 7,01 - 7,56 km na jednoho dělníka. Výjimku tvoří Správa a údržba silnic Jihlava, kde počet km na THP pracovníka je 24,84 kilometrů a dělníka 6,70 kilometrů. Tento stav je způsoben počtem cestmistrovství, které má Správa a údržba silnic Jihlava na svém okrese. Tyto počty cestmistrovství vychází z náročnosti zimní údržby (nejnáročnější zimní údržba srovnatelná s okresy Jablonec nad Nisou, Bruntál, Šumperk, Liberec, Cheb...), dále šířkovým uspořádáním silnic, tj. délkou čtyř a pěti pruhů, která je na okrese Jihlava největší v rámci kraje (9,308 km).
|
Stanoviska |
Ředitelé SÚS - k navrženým organizačním řádům nemají připomínek a s organizačními řády souhlasí.
Odbor ekonomický k předkládanému materiálu nemá připomínek.
|
Návrh usnesení |
Rada kraje
schvaluje
organizační řády dle materiálů RK-03-2005-38, př. 1 až 5, Správy a údržby silnic Havlíčkův Brod, Správy a údržby silnic Jihlava, Správy a údržby silnic Pelhřimov, Správy a údržby silnic Třebíč, Správy a údržby silnic Žďár nad Sázavou a
bere na vědomí
počty pracovníků dle materiálu RK-03-2005-38, př. 6.
|
Odpovědnost | odbor dopravy a silničního hospodářství a ředitelé jednotlivých SÚS kraje Vysočina |
Termín | 31. 1. 2005 |