Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Kraj Vysočina - oficiální internetové stránky Kraje Vysočina
Systém informací samosprávy


Detail materiálu pro radu čj. RK-34-2008-44

RK-34-2008-44.doc
Číslo materiálu44
Číslo jednacíRK-34-2008-44
NázevNávrh na vyřazení nepotřebného majetku Krajské správy a údržby silnic Vysočiny, příspěvkové organizace
Zpracoval J. Pospíchal
Předkládá L. Staněk
Počet příloh
Popis problémuV souladu se Zásadami Zastupitelstva kraje Vysočina č. 11/07 o vymezení majetkových práv a povinností Krajské správy a údržby silnic Vysočiny, příspěvkové organizace zřizované krajem Vysočina, schválenými usnesením Zastupitelstva kraje Vysočina 0332/05/2007/ZK ze dne 18. 9. 2007, kterými se upravuje postup a praktické provedení některých majetkových úkonů, podala Krajská správa a údržba silnic Vysočiny, příspěvková organizace, návrh na vyřazení nepotřebného majetku používaného provozy Havlíčkův Brod, Jihlava, Pelhřimov, Třebíč a Žďár nad Sázavou.
Návrh řešení Dne 10. 10. 2008 rozhodl ředitel Krajské správy a údržby silnic Vysočiny, příspěvkové organizace, o přebytečném a neupotřebitelném hmotném majetku používaném na provozech Havlíčkův Brod, Jihlava, Pelhřimov, Třebíč a Žďár nad Sázavou. Jedná se o následující stroje a zařízení:

1. Nákladní automobil Š 706 MTSP 25, registrační značka PE 91-22, inventární číslo 6445432022, rok výroby 1982, pořizovací cena 382 396,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Důvodem k vyřazení je celkové opotřebení vozidla. Karoserie a rám podvozku jsou zkorodované, rám je deformovaný a neopravitelný. Motor je opotřebovaný, má nízké kompresní tlaky, úniky oleje a zvýšenou spotřebu PHM. Převodovka je rovněž opotřebovaná, netěsná a hlučná. Vozidlo má závady v elektroinstalaci a netěsnosti ve vzduchotlakové brzdové soustavě. Celková oprava by byla finančně náročná a nerentabilní, vozidlo je opotřebené a zastaralé.
2. Kolový rypadlo-nakladač K 162, inventární číslo 4534211500, rok výroby 1987, pořizovací cena 237 900,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Důvodem k vyřazení je celkové opotřebení stroje. Kabina a části podvozku jsou zkorodované, ramena nakladače jsou prasklá a opravená svařením, klouby a čepy ramen mají značnou vůli. Převodová skříň je hlučná, motor má snížený výkon, z motoru, převodovky a hydraulické soustavy uniká olej. Brzdová soustava má snížený výkon v důsledku opotřebení provozních součástí. Celková oprava by byla finančně náročná.
3. Traktor Zetor 6748, registrační značka HB 54-61, inventární číslo 653127, rok výroby 1976, pořizovací cena 106 482,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Důvodem k vyřazení je celkové opotřebení a zastaralost traktoru. Z motoru a převodovky uniká netěsnostmi olej, motor je opotřebený, má vůle v klikovém mechanismu a nízké kompresní tlaky. Řízení vykazuje závady a nadměrné vůle. Převodové ústrojí je opotřebené, hlučné, kabina traktoru vykazuje poškození korozí. Oprava by byla vzhledem velkému rozsahu nerentabilní.
4. Zametací stroj VKH 2000, inventární číslo 4533500004, rok výroby 1993, pořizovací cena 242 414,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Důvodem k vyřazení je celkové opotřebení stroje v důsledku dlouholetého provozu. Zametač má nadměrně opotřebovaný pracovní válec, jeho uložení a hnací ústrojí. Celková oprava zametače by byla nerentabilní.
5. Radiostanice - síť, inventární číslo 729, rok výroby 1984. Síť radiostanic není provozována, nepokrývá signálem celé území kraje, stanice jsou zastaralé a licence k provozu zanikla. Síť radiostanic je nahrazena technologií GPS a mobilními telefony.
6. Nákladní automobil Avia 31.1 N skříň, registrační značka ZR 86-95, inventární číslo 6445023, rok výroby 1991, pořizovací cena 260 075,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Důvodem k vyřazení je celkové opotřebení vozidla. Rám podvozku, karoserie a nástavba jsou narušeny korozí, vozidlo má opotřebené a málo účinné brzdy, nadměrné vůle v řízení,opotřebený motor a převodovku s úniky provozních hmot. Provoz vozidla je vzhledem k zvýšeným nákladům na opravy a spotřebu PHM neefektivní, náhradní díly jsou již málo dostupné. Celková oprava by byla nákladná a finančně nerentabilní.
7. Sypací nástavba EPOKE, inventární číslo 4533533019, rok výroby 1996, pořizovací cena 863 800,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Důvodem k vyřazení je celkové opotřebení nástavby. Všechny její části jsou zkorodované v důsledku dlouhodobého používání chemických materiálů, hydromotor má nízký výkon, z hydraulické soustavy uniká olej. Celková oprava by byla vzhledem k rozsahu koroze a závad nerentabilní.
8. Osobní automobil Škoda Felicia, registrační značka ZRI 39-96, inventární číslo 6444031 a 644045 (technické zhodnocení), rok výroby 1999. pořizovací cena 241 119,50 Kč a 76 794,50 Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Vozidlo má zkorodovanou nosnou část karosérie, celkově opotřebený motor s úniky provozních hmot a zvýšenou spotřebou PHM. Převodovka je hlučná s opotřebeným řadicím mechanismem. Přední náprava vykazuje korozi předních ramen zavěšení kol, vůli v uložení nápravy i v čepech. Brzdy mají v důsledku opotřebení sníženou účinnost. Celkový stav vozidla odpovídá délce používání, má najeto 200 tis. km. Provedení celkové opravy je nerentabilní z hlediska finančních nákladů
9. Osobní automobil Škoda Felicia, registrační značka JIE 58-33, inventární číslo 644436, rok výroby 1995, pořizovací cena 225 491,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Vozidlo má zkorodovanou nosnou část a spodní díly karosérie. Motor je celkově opotřebený se sníženými kompresními tlaky, úniky provozních hmot a zvýšenou spotřebou PHM, řízení vykazuje nadměrné vůle, převodovka je opotřebovaná a hlučná, spojka má velkou vůli a brzdy mají sníženou účinnost, rovněž sedadla jsou opotřebena. Vozidlo je celkově opotřebené úměrně k délce provozu, má ujeto 271 tis. km, náklady na opravu by byly neekonomické.
10. Osobní automobil Škoda Felicia, registrační značka JIE 79-91, inventární číslo 644437, rok výroby 1995, pořizovací cena 236 130,- Kč, zůstatková cena 0,- Kč. Důvodem k vyřazení je celkové opotřebení vozidla. Nosné části podvozku jsou značně zkorodované, motor vykazuje snížené kompresní tlaky, snížený výkon, zvýšenou hlučnost a nadměrnou spotřebu PHM. Vozidlo má opotřebenou přední nápravu a vůli v čepech způsobující kmitání kol. Brzdy jsou opotřebené a mají malou účinnost. Celkové opotřebení vozidla je úměrné délce provozu, má ujeto 231 tis. km a náklady na opravu by byly nerentabilní.


Na základě rozhodnutí o přebytečném a neupotřebitelném majetku byl nepotřebný hmotný majetek nabídnut v elektronické podobě na www stránkách kraje Vysočina postupně dne 13. 5. 2008, 29. 8. 2008, 16. 9. 2008, 30. 9. 2008 a 1. 10. 2008. Vzhledem k tomu, že o odkoupení vyjmenovaného hmotného majetku neprojevila zájem žádná příspěvková organizace ani organizační složka kraje, podává Krajská správa a údržba silnic Vysočiny, příspěvková organizace, po konzultaci s odborem dopravy a silničního hospodářství návrh na prodej tohoto majetku za cenu v místě a čase obvyklou, v případě nezájmu bude výše uvedený majetek rozebrán na náhradní díly a likvidován jako kovový a ostatní odpad.
V souladu se Zásadami Zastupitelstva kraje Vysočina č. 11/07 o vymezení majetkových práv a povinností Krajské správy a údržby silnic, příspěvkové organizace zřizované krajem Vysočina, schválenými usnesením Zastupitelstva kraje Vysočina 0332/05/2007/ZK ze dne 18. 9. 2007 a v souladu s Pokynem pro vyúčtování finančního plnění z prodeje majetku ve vlastnictví kraje, vydaného odborem ekonomickým, jsou příjmy z prodeje majetku svěřeného příspěvkovým organizacím příjmem kraje.
StanoviskaOdbor majetkový nemá k předkládanému materiálu připomínky.
Návrh usneseníRada kraje
souhlasí
s vyřazením a prodejem přebytečného a neupotřebitelného hmotného majetku dle návrhu Krajské správy a údržby silnic Vysočiny, příspěvkové organizace, za cenu v místě a čase obvyklou a s likvidací přebytečného a neupotřebitelného majetku dle materiálu
RK-34-2008-44.
Odpovědnost odbor dopravy a silničního hospodářství, ředitel Krajské správy a údržby silnic Vysočiny, příspěvkové organizace
Termín do 31. 12. 2008
zpět
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 57, 587 33  Jihlava © 2004 webmaster@kr-vysocina.cz