Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro radu čj. RK-21-2010-65

RK-21-2010-65.doc
Číslo materiálu65
Číslo jednacíRK-21-2010-65
NázevProtokol z kontroly Vysočina Tourism, příspěvková organizace
Zpracoval I. Fryšová
Předkládá I. Fryšová
Počet příloh
Popis problémuUsnesením č. 0845/17/2010/RK vzala Rada kraje Vysočina na vědomí protokol z kontroly dle materiálu RK-17-2010-41, př.1. a uložila řediteli krajského úřadu do 30. 6. 2010 opakovaně předložit protokol z kontroly Vysočina Tourism, příspěvkové organizace, radě kraje k projednání, a to včetně návrhů na přijetí opatření a stanovisek k navrhovaným opatřením od zřizovatelského odboru - odboru regionálního rozvoje, ředitele sekce pro rozvoj regionu a odborů zúčastněných na kontrole.
Ředitel organizace T. Čihák zpracoval návrh opatření pro sjednání nápravy skutečností vyplývajících z provedené kontroly ostatních činností příspěvkové organizace u Vysočina Tourism, příspěvková organizace, který tvoří materiál RK-21-2010-65, př.2.
Návrh řešení Odbor regionální rozvoje Krajského úřadu kraje Vysočina doporučuje Radě kraje Vysočina vzít na vědomí protokol z kontroly dle materiálu RK-21-2010-65, př.1.
V návrhu opatření pro sjednání nápravy skutečností vyplývajících z provedené kontroly ostatních činností příspěvkové organizace u Vysočina Tourism, příspěvková organizace dle materiálu RK-21-2010-65, př.2., kterou zpracoval ředitel organizace T. Čihák, jsou uvedeny nepřesnosti a neúplná vyjádření a to :
1. Zřizovací dokumenty a veřejně dostupné zápisy organizace dle RK-21-2010-65, př.2.,.
Z. Kasalová nemůže mít jako zaměstnanec kraje (nikoliv Vysočina Tourism, příspěvková organizace) jakoukoliv odpovědnost (ani dílčí) za úkony Vysočina Tourism, příspěvková organizace. Návrh na změnu údajů ve zmíněných rejstřících podává osoba oprávněna jednat jménem Vysočina Tourism, tj. ředitel, o změně zřizovací listiny rozhoduje zastupitelstvo kraje.
Pozn.: Tato výhrada platí např. i pro Elenor či právníka. Vůči nim nemá rada kraje žádné kompetence a není jim oprávněna cokoliv nařizovat. Stejně tak oni neodpovídají radě kraje.
9. Veřejné zakázky dle RK-21-2010-65, př.2.,
Opatření: zpracování vnitřního předpisu zohledňujícího zadávání veřejných zakázek malého rozsahu je naprosto zbytečný úkon, neboť toto již provedl zřizovatel ( Pravidla Rady kraje Vysočina pro zadávání veřejných zakázek v podmínkách kraje Vysočina a příspěvkových organizací zřizovaných krajem Vysočina ). Vedle tohoto dokumentu je organizace povinna řídit se pravidly jednotlivých operačních programů, ve kterých realizují své projekty a pokud jsou splněny zákonné podmínky i zákonem 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů.
11. Účetnictví organizace dle RK-21-2010-65, př.2.,
Opatření: v protokolu z kontroly, str. 9 je uvedeno, že směrnice k časovému rozlišení neobsahovala způsob účtování nákladů a výnosů, které organizace časově rozlišovala. Současně bylo doporučeno nastavit pravidla pro zpracování a vedení účetnictví organizace tak, jak vyžadují platné právní předpisy.
13. Inventarizace majetku a závazků k 31. 12. 2009 dle RK-21-2010-65, př.2.,
Opatření: Rozdíl mezi stavem majetku a závazků zjištěným inventarizací a stavem majetku a závazků v účetnictví nelze řešit jednostranně úpravou účetnictví. Organizace má dodatečně porovnat stavy zjištěné inventarizací na stavy v účetnictví a vypořádat zjištěné rozdíly dle skutečnosti.

14. Řízení projektů dle RK-21-2010-65, př.2.,
V protokolu z kontroly, str.17. je uvedeno.... nedojde-li u projektu NewMarkets k nápravě, existuje reálně ohrožení celého projektu, včetně finanční odpovědnosti vůči partnerům projektu a poškození jména Vysočina Tourism v oblasti dotačních titulů.... . ORR opakovaně upozorňuje na toto vysoké riziko, neboť ani po výměně vedení organizace nedošlo při realizaci projektu za posledních 8 měsíců k žádnému posunu. K realizaci projektu NewMarkets přistupuje organizace liknavě. Proto proběhlo dne 18. 6. 2010 jednání v zastoupení T. Škaryd, T. Čihák, I. Fryšová, V. Šprincl, M. Černý, kde bylo uloženo T. Čihákovi, řediteli organizace zpracovat harmonogram, podle kterého bude organizace projekt realizovat (např. vyhlašování veřejných zakázek, kdy budou plánované tiskoviny vydány apod.). Tento požadavek vznikl i na základě materiálu RK-21-2010-65, př.2., kde popis opatření při realizaci projektu ze strany Vysočina Tourism, příspěvková organizace je zcela nedostačující. Tento harmonogram má povinnost ředitel Vysočina Tourism, příspěvková organizace zpracovat a předložit na další jednání, které k tomuto projektu proběhne 26. 7. 2010.

ORR odstranil nedostatky v návrhu opatření od Vysočina Tourism, příspěvková organizace a navrhuje Radě kraje Vysočina vzít na vědomí návrh opatření pro sjednání nápravy skutečností vyplývajících z provedené kontroly ostatních činností příspěvkové organizace u Vysočina Tourism, příspěvková organizace dle materiálu RK-21-2010-65, př.3. Vzhledem k tomu, že u Vysočina Tourism, příspěvková organizace při opakovaných kontrolách byly shledány opakující se nedostatky především u výběrových řízení, ORR navrhuje Radě kraje Vysočina pověřit Krajský úřad kraje Vysočina k vykonání kontroly u příspěvkové organizace Vysočina Tourism, příspěvková organizace do 15. 2. 2011, neboť plánované sjednání nápravy má být provedeno nejpozději do 31. 12. 2010. Důvodem plánovaného provedení kontroly bude ověření naplňování předmětu činnosti příspěvkové organizace Vysočina Tourism, příspěvková organizace.

Dle § 59 odst. 1 písm. i) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů, je radě kraje vyhrazeno vykonávat zakladatelské a zřizovatelské funkce ve vztahu k právnickým osobám, organizačním složkám, které byly zřízeny nebo založeny krajem.
StanoviskaOddělení řízení lidských zdrojů považuje současná navržená opatření za dostatečná. Souhlasí s návrhem usnesení, zejména pak s ověřením realizace nastavených opatření pro sjednání nápravy.

Oddělení právní a krajského živnostenského úřadu nemá k navrženému usnesení připomínky.

Odbor kontroly: Navržené připomínky byly zapracovány již do návrhu řešení a př. 3 tohoto materiálu.

Ředitel sekce pro rozvoj regionu nemá připomínek.
Návrh usneseníRada kraje
bere na vědomí
protokol z kontroly dle materiálu RK-21-2010-65, př. 1;
ukládá
řediteli Vysočina Tourism, příspěvková organizace realizovat opatření pro sjednání nápravy skutečností vyplývajících z provedené kontroly ostatních činností příspěvkové organizace u Vysočina Tourism, příspěvková organizace, a to v rozsahu a termínech dle materiálu RK-21-2010-65, př. 3;
pověřuje
Krajský úřad kraje Vysočina k vykonání kontroly ostatních činností příspěvkové organizace Vysočina Tourism, příspěvková organizace, a to po uplynutí termínu pro přijetí opatření, nejpozději však do 15. 2. 2011.
Odpovědnost ORR
Termín 15. 2. 2011
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz