Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro radu čj. RK-22-2012-69

RK-22-2012-69.doc  RK-22-2012-69pr01.doc
Číslo materiálu69
Číslo jednacíRK-22-2012-69
NázevProjekty Transformace ÚSP Jinošov III. a Transformace ÚSPMP Těchobuz I - dočasné navýšení počtu zaměstnanců kraje po dobu realizace projektu
Zpracoval J. Bína
Předkládá Z. Kadlec
Počet příloh
Popis problémuKraj Vysočina podal do Integrovaného operačního programu mimo jiné projekty Transformace ÚSP Jinošov III. a Transformace ÚSPMP Těchobuz I. V obou těchto projektech je možné čerpat náklady na pozici projektového a finančního manažera v rozsahu 0,5 úvazku na každý projekt. V každém je možné čerpat na osobní náklady (hrubá mzda a odvody na pojistné) částku 399 000 Kč. V prvním projektu je čerpání možné do 31. 5. 2014 a ve druhém projektu do 30. 6. 2014. Na období od 1. 7. 2012 do 31. 5. 2014 tedy připadá přibližně 34 tis. Kč na měsíc na celý úvazek složený z obou projektů. Suma zahrnuje plat projektového a finančního manažera do uvedené částky, pojistné placené zaměstnavatelem a zákonné pojištění odpovědnosti placené z této částky. Zahrnuty nejsou výdaje na ohodnocení projektového a finančního manažera nad uvedenou částku, dále výdaje související s uzavřeným pracovním poměrem ke Kraji Vysočina, a to výdaje na vzdělávání zaměstnance, náhrady v době nemoci hrazené zaměstnavatelem, benefity poskytované zaměstnavatelem - - příspěvek na dopravu, penzijní pojištění, osobní konta, atd. Zahrnuty nejsou také věcné výdaje související s výkonem předmětné funkce, a to výdaje na kancelářské prostory a vybavení, stravné, cestovní náhrady, atd. V materiálu
RK-22-2012-69, př. 1 jsou blíže popsány další dopady realizace podobných projektů do nákladů a systémů krajského úřadu.

V uvedených projektech je pozice projektového a finančního manažera popsána následujícím způsobem:
Projektový a finanční manažer bude vybrán v souladu s vnitřními předpisy příjemce na úvazek v rozsahu 0,5 pro každý projekt. Výběr pracovníka bude uskutečněn v průběhu realizace projektu dle aktuální potřeby a kumulace pracovních aktivit. V rámci výběru bude požadováno vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním programu nebo v bakalářském studijním programu, orientace v oblasti poskytování sociálních služeb, vysoké pracovní nasazení, samostatnost, pečlivost a spolehlivost, schopnost týmové práce, schopnost systémové práce a schopnost řešení problémů, schopnost rychle se učit, schopnost tvůrčího a logického myšlení, dobrá znalost běžného kancelářského software (MS Office, internet), řidičské oprávnění skupiny B, schopnost a ochota řídit služební motorové vozidlo při výkonu svěřených pracovních činností. Výhodou budou zkušenosti z oblasti řízení staveb nebo z realizace stavebních investičních akcí, znalost problematiky Evropské unie, strukturálních fondů, operačních programů, znalost problematiky projektového řízení, orientace v problematice transformace pobytových sociálních služeb, zkušenosti v oblasti účetnictví (podnikatelů, samosprávných celků, rozpočtových organizací), zkušenosti s vedením týmů a řízením projektů, znalost kontrolních postupů ve veřejné správě a znalost anglického nebo německého jazyka.
Projektový a finanční manažer je odpovědný za správnou realizaci projektu, koordinuje jeho průběh, vyhodnocuje způsob naplňování aktivit a indikátorů, kontroluje plnění harmonogramu projektu, zpracovává monitorovací zprávy o realizaci, vyřizuje s CRR podstatné a nepodstatné změny. Reprezentuje projekt, jedná s dodavateli, kontroluje činnost po věcné stránce. Kontroluje a zajištuje publicitu, kontrolu čerpání prostředků a naplňování jednotlivých etap. Zajišťuje potřebnou administrativu projektu ve vztahu k poskytovatelům dotace zejména projednávání a odůvodňování změn, podávání žádostí o platby a vyúčtování jednotlivých etap projektu. Zodpovídá za zdárnou realizaci projektu až do vypracování závěrečné monitorovací zprávy.

Podstata projektu:
Cílem projektů je realizovat rozsáhlé investiční akce, které spočívají v rekonstrukci zakoupených domů v Náměšti nad Oslavou (1 domácnost pro 6 klientů a 1 domácnost pro 1 klienta) a v Hrotovicích (2 domácnosti pro 6 klientů a místnost pro denní aktivity) a ve výstavbě dvou nových domků Cetorazi a dvou nových domků v Pelhřimově (4 domácnosti - každá pro 6 klientů). Tímto způsobem bude zajištěna část nových ubytovacích kapacit pro obyvatele bývalého Ústavu sociální péče Jinošov, příspěvkové organizace a bývalého ústavu sociální péče pro mentálně postižené Těchobuz, příspěvkové organizace.
Návrh řešení Ředitel krajského úřadu navrhuje radě kraje stanovit počet zaměstnanců Kraje Vysočina zařazených do krajského úřadu k 1. 7. 2012 na 430 zaměstnanců. Toto opatření je nezbytné k tomu, aby majetkový odbor mohl zabezpečit úkoly spojené s realizací projektů na úseku transformace pobytových sociálních služeb.
StanoviskaOddělení řízení lidských zdrojů souhlasí s návrhem usnesení. Osobní výdaje a výdaje související s uzavřeným pracovním poměr na uvedené pracovní místo , které nelze hradit z prostředků projektů Transformace ÚSP Jinošov III. a Transformace ÚSPMP Těchobuz I, lze po zbývající část roku 2012 hradit z kapitoly rozpočtu Krajský úřad bez potřeby navýšení objemu výdajů schváleného rozpočtu. Jedná se pouze o nárok za část roku, který lze kompenzovat úsporou za jiná dočasně neobsazená místa. Pro rok 2013 a následující bude zvýšený nárok na rozpočet těchto výdajů zahrnut do kalkulace návrhů rozpočtů pro jednotlivé roky.
Oddělení hospodářské správy souhlasí s návrhem usnesení.
Odbor informatiky souhlasí s návrhem usnesení, ale upozorňuje na rizika a dodatečné náklady kapitoly informatika uvedené v příloze č. 1 materiálu.
Majetkový odbor souhlasí s návrhem usnesení.
Ekonomický odbor nemá připomínky k navrženému usnesení. Je třeba upozornit na to, že další související výdaje, které nejsou hrazeny z projektu, zatěžují rozpočet kraje a zhoršují efektivitu realizovaných aktivit.
Návrh usneseníRada kraje
stanoví
v souladu s ustanovením § 59 odst. 1 písm. b) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů, počet zaměstnanců Kraje Vysočina zařazených do krajského úřadu k 1. 7. 2012 na 430 zaměstnanců.
Odpovědnost ředitel krajského úřadu
Termín 31. 7. 2012
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz