RK-40-2011-64.doc RK-40-2011-64pr01.pdf RK-40-2011-64pr02.doc | |
Číslo materiálu | 64 |
Číslo jednací | RK-40-2011-64 |
Název | Patronátní prohlášení ke Smlouvě o poskytování energetických služeb se zaručeným výsledkem v Nemocnici Jihlava, příspěvkové organizaci, metodou EPC |
Zpracoval | J. Plotová, K. Kotrba |
Předkládá | L. Kettner |
Počet příloh | |
Popis problému | Společnost ENESA a.s. uzavřela s Nemocnicí Jihlava, příspěvkovou organizací, Smlouvu o poskytování energetických služeb se zaručeným výsledkem (dále jen Smlouva ), jejímž předmětem je provedení stavebních a technických opatření a provádění energetického managementu za účelem energetické úspory v objektech Nemocnice Jihlava, příspěvkové organizace (dále jen nemocnice ), blíže specifikovaných ve Smlouvě a označených jako Poskytování energetických služeb metodou EPC v objektech nemocnice. Na svém zasedání dne 29. 11. 2011 Rada kraje projednala rozšíření projektu energetických úspor v nemocnici metodou EPC tak, že vzala na vědomí informaci o projektu a usnesením 1933/39/2011/RK uložila nemocnici předložit radě kraje ke schválení konečný projekt poskytování energetických služeb metodou EPC a informovat radu kraje o uzavření dodatku smlouvy se společností ENESA a.s.; rozšíření projektu předpokládá navýšení celkové ceny a prodloužení doby jeho splácení na 12 let. Tímto požadavkem došlo k nutnosti zvýšení investice do celého projektu. V návaznosti na tuto situaci začala společnost ENESA a.s. jednat o možnosti postoupení pohledávky za nemocnicí bance, a to z důvodu zajištění dostatečných dodatečných finančních zdrojů na realizaci rozšířeného projektu. Společnost ENESA a.s. požádala Kraj Vysočina o převzetí ručitelského závazku. Tento krok ze strany Kraje Vysočina pouze urychlí zajištění dostatečných dodatečných finančních zdrojů na realizaci rozšířeného projektu. Z pohledu Kraje se jedná de facto pouze o potvrzení zákonného ručení za vlastní příspěvkovou organizaci, když dle § 27 odst. 7 zákona č. 250/2000 Sb., v případě zániku organizace přechází veškerá práva a povinnosti na zřizovatele. V případě, že nemocnice bude plnit své závazky řádně a včas, což lze důvodně předpokládat, nebude mít převzatý ručitelský závazek na Kraj Vysočina žádný dopad. |
Návrh řešení | Odbor zdravotnictví navrhuje radě kraje doporučit zastupitelstvu kraje rozhodnutí dle Varianty 1. Dle § 36 odst. 1 písm. i) je zastupitelstvu kraje vyhrazeno rozhodování o převzetí ručitelského závazku, přičemž dle § 17 odst. 3 písm. c) je kraj oprávněn ručit za závazky právnických osob jejichž je zřizovatelem. |
Stanoviska | Oddělení právní a krajského živnostenského úřadu nemá k návrhu usnesení připomínky a doporučuje rozhodnutí dle varianty 1. Jak je popsáno již v materiálu, rozhodnutí o převzetí ručitelského závazku vůči příspěvkové organizaci je spíše formalismem a nezakládá žádné jiné riziko, které by zde neexistovalo bez tohoto převzetí (kraj za své organizace ručí ze zákona). Naopak, pokud by došlo k rozhodnutí dle varianty 2, mohlo by dojít k ohrožení realizace samotného projektu, resp. jeho nemocnicí a krajem požadovaného rozšíření. |
Návrh usnesení | Varianta 1: Rada kraje doporučuje zastupitelstvu kraje rozhodnout o převzetí ručitelského závazku dle materiálu RK-40-2011-64, př. 2, a to ke dni vzniku zajišťovaného závazku Nemocnice Jihlava, příspěvkové organizace, za společností ENESA a.s. |
Odpovědnost | OZ |
Termín | 31. 1. 2012 |