Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro radu čj. RK-10-2013-24

RK-10-2013-24.doc  RK-10-2013-24pr01.xls  RK-10-2013-24pr02.xls  RK-10-2013-24pr03.xls  RK-10-2013-24pr04.xls  RK-10-2013-24pr05.xls  RK-10-2013-24pr06.xls  RK-10-2013-24pr07.xls  RK-10-2013-24pr08.xls  RK-10-2013-24pr09.xls  RK-10-2013-24pr10.xls
Číslo materiálu24
Číslo jednacíRK-10-2013-24
NázevNávrh finančního plánu příspěvkových organizací zřizovaných Krajem Vysočina na úseku kultury a cestovního ruchu na rok 2013
Zpracoval M. Skryjová
Předkládá K. Lisá
Počet příloh
Popis problémuJedná se o schválení finančních plánů příspěvkových organizací zřizovaných Krajem Vysočina na úseku kultury a cestovního ruchu na rok 2013.
Příspěvkové organizace zřízené Krajem Vysočina hospodaří podle finančního plánu, který zahrnuje vedle výnosových a nákladových ukazatelů a výsledků hospodaření rovněž tvorbu a čerpání peněžních fondů (rezervní a investiční fond, fond odměn a FKSP). Jeho součástí jsou i finanční vztahy k rozpočtu zřizovatele a investiční a odpisový plán. Finanční plány schvaluje v souladu se zřizovací listinou zřizovatel.
Finanční plán výnosů a nákladů na rok 2013 u příspěvkových organizací na úseku kultury a cestovního ruchu je sestaven jako vyrovnaný. Organizace Vysočina Tourism, příspěvková organizace vykazuje záporné zůstatky na rezervním fondu a investičním fondu, které jsou kryty skladovými zásobami pořízenými v rámci realizace projektů.
Při sestavování rozpočtu na rok 2013 vycházely organizace ze schváleného finančního vztahu k rozpočtu zřizovatele (tj. příspěvek na provoz, odvod z investičního fondu, investiční a neinvestiční dotace z rozpočtu zřizovatele) a z předpokládaných výnosů z hlavní a vedlejší činnosti, které organizace plánují ve stejné, nižší případně vyšší úrovni roku 2013.
V návrhu finančního plánu jednotlivých organizací jsou promítnuty metodické dopady z odpisových plánů sestavených podle pravidel zřizovatele. Rovněž je zde zohledněno navýšení příspěvku na provoz u Krajské knihovny Vysočiny o příspěvek z rozpočtu města Havlíčkův Brod určený na plnění funkce základní knihovny ve městě Havlíčkův Brod ve výši 7 100 tis. Kč a ve výši 206 tis. Kč na zajištění činnosti základních knihoven v místních částech Havlíčkova Brodu.
Jedná se o aktualizovaný materiál zobrazující uzavřené hospodaření příspěvkových organizací za rok 2012. Finanční plány byly projednány s řediteli příspěvkových organizací a jsou předkládány ke schválení se souhlasem RNDr. Marie Kružíková, radní pro oblast kultury, památkové péče a cestovního ruchu.
Návrh řešení Odbor kultury, památkové péče a cestovního ruchu navrhuje radě kraje:
- schválit finanční plány výnosů a nákladů, tvorbu a použití peněžních fondů, investiční plány a odpisové plány příspěvkových organizací na úseku kultury a cestovního ruchu na rok 2013;
- souhlasit s případným zapojením fondu odměn a rezervního fondu na konci roku;
- stanovit způsob usměrňování prostředků na platy na rok 2013 a závazný ukazatel limit prostředků na platy jako způsob usměrňování prostředků na platy a odměny za pracovní pohotovost pro příspěvkové organizace jednotně, a to stanoveným objemem těchto prostředků;
- zmocnit ředitele příspěvkových organizací na úseku kultury a cestovního ruchu provádět úpravy a přesuny finančních prostředků investičního fondu;
- uložit ředitelům příspěvkových organizací na úseku kultury a cestovního ruchu provádět odvody do rozpočtu kraje, promítnout rozpočtová opatření schválená v průběhu roku zřizovatelem do finančních plánů a upravený finanční plán předložit odboru kultury, památkové péče a cestovního ruchu.
StanoviskaEkonomický odbor k návrhu finančního plánu nemá připomínky.
Návrh usneseníRada kraje
schvaluje
* finanční plány výnosů a nákladů příspěvkových organizací na úseku kultury a cestovního ruchu na rok 2013 dle materiálů RK-10-2013-24, př. 1, RK-10-2013-24, př. 2,
RK-10-2013-24, př. 3, RK-10-2013-24, př. 4, RK-10-2013-24, př. 5, RK-10-2013-24, př. 6, RK-10-2013-24, př. 7, RK-10-2013-24, př. 8, RK-10-2013-24, př. 9, RK-10-2013-24, př. 10;
* tvorbu a použití peněžních fondů a investiční plán příspěvkových organizací na úseku kultury a cestovního ruchu na rok 2013 dle materiálů RK-10-2013-24, př. 1,
RK-10-2013-24, př. 2, RK-10-2013-24, př. 3, RK-10-2013-24, př. 4, RK-10-2013-24, př. 5, RK-10-2013-24, př. 6, RK-10-2013-24, př. 7, RK-10-2013-24, př. 8, RK-10-2013-24, př. 9, RK-10-2013-24, př. 10;
* odpisové plány příspěvkových organizací na úseku kultury a cestovního ruchu na rok 2013 dle materiálů RK-10-2013-24, př. 1, RK-10-2013-24, př. 2, RK-10-2013-24, př. 3, RK-10-2013-24, př. 4, RK-10-2013-24, př. 5, RK-10-2013-24, př. 6, RK-10-2013-24, př. 7, RK-10-2013-24, př. 8, RK-10-2013-24, př. 9, RK-10-2013-24, př. 10;
souhlasí
* se zapojením fondu odměn na pokrytí případného překročení stanoveného objemu prostředků na platy za kalendářní rok;
* se zapojením rezervního fondu na pokrytí případné ztráty v hlavní činnosti na konci kalendářního roku;
stanoví
* u příspěvkových organizací na úseku kultury a cestovního ruchu jako závazný ukazatel finančního plánu na rok 2013:
- celkový objem použití investičního fondu;
- jmenovitý seznam akcí financovaných z prostředků investičního fondu;
* použít příspěvek na provoz poskytnutý z rozpočtu zřizovatele k přednostnímu krytí nákladů na tvorbu účetních odpisů z dlouhodobého majetku;
* závazný ukazatel limit prostředků na platy jako způsob usměrňování prostředků na platy a odměny za pracovní pohotovost pro příspěvkové organizace na úseku kultury a cestovního ruchu jednotně, a to stanoveným objemem těchto prostředků na rok 2013 dle materiálů RK-10-2013-24, př. 1, RK-10-2013-24, př. 2, RK-10-2013-24, př. 3,
RK-10-2013-24, př. 4, RK-10-2013-24, př. 5, RK-10-2013-24, př. 6, RK-10-2013-24, př. 7, RK-10-2013-24, př. 8, RK-10-2013-24, př. 9, RK-10-2013-24, př. 10;
zmocňuje
ředitele příspěvkových organizací na úseku kultury a cestovního ruchu:
- provádět dílčí úpravy a přesuny finančních prostředků mezi jmenovitě schválenými akcemi financovanými z prostředků investičního fondu při dodržení celkového objemu použití investičního fondu;
- použít prostředky rezervního fondu k jejich převodu do investičního fondu včetně použití zůstatku investičního fondu za účelem krytí nákladů spojených s řešením havarijních situací vzniklých na majetku svěřeném do správy příspěvkové organizace za předchozího souhlasu příslušného odvětvového odboru a odboru majetkového;
ukládá
* vedoucí odboru kultury, památkové péče a cestovního ruchu a vedoucímu majetkového odboru v případě havarijní situace věcně prověřit návrhy ředitelů příspěvkových organizací na úseku kultury a cestovního ruchu na použití prostředků svého rezervního a investičního fondu k řešení této situace;
* ředitelům příspěvkových organizací na úseku kultury a cestovního ruchu:
* provádět odvody z investičního fondu do rozpočtu kraje čtvrtletně s tím, že odvodová povinnost za 1. a 2. čtvrtletí bude zabezpečena do 1. 6. 2013, za 3. čtvrtletí do
31. 8. 2013 a za 4. čtvrtletí do 15. 11 2013;
* zajistit jako součást ročního rozboru hospodaření přehled o výsledku hospodaření podle jednotlivých doplňkových činností vymezených ve zřizovací listině; v případě vykázání ztráty u jednotlivé doplňkové činnosti uvést důvody tohoto stavu a přijmout nápravná opatření k odstranění tohoto nežádoucího vývoje pro následující účetní období;
* promítnout rozpočtová opatření schválená v průběhu roku zřizovatelem do finančního plánu a takto upravený finanční plán předložit odboru kultury, památkové péče a cestovního ruchu nejpozději do 30 dnů po schválení příslušného rozpočtového opatření.
Odpovědnost odbor kultury, památkové péče a cestovního ruchu, ředitelé příspěvkových organizací na úseku kultury a cestovního ruchu
Termín 31. 12. 2013
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz