RK-14-2010-37.doc RK-14-2010-37pr1.doc RK-14-2010-37pr2.doc | |
Číslo materiálu | 37 |
Číslo jednací | RK-14-2010-37 |
Název | Informační zpráva k průběhu realizace centralizované zakázky na dodavatele elektřiny |
Zpracoval | I. Šmídová |
Předkládá | E. Janoušková |
Počet příloh | |
Popis problému | Rada kraje Vysočina ve své Strategii pro období hospodářské krize identifikovala jako jeden z možných příspěvků kraje ke zmírnění negativních dopadů finanční a ekonomické krize urychlení snahy o soustředění četnějších nákupů kraje a jím zřizovaných příspěvkových organizací s cílem dosáhnout výhodnějších podmínek nákupu. Za tím účelem rozhodla realizovat v roce 2009 veřejnou zakázku postupem centrálního zadavatele pro krajský úřad a zřizované organizace. |
Návrh řešení | Tento materiál informuje o jednotlivých úkonech a procesech realizace veřejné zakázky. V materiálu RK-14-2010-37, př.1 je uveden chronologický přehled všech rozhodnutí a souvisejících úkonů, a to rady kraje i koordinátora realizace veřejné zakázky. V materiálu RK-14-2010-37,př2 je shrnutí výsledku realizace veřejné zakázky včetně popisu důvodů pro případy, kdy nebyla uzavřena nová smlouva. |
Stanoviska | Stanovisko OŠMS: Odbor školství, mládeže a sportu byl kontaktován až koncem listopadu 2009 s žádostí o urychlené sjednání nápravy s ohledem na plnění závazku kraje Vysočina ve vztahu k vypovídání stávajících smluv a uzavírání smluv s nový dodavatelem. Až do této doby OŠMS neměl informace o předchozím průběhu a nemůže tedy proces do konce listopadu 2009 hodnotit. Dle zjištěných skutečností ovšem nebyla chyba vždy na straně vedení školských zařízení. Příčinu vzniklých problémů OŠMS shledává zejména v níže opsaných bodech: - koordinátor pracoval s neaktuálním a neúplným distribučním seznamem pro elektronickou komunikaci, o jehož původu nemá OŠMS žádné informace, a z toho vznikly problémy, kdy nejedna organizace vůbec nevěděla, že k nějakému procesu změny dodavatele vůbec dochází; - v momentě snahy ředitelů sjednat nápravu, nastaly další komplikace, neboť koordinátor a ani nový dodavatel často nereagovali na podněty ze strany dotčených školských organizací ani po urgencích. Mezi tyto problémy patřila např. nevypověditelnost krátkodobých smluv o dodávce elektrické energie. Pokud koordinátor či nový dodavatel reagoval, tak často měl nejasné - v mnoha případech až nereálné - požadavky vyplývající z neznalosti situace ve školských zařízeních; - nejednotnost poskytovaných informací ze strany koordinátora, nového dodavatele a krajského úřadu; - špatná flexibilita nového dodavatele reagovat na vzniklou situaci (tento stav přetrvává do současné doby). Stanovisko OSV Odbor sociálních věcí nemá připomínky k informační zprávě o realizaci veřejné zakázky na dodavatele elektrické energie v roce 2009. Stanovisko OKPP Odbor kultury a památkové péče nemá připomínky k informační zprávě o realizaci veřejné zakázky na dodavatele elektrické energie v roce 2009. Stanovisko ředitelky Sekce ekonomiky a podpory Veřejná zakázka, realizovaná postupem centrálního zadavatele pro krajský úřad a zřizované organizace v tomto rozsahu byla první veřejnou zakázkou, realizovanou tímto způsobem. Realizací zakázky bylo pověřeno oddělení hospodářské správy, které není obvyklým partnerem pro zřizované organizace. Z důvodu množství a složitosti komunikačních vazeb a i z toho důvodu, že do této komunikace vstupovaly další dva externí subjekty, došlo k několika málo dílčím problémům, které jsou popsané v příloze č. 2, a u kterých v tuto chvíli není možné zcela objektivně určit, v čí odpovědnosti přesně vznikly. Vedení úřadu přijalo taková opatření, aby k podobným problémům nedocházelo. Především je nová obdobná zakázka na nákup elektrické energie realizována týmem, jehož členové jsou i úředníci ze zřizovatelských odborů, kteří zajišťují aktuální a rychlý přenos informací oběma směry. |
Návrh usnesení | Rada kraje bere na vědomí Informační zprávu o realizaci veřejné zakázky na dodavatele elektrické energie v roce 2009. |
Odpovědnost | grémium ředitele |
Termín | 4. 5. 2010 |