Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro radu čj. RK-08-2012-27

RK-08-2012-27.doc  RK-08-2012-27pr01.doc  RK-08-2012-27pr02.doc  RK-08-2012-27pr02upr1.doc
Číslo materiálu27
Číslo jednacíRK-08-2012-27
NázevŽádost o provedení změny a souhlas se změnou v projektu CZ. 1.11/2.2.00/06.00938 - Muzea a galerie na Vysočině on-line
Zpracoval L. Novotná, I. Schallnerová, A. Prokešová
Předkládá K. Lisá
Počet příloh
Popis problémuProjekt Muzea a galerie na Vysočině on-line je evropským projektem spolufinancovaným z Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod a jeho realizaci schválilo Zastupitelstvo kraje Vysočina usnesením č. 0307/04/2009/ZK dne 16. 6. 2009 v celkovém objemu 9,6 mil. Kč. Bližší informace k rozpočtu, včetně čerpání, jsou uvedeny v materiálu RK-08-2012-27, př. 1.
Cílem projektu, jehož nositelem je Kraj Vysočina, je představit veřejnosti v digitalizované podobě sbírky galerií, muzeí a pamětních síní na území kraje, a to prostřednictvím speciální webové stránky a informačních kiosků umístěných ve 47 z celkových 50 do projektu zapojených organizací.
Realizace dvouetapového projektu byla zahájena 6. 5. 2010, ukončení je stanoveno
k 30. 11. 2012.
I. etapa (květen 2010 - březen 2011) zahrnovala zejména zpracování grafického návrhu webových stránek a propagačních materiálů, vytvoření struktury databáze a vývoj speciálního software, nákup skeneru a fotoaparátu a zahájení digitalizace sbírkových předmětů. V srpnu 2010 byla pro naplňování databáze (popis, skenování a fotografování) uzavřena s 5 pracovníky muzeí a galerií zřizovaných Krajem Vysočina na úseku kultury Dohoda o pracovní činnosti.
V rámci II. etapy projektu, zahájené v dubnu 2011, probíhá naplňování připravené databáze, součástí této etapy bude dále nákup informačních kiosků a jejich zprovoznění ve 47 spolupracujících institucích - muzeích, galeriích a pamětních síních nacházejících se na území Kraje Vysočina.
Obsahem výše uvedené databáze dle schválené projektové žádosti je digitalizace a popis 5 000 sbírkových předmětů a vytvoření cca 2 000 doplňujících hesel, přičemž přibližně 1/3 z uvedeného počtu 5 000 sbírkových předmětů měla být digitalizována ve 2D formátu (fotografie) a 2/3 byly určeny k 3D skenování.
Popis a digitalizace sbírkových předmětů ve formátu 2D probíhá dle stanoveného harmonogramu, 3D skenování s ohledem na náročnost a technické problémy, které se nepodařilo zcela vyřešit, vyžaduje několikanásobně delší časový limit, než jaký byl předpokládán a naskenování cca 3 000 sbírkových předmětů do ukončení realizace projektu, tj. do 30. 11. 2012, se ukázalo nereálné.
Přestože celkový počet sbírkových předmětů databáze ani počet sb. předmětů ve 2D, resp. 3D formátu není uveden mezi přímými monitorovacími ukazateli, je specifikován v příloze projektové žádosti, která je její nedílnou součástí.
Hlavními monitorovacími ukazateli projektu jsou: počet nově vytvořených pracovních míst (0,40 úvazku) a počet vytvořených propagačních nebo marketingových produktů pro cestovní ruch (3); doplňkovými ukazateli pak: počet nových přístupových míst k internetu pro turisty (47 - internetové kiosky) a počet vytvořených www stránek (1).
Návrh řešení Na základě výše uvedených problémů OKPPCR předběžně konzultoval s Úřadem Regionální rady regionu soudržnosti Jihovýchod (ÚRR) možnost prodloužení celkové doby realizace projektu a snížení počtu naskenovaných sbírkových předmětů (formát 3D) z cca 3000 sbírkových předmětů na cca 800 sbírkových předmětů a jejich náhradu formátem 2D.
ÚRR se vyjádřil souhlasně k navrhovaným změnám s tím, že žádosti o prodloužení celkové doby realizace projektu bude vyhověno a snížení počtu skenovaných sbírkových předmětů na cca 800 sb. předmětů (700 sb. př. monochrom, 100 sb. př. color) bude dle předběžného vyjádření vyhověno s těmito důsledky: vzhledem k tomu, že naskenována bude cca 1/4 z původního počtu cca 3000 sb. předmětů dle projektové žádosti, stanou se 3/4 celkových nákladů na pořízení skeneru a doplňujícího software nezpůsobilým výdajem, přičemž finanční vypořádání bude provedeno v rámci vyúčtování závěrečné žádosti o platbu. V případě naskenování většího počtu sbírkových předmětů do konce celkové doby realizace projektu bude úměrně krácena výše nezpůsobilých výdajů.
OKPPCR navrhuje Radě Kraje Vysočina schválit předložení Protokolu o provedení změny a souhlasu se změnou na ÚRR ve smyslu prodloužení celkové doby realizace projektu s ukončením projektu do 30. 11. 2013 a snížení počtu skenovaných sbírkových předmětů na 800 sbírkových předmětů, dle materiálu RK-08-2012-27, př. 2.
I přes výše uvedené změny cíl projektu - prezentace movitého kulturního dědictví a rozšíření produktové nabídky v oblasti cestovního ruchu - zůstane plně zachován a zachováno bude i zastoupení všech 50 na projektu spolupracujících institucí na území Kraje Vysočina a skener včetně jeho příslušenství bude nadále využíván pro skenování sbírkových předmětů ve sbírkotvorných organizacích.
Jedná se o podstatnou změnu projektu, jejíž provedení je v souladu s Příručkou pro žadatele a příjemce podpory z ROP JV.
StanoviskaStanoviska nebyla vyžádána.
Návrh usneseníRada kraje
souhlasí
s předložením Protokolu o provedení změny a souhlas se změnou na Úřad Regionální rady regionu soudržnosti Jihovýchod dle materiálu RK-08-2012-27, př. 2.
Odpovědnost odbor kultury, památkové péče a cestovního ruchu
Termín 29. 2. 2012
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz